Onkohan osa porukasta jäänyt "koukkuun" rajuihin koronatoimiin, kun vaatii poikkeustilaa takaisin?
Täälläkin aina silloin tällöin huudellaan, että koulut täytyisi taas sulkea, ulkona liikkuminen kieltää, kirjastot, uimahallit jne. laittaa taas kiinni, ravintolat ja yökerhot kiinni... Vaikka tässä nykyisessä tautitilanteessa ei ole perusteita tiukoille rajoitustoimille, sillä sairaalahoitoa vaativien, vakavien koronatapausten tai kuolemien määrä ei ole kasvussa ja siksi tiukat rajoitukset aiheuttaisivat enemmän haittaa kuin hyötyä.
Mietinkin, että toiko kevään poikkeustila osalle niin suuren jännityksen tylsään elämään ja takaisin arkeen palaaminen sen jälkeen ei tunnu yhtä "päräyttävältä", ja siksi tiukkoja rajoitustoimia vaaditaan ihan jännityksen vuoksi.
Mitäs luulette?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tarvittaisiin mitään rajoituksia? Täysin marginaalinen määrä ihmisiä kuollut ja koko yhteiskunta pitäisi tuhota. Koronahuijaus tuhoaa enemmän ihmisiä kuin itse korona.
Tuossa vastaat omaan kysymykseesi. Rajoitusten ansiosta vain marginaalinen määrä ihmisiä on kuollut. Siksi niitä rajoituksia tarvittiin.
Ei vahingoittaisi yhteiskuntaa mitenkään jos riskiryhmäläisiä napsisi pois vähän runsaammin.
Nimenomaan näin se on. Kun elämä on helppoa, ei ole sotaa, ei nälänhätää eikä mitään jänskää, niin korona toi siihen jotain sisältöä ja jännitystä. Ihanaa hysteriaa, lievää pelkoa ja mikä mahtavinta, saa velloa kärsimyksessä ja valittaa päivästä toiseen. Tuo on ihan tyypillisen koronahysteerikon prototyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tarvittaisiin mitään rajoituksia? Täysin marginaalinen määrä ihmisiä kuollut ja koko yhteiskunta pitäisi tuhota. Koronahuijaus tuhoaa enemmän ihmisiä kuin itse korona.
Tuossa vastaat omaan kysymykseesi. Rajoitusten ansiosta vain marginaalinen määrä ihmisiä on kuollut. Siksi niitä rajoituksia tarvittiin.
Ei vahingoittaisi yhteiskuntaa mitenkään jos riskiryhmäläisiä napsisi pois vähän runsaammin.
Niinkö? Kysypäs tuota vaikka ruotsalaisilta, onko vahingoittanut yhteiskuntaa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Siinä vaiheessa, kun sinäkin joudut tekemään päivässä kolmen ihmisen työt, kun työkavereita on niin paljon karanteenissa, alat ehkä toivomaan, että rajoituksia hiukan kiristettäisi.
Sama. Meillä pystyy tekemään työtä myös etänä mutta silti se on aika lailla eri asia kuin raskas , paikan päällä yksin tehtävä asiakastyö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin parikymmentä uutta tartuntaa päivässä ei anna mitään syytä rajoitusten kiristämiseen. Nyt ei tarvitse edes pelätä sairaanhoidon ylikuormittumista mikä keväällä suuri syy rajoituksiin. Eihän sairaalahoidossa ole kuin alle 10 ihmistä ja näistäkin vain yksi teholla. Lisää voi siis sairastua eikä mikään ongelma. Eiköhän pahimmat vauhkoajat ala pian vaatia Suomessakin pakkorokotuksia kaikille heti kun mahdollista.
Mutta tilanne voi muuttua, voisiko Suomi olla valmis? Ettei taas yllätetä housut kintuissa niinku keväällä.
Keväällä toimet täysin ylimitoitettuja. Toki keventää esimerkiksi omia töitäni jos mentäisiin samaan tilanteeseen. Voi kerrankin sanoa että töissä palkka juoksi mutta minä en eikä ollut edes lomautuksista tai potkuista pelkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö? Kysypäs tuota vaikka ruotsalaisilta, onko vahingoittanut yhteiskuntaa mitenkään.
Tyytyväisiltähän nuo vaikuttavat maansa linjaan. Ei se keskiverto svenssonia hirveästi hetkauta jos muualta maahan tullut vanhus tai vaikka vähän nuorempikin kuollut.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän se menee, että mikä ei tapa, se jättää henkiin.
En minäkään niistä monisairaiden vanhusten kuolemista ole huolissani, vaan siitä, kun nuoret ihmiset menettävät työkykynsä. Ja mitä enemmän tauti leviää työikäisten keskuudessa, sitä enemmän se aiheuttaa työkyvyttömiä ihmisiä. Jos 1% sairastaneista menettää työkykynsä, se tekee kansantalouteen aika ison loven. Uutisia lukeneena on tullut sellainen kuva, että niitä työkykynsä menettäneitä olisi enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Mummojen ja paappojen hetken lisäajasta maksetaan kovaa hintaa vielä pitkään.
Luuletko olevasi parempi ihminen kuin mummot ja papat. Et ole. Varmaan olet itsekäs miniäminä jota ärsyttää tytöttely mutta itse nimittelet muita ihmisiä vai puhutko omista isovanhemmistasi. Mummo ja pappa -nimitykset kuuluvat pethepiiriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytty on, ei ole haitannut. Suomen mediaan on tietysti poimittu joka ainut niistä harvoista jutuista, jossa ruotsalaiset moittivat itseään, se kun on varma klikkiotsikko ja hivelee suomalaisen sydäntä.
Mutta tilanne voi muuttua, voisiko Suomi olla valmis? Ettei taas yllätetä housut kintuissa niinku keväällä.