Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon annatte lasten keskeyttää aikuisten juttelua?

Vierailija
18.09.2013 |

Tälläkin viikolla olen useamman kerran joutunut keskeyttämään jutteluni toisen aikuisen kanssa sen takia, että tämän toisen lapsi on tullut siihen väliin höpöttämään omia asioitaan. Lapset eivät ole olleet edes mitään päiväkoti-ikäisiä, vaan alakouluikäisiä ja jutut ovat olleet täysin turhia sillä hetkellä. On erittäin ärsyttävää yrittää jutella tärkeitäkin asioita, kun siihen äitinsä eteen tulee joku 10 vuotias räkyttämään "äiti, äiti, äiti!!" ja taputtamaan äitiään käsivarteen.

Miten te hyväksytte tällaisen käytöksen, onko se teille ok, vai pitääkö lasten odottaa vuoroaan, jos hänen asia ei kuitenkaan ole kovin kiireinen? Entä puhelimessa puhuminen, saako silloin lapset häiritä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei kukaan keskeytä ketään, ei lapset aikuisia, eikä aikuiset lapsia. Asiat sanotaan loppuun ja sitten saa suunvuoron.

Puhelimessakaan ei häiritä. Paitsi jos miehen kanssa soitellaan toisillemme jotain tarvittavaa kaupasta saa muksu väliin huikata oman tarpeensa, tai mieluummin kirjoittaa lapulle.

Mua niin korpee tuollainen jatkuva keskeytys. Mun äiti on todella paha siinä hommassa ja sitten jos mä soitan esim sinne, niin se saattaa keskustella miehensä kanssa niitä näitä pitkänkin tovin, vaikka mä olen toisessa päässä luuria.

Vierailija
2/7 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa mulla on aikuisten kanssa niin tärkeää asiaa, että lapsi ei saisi keskeyttää. Mutta jos on, osaan sanoa lepselle "kohta". Ja yleensä he tajuavat kyllä tilanteen. Lapset kouluikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omies lasteni en anna ja joskus sanon vieraillekin lapsille. Naapurini antaa pikkuprinsessansa aina keskyttää aikuiset ja puhua jonninjoutavia, kunhan saa huomion itseensä. Ärsyttävä mukula.

Vierailija
4/7 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset odottavat niin kauan, että heiltä kysytään mitä oli asiana. Aikuisten keskustelua ei tulla keskeyttämään minkään pienen asian takia ellei sitten aikuiset ole jutelleet jo kauan. Myös puhelimessa on sama juttu. Joskus lapset yrittivät minun puhelimessa ollessa tulla kyselemään jotakin "saako ottaa jätskiä?" ja saivat kuulla kyllä kunniansa puhelun jälkeen

Jotkut äidit antavat lastensa tulla keskeyttämään tärkeätkin aikuisten keskustelut ja alkavat juttelemaan siinä sitten lapsensa kanssa. Sitten saakin taas miettiä mihin keskustelu jäi...

Vierailija
5/7 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverin lapsi huutaa, karjuu ja kiljuu ennen kuin saa suunvuoron. Joskus kaveri vaan jatkaa selittämistä, mutta lapsi siinä vieressä karjuu niin, etten kuule mitään muuta. Poika on 6v että luulisi tajuavan vaan ei.

Sama lapsi keskeyttää muitakin aikuisia, puhuu vieressä vaikka ignooraan hänet täysin. Ärsyttävä kakara.

Vierailija
6/7 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat opitaan kotona ja mallista. On kovin huono tapa keskeyttää tai puhua päälle, olipa lapsi tai aikuinen kyseessä.

Vierailija
7/7 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset keskyttivät pienempinä melko helposti, joskus sen sallin, joskus en, riippui hetkestä, tilanteesta kaikkineen.

Nyt ovat teinejä ja todella harvoin edes yrittävät keskyttää, ehkä silloin, kun olen puhelimessa ja se tuntuu kestävän, niin silloin yrittävät väliin päästä oman asiansa kanssa.

Olen satavarma, että lapseni ovat joitakin ihmisiä ärsyttäneet, eli ovat olleet kamalan ärsyttäviä kakaroita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi