Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä suuri lukema?

Vierailija
27.08.2020 |

Olen kirjannut ylös vesimittarin lukemia, yksi lukema on päivämäärällä 2.3.2020 klo 17.17 215,40.

Tänään lukema on 270 ja jotain päälle.

Kellonajan laitoin siksi ylös, että käytin vettä tietysti tuon klo 17.17 jälkeenkin, jolloin ei voi väittää, että koko sen päivän lukema oli tuo.

Mutta onko lukema nyt 5 kk aikana noussut jotenkin tosi paljon?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia huoltojuttuja taloyhtiössä on.

Maksettu jollekin huoltofirmalle talon huoltamisesta ja mitä siihen sopimukseen kuuluu?

Kuuluko asukkaiden vesiongelmat?

Itse olisin tapausksessasi jo kutsunut itse jonkun putkimiehen tai muun osaajan selvittämään asiaa, omalla kutsannuksellani.  Niinhän omakotitaloissakin asuvat joutuvat tekemään, jos itse ei hommia hallitse, ja harvempi nykyihminen hallitsee.

Vessanpönttö on taloyhtiön vastuulla.

Ap

Niinhän se on, mutta asukkaan ei pitäisi odottaa, että joku soittaa putkimiehen paikalle, vaan se on sun tehtävä soittaa huoltoyhtiöön ja pyytää, että joku tulee tarkistamaan, jos ja kun pöntössä on selvästi vikaa. Lasku tulee taloyhtiölle.

Mielestäni sanoin tarpeeksi selkeästi, että olen ilmoittanut asiasta, mutta sille ei tehdä mitään. Kätevä tapa yrittää rahastaa liikaa, kun vuotavaa pönttöä ei korjata.

Tämä ketju koskee nyt viimeisintä lukemaa, joten voisitteko pysyä aiheessa kiitos😑

Vierailija
22/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos veskinpönttö vuotaa niin paljon, että vinkuu, niin sinne on mennyt kuutio pokineen. Puolilitraa minuutissa on melko huomaamaton vuoto, mutta se on 700l vuorokaudessa

Oleko valittanut vuodosta? Jos olet ja mitään ei ole tehty ( vuokran-antaja, huoltoyhtiö?), niin riitauttaisin laskun sitten kun se tulee.

Miksi oletat että asun vuokralla? Ihan oma asunto on. Olen ilmoittanut, kukaan ei tee asialle mitään.

Edellinen lasku on jo riitautettu, loputon prosessi, edelleen jatkuu.

Omassa asunnossa vastuu on kyllä sinulla. Tosin jos huoltoyhtiö tai talkkari tai isännöitsijä ei hoida hommaansa, niin heidän kanssaan voit riidellä. Jos homma kestää, niin halvemmaksi tulee tilata itse putkimies kuin vuosien riitely.

Mitä osakeyhtiönne vastuunjakotaulukko saanoo vessanpytyn huollosta? Kuuluuko sinulle vai osakeyhtiölle?

Vai asutko omakotitalossa?

Tämän keskustelun aiheena on viimeisin lukema, ei joku vastuunjako taloyhtiössä. Ja millaisessa omakotitalossa on mielestäsi taloyhtiö??

Vessanpönttö on taloyhtiön vastuulla ja thatʼs it, mutta nyt voidaan keskittyä itse aiheeseen.

Meillä lukee vastuunjakotaulukossa, että vessanpönttö on asukkaan vastuulla ja thats`it. Siksi kysyin.

Omakotitalosta kysyin siksi, että ap ylempänä oli hyvin tarkka siitä, että hän asuu omassa asunnossa eikä missäån vuokramurjussa.

Omakotital8ssa asuneena tiedän, että siinä vastaa omistaja itse kaikesta, yleensä. Sillä esim. naapurini oli ulkoistanut huollon kiinteistöyhtiölle.

Vastuunjaosta kysyin siksi, eetä tulee selvyys siitä, kenelle vuodon korjaus kuuluu. Ei kaikissa taloyhtiöissä ole samanlainen yhtiöjärjestys ja vastuunjako kuin teillä.

Joko näillä selvityksillä pystyt keskittymään asiaan? Eli lukeman oikeellisuuteen ja vuotavan veskinpöntön korjaukseen.

Ap näkyy valinneen käräjöinnin. Eiköhän asia hoidu sitä kautta. Hinta vaan voi olla sellainen, että siinä ei muutama vesikuutio tunnu missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesilaitoshan ne vesimaksut, ei taloyhtiö.

Onko se vessanpytty siis vesilaitoksen vastuula vai taloyhtiön vai sinun vai kenen.

Soita sitten sinne vesilaitokseen että tulevat korjaamaan pytyn etteivät sen perusteella liikaa peri.

Arvaan ettei sieltä ketään tule, koska he eivät ole asiasta vastuussa.

Heikkolahjainen juristi sulla asioita oikeudessa hoitamssa, kun tuotakaan tiedä.

Olet sairas pösilö ap, tuki jo se tyhmä turpasi!

Vierailija
24/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos veskinpönttö vuotaa niin paljon, että vinkuu, niin sinne on mennyt kuutio pokineen. Puolilitraa minuutissa on melko huomaamaton vuoto, mutta se on 700l vuorokaudessa

Oleko valittanut vuodosta? Jos olet ja mitään ei ole tehty ( vuokran-antaja, huoltoyhtiö?), niin riitauttaisin laskun sitten kun se tulee.

Miksi oletat että asun vuokralla? Ihan oma asunto on. Olen ilmoittanut, kukaan ei tee asialle mitään.

Omassa asunnossa vastuu on kyllä sinulla. Tosin jos huoltoyhtiö tai talkkari tai isännöitsijä ei hoida hommaansa, niin heidän kanssaan voit riidellä. Jos homma kestää, niin halvemmaksi tulee tilata itse putkimies kuin vuosien riitely.

Mitä osakeyhtiönne vastuunjakotaulukko saanoo vessanpytyn huollosta? Kuuluuko sinulle vai osakeyhtiölle?

Tämän keskustelun aiheena on viimeisin lukema, ei joku vastuunjako taloyhtiössä. Ja millaisessa omakotitalossa on mielestäsi taloyhtiö??

Vessanpönttö on taloyhtiön vastuulla ja thatʼs it, mutta nyt voidaan keskittyä itse aiheeseen.

Sinulle on vastattu jo heti alussa, että lukema on helvetin iso, mutta mahdollinen, jos asut suihkussa. Ei me muuta voida sanoa.

Taloyhtissämme kulutus henkeä kohti vaihtelee 55l - 420l/henkilö/vrk Tuo paljon kuluttava sanoo olevansa lutraaja.

Sinun kulutuksesi osuu tuohon haarukkaan, eli voi hyvinkin olla oikea. Vain sinä itse tiedät miten kulutat vettä.

Vierailija
25/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ilmoittanut asiasta, siis kenelle.

Ei se vesilaitokselle kuulu.

Ei vesilaitos ole vastuussa ihmisten vesihanoista ja vessanpytyistä eikä suihkuista.

Mikä älykääpiö olet.

Ja tosiaan, ei taloyhtiö niitä vesimaksuja saa, vaan juuri se vesilaitos.

Vierailija
26/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiö vastaa vesikalusteista, ja korjaamisesta tai vaihtamisesta tulee aina ilmoittaa taloyhtiölle.

Yhtiö korjaa kulumalla vikaantuneet, särkyneen pöntön maksu osakkaalle.

Omalla rahalla voi ostaa vaikka kuinka fiinin pytyn, mutta yhtiöllä sekin pitää hyväksyttää .

T. Hallitusmies

Vierailija
27/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö vastaa vesikalusteista, ja korjaamisesta tai vaihtamisesta tulee aina ilmoittaa taloyhtiölle.

Yhtiö korjaa kulumalla vikaantuneet, särkyneen pöntön maksu osakkaalle.

Omalla rahalla voi ostaa vaikka kuinka fiinin pytyn, mutta yhtiöllä sekin pitää hyväksyttää .

T. Hallitusmies

Meillä jotkut halusi rakennusvaiheessa ne fiinit kalusteet, toiset halvemmat ja kolmannet siltä väliltä. Kun asiasta ei päästy sopuun yhtiöjärjestuystä laadittaessa ja vastuunjakoja mietittäessä, niin Salomonin tuomiona kirjattiin, että kukin vastaa kalusteista itse. Yhtiö vasn h6väksyy asennuksen. Kaipa tää laillinen. Näin olen kuullut kerrottavan, kun ihmettelin asiaa. En ole alkuperäinen asukas.

t. Hallitushenkilö, ja pj.

Vierailija
28/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lukee vastuunjakotaulukossa, että vessanpönttö on asukkaan vastuulla ja thats`it. Siksi kysyin.

Omakotitalosta kysyin siksi, että ap ylempänä oli hyvin tarkka siitä, että hän asuu omassa asunnossa eikä missäån vuokramurjussa.

Omakotital8ssa asuneena tiedän, että siinä vastaa omistaja itse kaikesta, yleensä. Sillä esim. naapurini oli ulkoistanut huollon kiinteistöyhtiölle.

Vastuunjaosta kysyin siksi, eetä tulee selvyys siitä, kenelle vuodon korjaus kuuluu. Ei kaikissa taloyhtiöissä ole samanlainen yhtiöjärjestys ja vastuunjako kuin teillä.

Joko näillä selvityksillä pystyt keskittymään asiaan? Eli lukeman oikeellisuuteen ja vuotavan veskinpöntön korjaukseen.

Ap näkyy valinneen käräjöinnin. Eiköhän asia hoidu sitä kautta. Hinta vaan voi olla sellainen, että siinä ei muutama vesikuutio tunnu missään.

Voi jessus -_- Sinä et tiedä mistä tässä käräjöidään ja millä rahalla, minkä hemmetin takia täytyy jankuttaa aiheen vierestä 😑 KYSYIN, ONKO 270-214,40=55,6 ISO LUKEMA 5 KUUKAUDEN AIKANA??

