Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei jotkut omista autoa?

Vierailija
27.08.2020 |

En voisi kuvitella että pitäisi raahata kauppaostokset joka viikkoa (kaksi kertaa?) kaupasta kotiin KÄSIN!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on tossa 100 metrin päässä.

Vierailija
2/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs tässä on raahatessa, S-market on kadun toisella puolella ja asun yksin. No problems.

Oikeasti minua ihmetyttävät enemmän kaltaisesi id.i.ootit, joille tuottaa isoja vaikeuksia tajuta ihan päivänselviä eroja ihmisten perhekoossa, asuinpaikassa yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse sellaista. Kaupungin keskustassa on kauppoja ja ravintoloita joka kadunkulmassa.

Vierailija
4/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppaan on 50 metriä, autolla kaupassa käynti olisi hitaampaa ja kävelymatka jopa pidempi. Autolle ei ole tällä hetkellä mitään tarvetta arjessa. Varmaan jossain vaiheessa auto tulee hankittua mutta tällä hetkellä sitä tarvitsee lähinnä, jos haluaa mennä huonekalu- tai puutarhaostoksille.

Vierailija
5/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä omistan repun ja pyörän, niin ei tarvitse käsin raahata. On mulla tosin autokin, mutta kauppa niin lähellä, etten jaksa autolla ajaa.

Enemmän mä ihmettelen ihmisiä, jotka viitsii asua niin kaukana kaupasta, että pitää aina lähteä autolla kauppaan. (Ja kyllä, minulla on perhe ja lapsista yksi teini-ikäinen.)

Vierailija
6/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä omistan repun ja pyörän, niin ei tarvitse käsin raahata. On mulla tosin autokin, mutta kauppa niin lähellä, etten jaksa autolla ajaa.

Enemmän mä ihmettelen ihmisiä, jotka viitsii asua niin kaukana kaupasta, että pitää aina lähteä autolla kauppaan. (Ja kyllä, minulla on perhe ja lapsista yksi teini-ikäinen.)

Itse asun kaukana ja kaupassa käynti normaalisti hoidetaan töistä pois tullessa niin ei turhaan tarvitse ajella.

Vierailija
7/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit on keksitty aikoja sitten.

Typerintä on maksaa omaisuus autosta, bensasta, huolloista, katsastuksista ja vakuutusmaksuista.

Niillä rahoilla menisin pirssillä joka päivä.

Vierailija
8/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on toi viereinen ovi, niin aika hankala ois autolla mennä. Tai no voisihan sitä pakata ostokset autoon, ajaa auton parkkiruudusta seuraavaan ruutuun, ja taas purkaa ostokset. Mutta kun ne parkkiruudutkin on yleensä varattuja.

Vierailija
9/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole varaa pitää autoa. Itse asun paikassa jossa se on välttämätön. Autot on meillä vanhoja, ja siksi usein jotain vikaa. Jos en olisi nuorena opetellut korjaamaan, ei olisi mitään mahdollisuutta pitää näillä ihan kohtuullisillakin tuloilla autoa. Tai sitten pitäisi ostaa uusi osamaksulla aina kun takuu menee edellisestä umpeen. Eli osamaksu 400e/kk sihen täyskaskovakuutus päälle. Ei todellakaan mahdollista kaikille. Päälle tietysti polttoaineet, ja verot.

Vierailija
10/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä mitään rahaa vaan ne ostokset kannetaan suoraan keittiööni. Tulee paljon halvemmaksi kuin auton omistaminen kauppakassiksi. 

Vierailija
11/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikilla ei ole siihen varaa?

Vierailija
12/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu ostaa auton pelkäksi kauppakassiksi? Siinä tulee ruokaostoksille hintaa tosi paljon. 

Vierailija
13/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikilla ei ole siihen varaa?

Mulla on varaa jopa vähän parempaankin autoon, mutta ei ole kuitenkaan tarvetta sille. 

Vierailija
14/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela pakotti myymään ennen kun antaa toimeentulotukea. Kultaharkkoja saa olla, muttei autoa,tuota rikkaan merkkiä jossa on miljoona kiinni. Samoin ok talot saa olla.

Vierailija
15/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En omista enkä tarvii autoa mihinkään. 1 km työmatka ja kaupat ja kaikki lähellä. En raahaa mitään kaupasta,pyörän korissa tulee helposti kamat. Ja on ihanaa pyöräillä kaikki matkat kesät talvet ja kuntokin loistava kun ei autoa perseen alla!

Vierailija
16/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kaikille pakollinen.

Ihmetyttää vaan ne jotkut autottomuuttaan kehuskelevat, jotka kuitenkin joka käänteessä pummaa kyytiä tai autoa lainaksi.

Vierailija
17/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksi tulee tilata kotiinkuljetus kuin ostaa auto sitä varten. 

Vierailija
18/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole kaikille pakollinen.

Ihmetyttää vaan ne jotkut autottomuuttaan kehuskelevat, jotka kuitenkin joka käänteessä pummaa kyytiä tai autoa lainaksi.

En ole koskaan pummannut kyytiä vaan olen vuokrannut auton tarvittaessa, ja tämä tapahtuu kerran vuodessa. 

Vierailija
19/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei jotkut omista omakotitaloa.

En kertakaikkiaan ymmärrä sitä, minusta kun se on niin kätevää.

Vierailija
20/32 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki on niin lähellä, että olisi sulaa hulluutta mennä autolla. Jos tarvitsen autoa vaikka jotain reissua varten, saan sellaisen helposti lainaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme