3 km juoksu... paljonko kuluu aikaa
Millainen on ok aika 3 km lenkille? Ihan mielenkiinnosta kyselen, jotta ois vertailuaikoja...
Kommentit (29)
Minä juoksen sen noin 18 minuutissa eli vauhtia 10km/60 min. Tämä on ihan hyvä tahti, mutta ei mikään huippu.
Mulla menee 4,7 km lenkkiin 30 min.
Mulla menee vähän kauemmin, varmaan yli 20 minuuttia? Ylämäet tekee sen, ja tietysti vähän kunto vielä hakusessa...
12 minuuttia. Sama kuin Cooperin testissä. Siis keskivertomiehellä.
15 minuuttia on jo hyvä aika. Se tarkoittaa että juokset vauhdilla 5 minsaa per kilsa. Aloittelijalle "ihan hyvä" vauhti taitaa olla sellaista 6-7 minsaa per kilsa eli tohon menisi 18-21 minuuttia.
Riippuu tilanteesta ja maastostakin osin, 3 km juoksemiseen menee noin 18-20 min. Lenkkeilen 2-3 kertaa viikossa, matka 7-12 km. Harvemmin juoksen lyhyempää matkaa, joskus 5 km, silloin vauhti hieman nopeampi.
Aloitin juoksun toukokuussa ja kävin ensimmäisenä juoksemassa 3 kilsan rääkin. Aikani tuolloin 20.10. Haaveenani oli siis tämän kesän aikana päästä alle 20 minuuttia. Noin kuukauden treenin jälkeen sain ajaksi 19.49 eli olin päässyt tavoitteeseeni. Ja eilen lähdin juoksemaan samaa reittiä lähinnä leikkimielellä ja aikani oli 19.09. Olen siis enemmän kuin tyytyväinen. En tiedä pääsisinkö vielä alle 19 minuutin tänä kesänä/syksynä. Ja nyt viikonloppuna on Ruskamaraton, joka on perheelleni joka vuotinen perinne. Viime vuonna en juossut, mutta tänä vuonna osallistun kympille pitkästä aikaa.
Aloitin vasta, juoksin kolmannen kerran nyt aamulla.
Aika oli 18:06 ja kävelin isoimman ylämäen.
Cooperin testissä tuo on ok tulos eli 12 minuuttia on hyvä tavoiteaika. Riippuu vähän ruumiinrakenteesta, iästä, sukupuolesta sun muusta kuinka helposti tuon saavuttaa.
8 minuuttia on sellainen tavallinen aika. 7.45 jo aika hyvä.
n. 11 minuuttia kun viimeksi kesällä kokeilin
Vierailija kirjoitti:
Minä juoksen sen noin 18 minuutissa eli vauhtia 10km/60 min. Tämä on ihan hyvä tahti, mutta ei mikään huippu.
Ei ole kyse juoksusta vaan tuo on hölkkävauhti, ei missään tapauksessa juoksua.
Juoksen 3km n. 15-16 minuutissa riippuen päivästä ja reitistä. Olen lenkkeillyt aktiivisesti (joka toinen päivä) nyt parin vuoden verran. Viime vuonna juoksin puolimaratonin aikaan 2:03:36, yhdeksän kuukautta sen jälkeen kun aloitin lenkkeilyn täys sohvaperunasta.
N28
Miksi nykyään kaikki puhuu juoksusta, kukaan ei enää hölkkää? Vaikka hölkältä näyttää monien meno.
12 minuuttia olisi ok, kolmen tonnin cooper.
3:30 min/km on juoksua. Sitä hitaammat hölkkää tai kävelee.