Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jollain raskauskilot lähteneet imettämällä?

Vierailija
19.09.2013 |

Minulla paino nousi raskausaikana 14kg.

Synnytyksen jälkeen lisäpainoa oli jäljellä 7kg.

1kk synnytyksen jälkeen lisäpainoa oli jäljellä 4kg.

Nyt 2kk synnytyksen jälkeen lisäpainoa on edelleen jäljellä 4kg. 

Painan nyt 72kg ja olen 170cm pitkä, ja normaalipainoni on 68kg (ihannepaino 64kg).

Tähänkö paino jämähti? Imetän, mutta ilmeisesti on puppua että imetys yksin veisi raskauskilot :(

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasit että se 2 kuukaudessa lähtee?

Vierailija
2/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino yli 20kg raskauden aikana, ensimmäisen kk aikana paino tippui 16kg ja puolen vuoden aikana vielä 2kg, mutta 2kg jäi eikä lähde millään, imetys loppui vuoden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla lähti ne muutamat kilot kuukaudessa imettämällä,osin siksikin varmaan ettei mulla ollut apuna kotona ketään enkä pahemmin ehtinyt edes syömään tai hoitamaan itseäni.

Vierailija
4/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vain imetystä ja katso tilannetta muutaman kk päästä.

Mulla tuli 25 kg ja lähti kaikki imetyksellä ja kotitöillä alle puolessa vuodessa (normaalitilani 168cm/54kg). On se ihan mahdollista, vaikka varmasti perimän vaikutus on aika suuri; meillä on suvussa taipumus tällaiseen raskauslihomiseen ja sitten imetyslaihtumiseen. Liikunnan aloittaminen on edelleen siellä to-do-listalla...

Vierailija
5/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paino lähti laskuun vasta, kun lopetin imetyksen. Imetysaikana raskauden aikana tulleet kilot pysyivät tiukasti.

Vierailija
6/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja ei tullut paljoakaan, 5 viikkoa synnytyksen jälkeen oli 8 kiloa vähemmän kuin raskauden alussa. Lapsi on nyt 8 kk ja minä 20 kiloa kevyempi kuin ennen raskautta. Imetän edelleen ja varmaan sekin vaikuttaa, mutta suurin syy tipahtaneeseen painoon on todennäköisesti huomattavasti terveellisimmissä elämäntavoissa.

Vierailija
7/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se yleensä 2 kuukaudessa lähde... Itselläni on tullut ekasta raskaudesta 25 kg ja toisesta 21 kg, ja noin vuodessa synnytyksestä on paino pudonnut raskautta edeltävään, siis ilman mitään yritystä laihduttaa. 

Vierailija
8/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla noussut kolmessa raskaudessa paino jotain yli 20kg. Mulla ei ole vaakaa, mutta mututuntumalla ja kaverin vaa'alla kerran pari katottuna mun paino laskee synnytyksen jälkeen jotenkin näin: n. puolet jää synnärille, 5kg tipahtaa ekan parin kolmen viikon aikana, loput pikkuhiljaa imettäessä  ja lopulta olen alle lähtöpainon n. 8kk kohdalla. Ja syön kuin hevonen. Imetyksen loputtua alkaa paino taas nousemaan. Olen 171 pitkä ja painoin pitkään n.54kg nykyään n.57kg.

Vierailija
9/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti muita kuin raskauskiloja imetysaikoina. Kaikki raskausaikana tulleet kilot (6 - 8) lähti jo sairaalassa, mutta imetysaikoina lähti aina vielä n. 7 kg lisää. Laihduin imettäessä alipainoiseksi, mutta mua imetys alkoi laihduttaa aina vasta lähes puolen vuoden imetyksen jälkeen. Normaalipainoon ehdin aina palata ennen uutta raskautta.

Vierailija
10/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan lähtenyt. :D Neljä lasta, jokaisesta "jäi" 5kg. Eli 20kg olis urakoitavana, kun vain sais aikaiseksi. Herkkujen syöminen vain on niin paljon hauskempaa, kuin salilla hikoilu. :D

Vierailija
11/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imetysaikana lähtenyt läheskään kaikki. Imetys vaan lisäsi ruokahalua :)

Vierailija
12/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kuulun niihin, joilla imetys ei laihduta grammaakaan. Kilot alkoivat tippua vasta imetyksen jälkeen, vaikka koko raskaus- ja imetysajan liikuin säännöllisesti. Nyt synnytyksestä puoli vuotta ja paino ollut jonkun aikaa sama kuin ennen raskautta, tosin maha on vielä löllö reppu. Sen kun vielä sais pois niin hyvä ois..

Vierailija
13/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauskilot jäivät synnärille, mutta minä lihoin imetysaikana kilotolkulla. Nälkä (ja nimenomaan hiilihydraatin nälkä) oli mahdoton. Lääkäri sanoi tämän johtuvan hormooneista. Imetyksen jälkeen alkoivat kilotkin taas karista, kun ruokailu palasi järkeviin mittasuhteisiin.

Vierailija
14/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiloja tuli 10 ja noin 8 lähti imettämällä ketterästi.

Helppo lapsi, söin monta kiloa takaisin :(

Vierailija
15/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 kg vähemmän kuin raskauden alussa. eli tosi huimaa ollut painon pudotus ekan 6 kk imettämällä. kaikki raskauskilot eli 10 kg ja sitten muutakin painoa tämä 6kg. 

Vierailija
16/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää milläne raskauskilot lähtivät? Jatkoin tavallista elämääni ja kilot lähtivät jossain välissä.

Vierailija
17/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näin:

- ennen raskautta 67 kg

- raskaana paino oli korkeimmillaan 82 kg

- kaksi viikkoa synnytyksestä 66 kg

- tällä hetkellä (5 kk synnytyksestä) painan 60 kg

Imetys ja syömättömyys tiputtaa painoa.

Vierailija
18/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä raskauskilot on kyllä lähteneet ihan itsekseen kun raskaus on loppunut, mutta imetysaikana on tullut lisäkiloja. Ne ovat sitten lähteneet kun imetys on loppunut.

Vierailija
19/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 10:38"]

Kyllä mulla lähti ne muutamat kilot kuukaudessa imettämällä,osin siksikin varmaan ettei mulla ollut apuna kotona ketään enkä pahemmin ehtinyt edes syömään tai hoitamaan itseäni.

[/quote]

Näin mullakin ensimmäisen lapsen kohdalla. Tosin oli vähän omakin vika, kun yritin olla niin täydellinen. Lapsi itki paljon, niin sitten, kun sain hänet nukkumaan, rupesin tekemään kotihommia, enkä puoleen vuoteen syönyt tai nukkunut kunnolla. Mutta raskauskilot hävisivät vauhdilla.

Vierailija
20/21 |
19.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2013 klo 10:50"]

Mun paino lähti laskuun vasta, kun lopetin imetyksen. Imetysaikana raskauden aikana tulleet kilot pysyivät tiukasti.

[/quote]

Sama täällä. Vasta lopettaminen hujautti kilot pois vauhdilla.