Onko tämä suuri lukema?
Olen kirjannut ylös vesimittarin lukemia, yksi lukema on päivämäärällä 2.3.2020 klo 17.17 215,40.
Tänään lukema on 270 ja jotain päälle.
Kellonajan laitoin siksi ylös, että käytin vettä tietysti tuon klo 17.17 jälkeenkin, jolloin ei voi väittää, että koko sen päivän lukema oli tuo.
Mutta onko lukema nyt 5 kk aikana noussut jotenkin tosi paljon?
Kommentit (39)
Ei. Suuri lukema olisi esimerkiksi 27638265188527
Riippu siitä, että kuinka monta ihmistä asuu asunnossa ja siitä, että minkälaiset veden käyttötavat.
Yksinäiselle ihmiselle kulutus on suuri.
370 litraa vuorokaudessa on aktiivisen suihkumasturboijan normikulutis.
Vierailija kirjoitti:
Riippu siitä, että kuinka monta ihmistä asuu asunnossa ja siitä, että minkälaiset veden käyttötavat.
Yksinäiselle ihmiselle kulutus on suuri.
Yksinäiselle :DDD Asun yksin ja täällä on vain muutaman kerran käyttänyt joku muukin vettä.
Vessanpönttöni on ollut viime aikoina yllättävän hiljainen, mutta aiemmin se on vinkunut. Asialle ei ole viitsitty tehdä mitään, nyt on juttu meneillään liittyen veteen.
Eli jos tuo lukema on epätavallisen suuri, vuotaa pönttö yhä edelleen, mutta jostain syystä hiljaisemmin. Toisaalta, mitenpä se itsekseen korjaantuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
370 litraa vuorokaudessa on aktiivisen suihkumasturboijan normikulutis.
En masturboi suihkussa.
Ap
Jos veskinpönttö vuotaa niin paljon, että vinkuu, niin sinne on mennyt kuutio pokineen. Puolilitraa minuutissa on melko huomaamaton vuoto, mutta se on 700l vuorokaudessa
Oleko valittanut vuodosta? Jos olet ja mitään ei ole tehty ( vuokran-antaja, huoltoyhtiö?), niin riitauttaisin laskun sitten kun se tulee.
Oletko valittanut veskin vuotamisesta niin että voit todistaa sen? Siis kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos veskinpönttö vuotaa niin paljon, että vinkuu, niin sinne on mennyt kuutio pokineen. Puolilitraa minuutissa on melko huomaamaton vuoto, mutta se on 700l vuorokaudessa
Oleko valittanut vuodosta? Jos olet ja mitään ei ole tehty ( vuokran-antaja, huoltoyhtiö?), niin riitauttaisin laskun sitten kun se tulee.
Miksi oletat että asun vuokralla? Ihan oma asunto on. Olen ilmoittanut, kukaan ei tee asialle mitään.
Edellinen lasku on jo riitautettu, loputon prosessi, edelleen jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Oletko valittanut veskin vuotamisesta niin että voit todistaa sen? Siis kirjallisesti.
Tietysti olen. Olen myös äänittänyt vinkumista videolle.
Mikset kutsu putkiasentajaa hoitamaan asiaan.
Kuuluuko tuollainen wc pönttö asia mitenkään taloyhtiölle?
Millaisia huoltojuttuja taloyhtiössä on.
Maksettu jollekin huoltofirmalle talon huoltamisesta ja mitä siihen sopimukseen kuuluu?
Kuuluko asukkaiden vesiongelmat?
Itse olisin tapausksessasi jo kutsunut itse jonkun putkimiehen tai muun osaajan selvittämään asiaa, omalla kutsannuksellani. Niinhän omakotitaloissakin asuvat joutuvat tekemään, jos itse ei hommia hallitse, ja harvempi nykyihminen hallitsee.
Vierailija kirjoitti:
Maksettu jollekin huoltofirmalle talon huoltamisesta ja mitä siihen sopimukseen kuuluu?
Itse olisin tapausksessasi jo kutsunut itse jonkun putkimiehen tai muun osaajan selvittämään asiaa, omalla kutsannuksellani. Niinhän omakotitaloissakin asuvat joutuvat tekemään, jos itse ei hommia hallitse, ja harvempi nykyihminen hallitsee.
Vessanpönttö on taloyhtiön vastuulla.
Ap
En minä omalla kustannuksellani tee yhtään mitään, mikä ei minun vastuulleni kuulu. Asia on jo menossa oikeuteen.
Älä valehtele, ei varmasti ole menossa oikeuteen, paskapuhetta.
Itsekö hoidat asiaasi vai oletko palkannut asianajajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessanpönttö on taloyhtiön vastuulla.
Ap
Niinhän se on, mutta asukkaan ei pitäisi odottaa, että joku soittaa putkimiehen paikalle, vaan se on sun tehtävä soittaa huoltoyhtiöön ja pyytää, että joku tulee tarkistamaan, jos ja kun pöntössä on selvästi vikaa. Lasku tulee taloyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat että asun vuokralla? Ihan oma asunto on. Olen ilmoittanut, kukaan ei tee asialle mitään.
Omassa asunnossa vastuu on kyllä sinulla. Tosin jos huoltoyhtiö tai talkkari tai isännöitsijä ei hoida hommaansa, niin heidän kanssaan voit riidellä. Jos homma kestää, niin halvemmaksi tulee tilata itse putkimies kuin vuosien riitely.
Mitä osakeyhtiönne vastuunjakotaulukko saanoo vessanpytyn huollosta? Kuuluuko sinulle vai osakeyhtiölle?
Vai asutko omakotitalossa?
Vierailija kirjoitti:
Älä valehtele, ei varmasti ole menossa oikeuteen, paskapuhetta.
Itsekö hoidat asiaasi vai oletko palkannut asianajajan?
Öööö... No on kyllä menossa oikeuteen ja minulla on juristi hoitamassa juttua😑
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa asunnossa vastuu on kyllä sinulla. Tosin jos huoltoyhtiö tai talkkari tai isännöitsijä ei hoida hommaansa, niin heidän kanssaan voit riidellä. Jos homma kestää, niin halvemmaksi tulee tilata itse putkimies kuin vuosien riitely.
Mitä osakeyhtiönne vastuunjakotaulukko saanoo vessanpytyn huollosta? Kuuluuko sinulle vai osakeyhtiölle?
Vai asutko omakotitalossa?
Tämän keskustelun aiheena on viimeisin lukema, ei joku vastuunjako taloyhtiössä. Ja millaisessa omakotitalossa on mielestäsi taloyhtiö??
Vessanpönttö on taloyhtiön vastuulla ja thatʼs it, mutta nyt voidaan keskittyä itse aiheeseen.
🔝 🆙