Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko mitenkään ystävällisesti rajata ystävän viestittelyä?

Vierailija
20.09.2013 |

Siis "ongelmani" on, että yksi ystäväni laittelee päivän mittaan kymmeniä viestejä nykyään whatsappin kautta aiemmin tekstareita. Molemmat olemme työssäkäyviä ja minä en ainakaan pysty töissä edes keskittymään niin moneen viestiin. Ei minua viesti tai pari haittaisi, mutta kun ystäväni lähettää minulle kilometrin pituisia viestejä peräjälkeen 5-6, niin en ehdi niitä lukemaan saati että olisi aikaa niihin vastailla jatkuvasti.

Jos jätän vastaamatta hän on hiljaa muutaman päivän tai vaikka viikonkin ja sitten jos kysyn kuulumisia kerran, niin viestitulva iskee jälleen.

Ymmärtäisin, jos viestien sisältö olisi jotain tärkeää, mutta yleensä ne sisältää lähinnä viikonloppusuunnitelmia, terveyspulmia (jotka suurin osa ovat psykosomaattisia), valitusta työtovereista/poikaystävästä/autoilijoista tms. Mitään niin tärkeää ne ei sisällä etteikö niitä voisi säästää vapaa-ajalle. Tai jättää laittamatta kokonaan.

Toinen ärsyttävä piirre on autosta viestittely, siis ajaessa. Näihin viesteihin en yleensä vastaa, mutta silti niitä kilometrin pituisia viestejä voi tulla 5-6 10minuutin sisään. Miten hän edes voi ajaa ja keskittyä liikenteeseen kun viestittelee niin paljon!? Enkä ole ainoa jolle hän näitä viestejä syytää...

Miten voisin loukkaamatta ilmaista ystävälle, että vähempikin viestittely riittäisi? Ja miten ilmaista hänelle, että haluaisin hänen edes ajomatkoilla keskittyvän ajamiseen viestittelyn sijaan? Hänhän vaarantaa siinä muidenkin kuin vain itsensä hengen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa illalla yhdellä viestillä tai valitse yksi ja kirjoita, että tähän ehdin vastata pikaisesti, ja sitten lyhyt kohtelias vastaus, josta näkee, että olet kiireinen. 

Vierailija
2/6 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tämäntyyppisiin ihmisiin mikään pure. Ylläehdotet vastaukset ja toimintatavat on ihan oikeita, mutta puheripulinen vaan suoltaa tavaraansa, on väline sitten mikä tahansa. Kohteliaisuus on yhtä tyhjän kanssa.

Ymmärrän alkuperäistä, mullakin tulee aina huono omatunto, jos en voi vastata, mutta nykyään olen vähän kovettanut itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat niihin kohtuudella. Kerran päivässä, iltasella. "Kiitos viesteistä. Työpäivän aikana en ehdi juuri niiä lukea, mutta toivottavasti olo on jo parempi. Kivaa illanjatkoa!"

Vierailija
4/6 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta voit aivan hyvin sanoa, että hei, on kiva kuulla kuulumisiasi, mutta voitaisko jutella naamatusten, en ehdi nyt vastata viesteihin kesken töiden.

Olet nimittäin aivan oikeassa, tuo on outoa ja piinallista. Harvassa duunissa on niin löysää, että ehtii minuuttitolkulla ja moneen kertaan päivän mittaan tekstailla.

PS: olen kalkkis, mutta kerro, mikä on whatsup? Joku fb:n kaltainenko?

Vierailija
5/6 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:26"]

Vastaat niihin kohtuudella. Kerran päivässä, iltasella. "Kiitos viesteistä. Työpäivän aikana en ehdi juuri niiä lukea, mutta toivottavasti olo on jo parempi. Kivaa illanjatkoa!"

[/quote]

Just noin, hyvä vastaus! Siitä luulisi tajuavan ettei päivän aikana tarvitse odottaa vastauksia. Kuitenkin iloinen ja kohtelias vastaus. Ja opettele päivän aikana olemaan huomioimatta viestejä, älä edes lue niitä jos et ehdi tai halua. Jos ystävälläsi on todellista asiaa, hän varmaan voi soittaa.

Vierailija
6/6 |
20.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2013 klo 10:28"]

Minusta voit aivan hyvin sanoa, että hei, on kiva kuulla kuulumisiasi, mutta voitaisko jutella naamatusten, en ehdi nyt vastata viesteihin kesken töiden.

Olet nimittäin aivan oikeassa, tuo on outoa ja piinallista. Harvassa duunissa on niin löysää, että ehtii minuuttitolkulla ja moneen kertaan päivän mittaan tekstailla.

PS: olen kalkkis, mutta kerro, mikä on whatsup? Joku fb:n kaltainenko?

[/quote]

Älypuhelimissa (voi olla muissakin) ladattavissa oleva sovellus jolla voi ilmaiseksi viestitellä :)

Todellakin on piinallista ja minua ahdistaa, että tavallaan ignooraan tai dissaan häntä kun en vastaa, mutta pakkohan minun on työt hoitaa! Ja tuo autossa viestittely on lisäksi laitonta, enkä halua häntä siihen rohkaista. 

Hyviä vinkkejä tuli :) Kiitos näistä..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi