Millaisia ihan alkuraskauden oireita sinulla oli?
Tarkoitan aikaa, ennen kuin kuukautisesi olivat jääneet pois ja teit testin?
Käytän Nuvaring rengasta mutta laitoin sen muutamia tunteja liian myöhään takasin viikon tauon jälkeen. Nyt minulle on ollut pari viikkoa todella turvonnut olo ja turvonnut vatsa ja paljon ilmavaivoja. Vaikka olen syönyt aivan kuin ennenkin ja oikein välttänyt hiilareita ja muuta turvottavaa. Nestettä on tullut pari kiloa lisää parissa viikossa. Olen järkyttävän väsynyt jatkuvasti enkä meinaa pysyä hereillä. Olen myös todella kylmissäni jakuvasti. Kuukautiseni pitäisi alkaa vasta ensi viikolla joten testiä ei kannata vielä tehdä. Onko jollain ollut samanlaisia oireita?
Kommentit (8)
[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 13:06"]
Itse olen täysin samassa tilanteessa kuin sinä. Kuukautisten pitäisi alkaa kuun lopulla, ja luulen olevani raskaana, vaikka toki alussa siis ollaan.
Minulla maha turvottaa, on ilmavaivoja ja maha on tosi kipeä. Oireet pahenevat iltaisin. Juuri näitä samoja oireita olin kun odotin toista lastamme (tämä olisi kolmas), muuten en olisi osannut asiaa ehkä epäillä. Joten silloin ainakin nämä olivat alkuraskauden oireita jotka sitten katosivat joskus rv12 paikkeilla, tosin silloin alkoi olla oikeaa vauvamahaa eikä turvotusmahaa :D
[/quote]
Kiitos vastauksestasi! On kyllä todella ristiriitaiset tunteet koska olemme kuitenkin käyttäneet ehkäisyä ja ajatelleet jättävämme ehkäisyn pois vuoden- kahden päästä, häidemme jälkeen. Joten jos olen raskaana, ei se ole maailmanloppu mutta todella suuri yllätys ja totuttelemista vaativa asia.
En ole ollut koskaan raskaana joten en tiedä millaista se on ja miten kroppani siihen reagoi. Mutta nämä vatsaoireet ovat jotain ihan uutta ja erilaista. Mikään ei auta, vatassa on ilmaa aamullakin vaikka en olisi syönyt mitään ja yleensä vatsani on ihan litteä aamulla. Iltaa kohti sitten turpoaa vielä enemmän ja pelkkä puuroaamiainen saa olon tuntumaan siltä, kuin olisin syönyt isonkin kolmen ruokalajin illallisen.
Ja tämä väsymys... aina vaan nukuttaisi. Jännittää odottaa testin tekoa. Koska sinä ajattelit tehdä testin?
Aika tuuria jos olen tullut raskaaksi sen vuoksi, että laitoin renkaan takaisin muutaman tunnin viiveellä viikon tauon jälkeen. (Jolloin menkat tuli). Ja jos nyt olen raskaana ja käytän rengasta kuitenkin...
Teen testin sitten kun pitäisi olla kp1, eli ensi viikon sunnutaina...JOS siis menkat eivät vielä ole tulleet. Toki kaikilla plussa ei näy niin aikaisin, eli täytyy odottaa siihen että kuukautisten odotetusta alkamispäivästä on kulunut aikaa noin viikko.
Meillä on ollut "tulee jos on tullakseen" -menetelmä. Tunnistan ovulaation yleensä hyvin, oireet ovat niin selkeät. Eikä olla oviksen aikaan puuhailtu, paitsi tässä kierrossa nyt kuitenkin puuhailtiin 2vrk ennen ovista, ja siittiöt kun elävät sen noin. 3vrk elimistössä, niin mahdollisuudet ovat olemassa.
Tule ihmeessä kertomaan sitten tuliko plussa vai oliko oireet jotain muuta :)
Minulla 1.raskaudessa häivähti bussissa sellainen pieni pahoinvoinnin aalto ja koska oli jo pitempään vauvaa yritetty niin tuskin maltoin odottaa kahta päivää ennen testin tekoa. Eli heti sinä päivänä kun menkkojen piti alkaa niin tein testin ja oli +.
Toisessa raskaudessa kävi samoin paitsi nyt se pahoinvoinnin häivähdys tuli hississä ja taas pari päivää ennenkuin menkkojen olisi kuulunut alkaa.
Ja nämä 2 häivähdystä olivatkin sitten ainoat pahanolon tunteet kummassakin raskaudessa eli siinä ainakin pääsin helpolla.
Vähän myöhemmin väsytti ja pissalla piti käydä useammin mutta ei muita oireita. Ai niin paitsi nälkä...aina oli nälkä!
Ap:n oireet voivat hyvin johtua raskaudesta, mutta toisaalta voinee olla kyse myös jostain vatsapöpöstä. Jos oireet johtuvat raskaudesta ja kun niitä on ollut jo pari viikkoa, niin kyllä raskaus varmaan jossain testissä jo näkyisi. Itse plussasin 11 päivää ovulaation jälkeen ihan selvän plussan. Teehän ap jo raskaustesti! :)
Itselläni ekat raskausoireet ilmenivät 8 päivää ovulaation jälkeen. Ihollani oikean lonkan kohdalla tuntui pari kertaa polttavaa tunnetta, siis aivan kuin ihoa olisi poltettu jollain kuumalla laserilla tms. Uskoisin, että alkio kiinnittyi silloin, ja siitä aiheutui tuollaista "sähköistä" hermokipua. Samana päivänä mun silmälasien sangat alkoivat painaa korvien takaa hyvin ikävästi, eli mun pää oli ilmeisesti jotenkin turvonnut :D
Kuten tuo edellinen sanoi: Jos oireet johtuu raskaudesta, testi näyttää plussaa.
Oireita tulee vasta kun elimistössä on tarpeeksi raskaushormonia, ja kun elimistössä on raskaushormonia se näkyy testissä.
Helppoa =)
Ap täällä kirjoittelee. Lupasin tulla kertomaan tilanteen. Olen lähes varma että olin raskaana ja sain keskenmenon. Vatsanturvotukseen alkoi liittyä etovaa oloa ja muita raskauteen viittaavia oireita. Kolme päivää sitten oireet loppuivat ja tänään tunsin kohdun supistelevan ja sen jälkeen tuli erittäin runsasta vuotoa niin, että jouduin juoksemaan vessaan.Vuotokin oli erilaista eikä minulla ole koskaan ollut samanlaista menkkojen aloitusta. Todella kovat lantiokivut ja "supistelut".
Luulen, että ehkäisyrenkaan käyttö abortoi sikiön. Lastahan me emme vielä edes toivoneet joten ei oikeastaan tunnu miltään ja varmahan ei voi olla. Tunnen kyllä kroppani niin hyvin että olen aika varma asiasta.
Suurinosa naisista kokee varmaankin keskenmenon huomaamattaan ja ehkäisyn käyttö sitten aborttoi sikiön. Kiva tietysti tietää, että nähtävästi tulen helposti raskaaksi (ehkäisystä huolimatta). Nyt on outo olo, lihaskipua ja heikotusta, kohtu kipeä. Luulen että kuumekkin nousemassa.
Miten sinulle kävi?
Itse olen täysin samassa tilanteessa kuin sinä. Kuukautisten pitäisi alkaa kuun lopulla, ja luulen olevani raskaana, vaikka toki alussa siis ollaan.
Minulla maha turvottaa, on ilmavaivoja ja maha on tosi kipeä. Oireet pahenevat iltaisin. Juuri näitä samoja oireita olin kun odotin toista lastamme (tämä olisi kolmas), muuten en olisi osannut asiaa ehkä epäillä. Joten silloin ainakin nämä olivat alkuraskauden oireita jotka sitten katosivat joskus rv12 paikkeilla, tosin silloin alkoi olla oikeaa vauvamahaa eikä turvotusmahaa :D