Minä puhuin taloyhtiöstä ja omakotitalo ei ikinä ole taloyhtiössä😑 vessanpönttö kuuluu taloyhtiön vastuulle ja EDELLEEN voisitteko pysyä aiheessa, liikaa pyydetty??

Vierailija
29/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vesilaitos ole vastuussa ihmisten vesihanoista ja vessanpytyistä eikä suihkuista.

Mikä älykääpiö olet.

Ei ju...malauta ole todellista😑 VARMAANKIN OLEN REKLAMOINUT LASKUN LÄHETTÄJÄÄ, voisiko olla mahdollista??

TÄMÄ KETJU KOSKEE UUSINTA LUKEMAA, VOISITTEKO LOPETTAA AIHEEN VIERESTÄ JANKKAAMISEN, KIITOS.

Vierailija
30/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 55 kuutiota mennyr 5 kuukauden aikana? Meillä taitaa mennä vähän vähemmän mutta meitä on kolme. Jos nyt oikein muistan

Vierailija
31/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä älykääpiö olet.

Ei ju...malauta ole todellista😑 VARMAANKIN OLEN REKLAMOINUT LASKUN LÄHETTÄJÄÄ, voisiko olla mahdollista??

TÄMÄ KETJU KOSKEE UUSINTA LUKEMAA, VOISITTEKO LOPETTAA AIHEEN VIERESTÄ JANKKAAMISEN, KIITOS.

Nyt ymmärrän. Olet sellainen kuumakalleriehuja, että pitää ottaa monta kertaa päivässä kylmä suihku, ettei verisuonet pauku päässä. Kyllä tuollaiselle 500l/vrk on täysin NORMAALI kulutuslukema.

Vierailija
32/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 55 kuutiota mennyr 5 kuukauden aikana? Meillä taitaa mennä vähän vähemmän mutta meitä on kolme. Jos nyt oikein muistan

Kyllä. Eli onko paljon vaiko normaali määrä?

Vierailija
33/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä älykääpiö olet.

Nyt ymmärrän. Olet sellainen kuumakalleriehuja, että pitää ottaa monta kertaa päivässä kylmä suihku, ettei verisuonet pauku päässä. Kyllä tuollaiselle 500l/vrk on täysin NORMAALI kulutuslukema.

Onko sinulla jokin ongelma? Vessanpönttöni on vuotanut jo pitkään, siitä johtuu suuret lukemat ja olen siitä erittäin tietoinen. Asialle ei vain tehdä mitään.

Tämä ketju EI KOSKE vessanpönttöäni eikä vanhaa laskua, vaan TÄMÄN HETKEN LUKEMAA. Ja mikäli se on epätavallisen suuri, siinä on lisää näyttöä minun hyväkseni.

Vierailija
34/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Eli onko paljon vaiko normaali määrä?

Keksimääräinen vedenkulutus on 155l/vrk/henkilö eli 4,56 kuutiota kuukaudessa. Viidessä puolessa kuukaudessa se tekisi 25 kuutiota eli sulla kuluu yli tuplasti se. Ylärajana oli jossain 270l/vrk/per henkilö eli 44,5 kuutiota 5,5 kuukaudessa ja sulla menee jopa yli tuon eli siinä mielessä on paljon.

Tiedän muitakin joilla on noin suuri vedenkulutus per henkilö eli nyt riippuu siitä pidetäänkö normaalina vai ei.

Vierailija
35/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä älykääpiö olet.

Onko sinulla jokin ongelma? Vessanpönttöni on vuotanut jo pitkään, siitä johtuu suuret lukemat ja olen siitä erittäin tietoinen. Asialle ei vain tehdä mitään.

Tämä ketju EI KOSKE vessanpönttöäni eikä vanhaa laskua, vaan TÄMÄN HETKEN LUKEMAA. Ja mikäli se on epätavallisen suuri, siinä on lisää näyttöä minun hyväkseni.

Ei me tiedetä onko lukema epätavallisen suuri, ellet tarkasti kerro vedenkäyttötottumuksiasi.

Se voi olla normaali tai suuri, riippuen sinusta itsestäsi.

Vierailija
36/39 |
27.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet "erittäin tietoinen" pöntön vuotamisesta.

Talvella haukuit kaikki tätä ehdottaneet törkeästi.

Mikä mahtoi muuttaa mielipiteesi?

Vierailija
37/39 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet "erittäin tietoinen" pöntön vuotamisesta.

Talvella haukuit kaikki tätä ehdottaneet törkeästi.

Mikä mahtoi muuttaa mielipiteesi?

Ai tää on se tyyppi.

Odottaa varmaa maailman tappiin huoltomiestä, jos keittiön allas vuotaa yli.

Vierailija
38/39 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, vedenkulutushullu on taas bäck! 😍

Vierailija
39/39 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulunut enää mitään? Oliko se nyt normaalia vai ei?