Sateen vuosi
Kommentit (57)
Kolumnissa lienee asiavirhe: Raamatussa ei tietääkseni sanota, että ihmiselle annettaisiin vain sellaisia vastoinkäymisiä, joita hän pystyy kestämään. Sen sijaan Raamatussa Jeesus kehottaa olemaan murehtimatta tulevista, sillä jokaiselle päivälle riittävät sen omat huolet. Nähdäkseni ateistienkin tulisi siteerata Raamattua oikein, totuuden nimessä. Muuten siteeraaminen on harhaanjohtavaa ja luo tarkoitushakuisia mielikuvia ja asenteita. Mutta itse kolumnin aihe ja Tuomaksen elämäntilanne herättävät empatiaa. Kokemuksesta tiedän, että pikkulapsiperheissä vanhemmat on usein voimiensa äärirajoilla. Voimia ja valoisampia päiviä Tuomakselle ja perheelle!
Ei oikein heru myötätuntoa minulta. Omassa asenteessa on vikaa jos ei selviä viikonloppua lasten kanssa. Itse jäin yh-isäksi 8v sitten ja silloin lapset oli 8kk ja 4v
Asenteeni elämään piti muuttaa. Yksityisyrittäjänä ja yh-isänä keskityin lapsiin ja työhön. Kaverit katosi eikä apuja löytynyt oikein mistään. Nyt apuja löytyy hieman mutta kaikki lähimmäiset kaverit on kyllä kadonneet. ÄLÄ KEHTAA VALITTAA vaan ala elämään lapsesi ehdoilla ja anna heille isä viikonlopuksi jos et muuhun pysty. Itse en viitsi valittaa kun tiedän että jollakin asiat varmasti huonommin kuin minulla. Minä pidän omistani huolen..:)
Ehkä seuraavissa Nytin kolumneissa Enbuske ei tölvikään köyhempiä ihmisiä tai naisia, jos on jotain jäänyt käteen kokemistaan vastoinkäymisistä.
En silti ole empatiakyvytön, vaan olen pahoillani kenen tahansa koettelemuksista. Muuta minulla ei olekaan antaa.
Jokainen punnitsee omat murheensa, oman kestävyytensä, voimavarojensa ja aikaisempien kokemustensa mukaan. Joka ei isosta tiedä, helposti erehtyy luulemaan pientä isoksi. Kannattaa yrittää opetella elämään päivä kerrallaan ja elämään tämän päivän murheet tänään, huomiselle on omat murheensa.
Tätä lukiessa tiesin aika hyvin mistä puhutaan. Tämä vuosi näkyy olleen siis monelle muullekin vaikea, nimittäin lähipiiristä löytyy jokunen muukin näillä sanoilla varustettu henkilö. Helvetti on maan päällä. Voimia kaikille!
En lukenut kolumnia, mutta onhan Buskekin myöntänyt että vika oli hänen nettiriippuvaisuudessaan.
Tunnen miehen. Olen tuntenut vuosia.
Jätkä syyttää hometaloa perheongelmista.
Maininta siitä, miten rakastava Hanna (lasten äiti) on ollut, on harkittu teko: tämä isäsankari ei ole "jaksanut" - ja nyt sitten tässä julkisesti äitiä kiitellään - ja toivotaan, että tämä "kiitos" riittäisi siihen, ettei äiti oikeasti julkisuudessa kerro miten huonosti "Embuske" hoitaa lapsihommeleitaan.
Säälittävä kolumni - enkä kyllä ollenkaan ymmärrä niitä, jotka täällä ovat toivottaneet "Embuskelle" tsemppiä!?
Sitä tsemppiä kaipaavat lapset ja vaimo, Embulla menee ihan hyvin.
Herätkää, pahvimammat!
Uskokaa vaan, aivan huviksenne.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 13:03"]Tuomas Enbuske: Riita 615 000 euron asunnosta
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288576104735.html
Tästä yli 600 000 euron ökytalosta Tuomas Enbuske haluaa rahansa takaisin - kuva!
[/quote]
Öö, eikö sitä tunkkaista hajua muka voinut havaita ennen kauppakirjan allekirjoittamista? Miten se nyt yhtäkkiä alkoi sillä lailla haista? Jos minä olisin ostamassa "ökytaloa", kävisin katsomassa sitä kerran jos toisenkin, niin että havaitsisin hajun ennen kuin kauppa lukkoon lyötäisiiin.
Olen syntynyt vauraaseen perheeseen, saanut aina kaiken mitä olen halunnut." mitä sitten jos hän on syntynyt vauraaseen perheeseen? ei ole Tuomaksen vika
Mulla jää tuosta kolmunista mieleen vaan se että se on pettänyt ja vaimo ottanut eron, kun kerran ei oo vaimon vika.
Toki minulla ystäviä on ja kavereita pilvinpimein. Valitankin asioista jos siltä tuntuu..:) Minäkin olen vain ihminen. Silloin kun jäin yh-isäksi kaikki joita luulin ystävikseni hävisivät kun luulivat että joutuvat minua jeesaamaan lastenhoidossa. Nyt ei voisi paremmin mennä, lapset kasvaa ja nyt alkaa näkemään hieman miten on onnistunut isänä..:)
Että viikonloppujen viettäminen lasten kanssa vie kaikki voimat. Jaahas.
"Olen syntynyt vauraaseen perheeseen, saanut aina kaiken mitä olen halunnut."
Niinpä.
Todennäköisesti Tuomas huomasi olevansa homo tai joutui kepulaisten juonittelun uhriksi.
kylläpä totaali yh äidin kommenttia aiheutti närää. :D ihminen joka 20 vuotta yksin, ei paljon sympatiaa saa. :D hassua väkeä täällä.
Kerää ittes mies, sulla ei ole ollut mitään oikeita kunnon vastoinkäymisiä. En tiedä, mikä on aiheuttanut erosi, mutta varmaan olisit itse voinut vaikuttaa asiaan, jos olisi halunnut! Ihmisillä on oikeesta vakavia sairauksia, lapsilla ja itsellä, konkursseja yms. ihan pellee tää sun homma. Haha !! aikuisten oikeeesti, pitää pystyä hoitamaan lapsensa yhden viikonlopun ajan,,,,,,,,,,,sanat ei riitä nyt, huoh! Kerää ittes ja ole mies.
Toivottavasti omat vastoinkäymisesi kasvattavat sinusta inhimillisemmän myös toisia kohtaan. Kaikki ei ole itsestä kiinni, vaikka kiivain oikeiston niin väittääkin. Aina emme ole oman onnemme seppiä. Sen tajuaminen on realismia, ei naivismia.