Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateelliset ihmiset kiihkeitä vastustamaan asioita?

Vierailija
18.09.2013 |

En tiedä onko tämä vain tyypillisen suomalaista että vastustetaan jotain asiaa vain koska ollaan kateellisia tai itsellä ei ole varaa?

Moni pitkään ulkomailla asunut kaveri sanoo että ihan varmasti on koska eivät ole vastaavaan törmänneet, ja olen ollut havaitsevinani tällaista juttua myös viime aikoina ihan tuttavapiirissä tai tuttavapiirin kautta. Pari esimerkkiä:

Eräs kaveri on yleensä aina kateellinen toisten kalliille hankinnoille. Aiemmin haukkui merkkilaukkuja aina tavatessamme, nyt on ottanut hampaisiin turkikset, ja jaksaa vouhottaa etenkin syysmuodista nyt kun muodissa jälleen kaikki turkisliivit, -takit ja -huivit sekä turkissomisteet vaatteissa. Sanoo että kaikki turkisten käyttäjät on murhaajia ja eläinrääkkääjiä ja heti perään että kun tilinsä melkein tyhjä taas, hävettää kun hokee näitä asioita vielä isoon ääneen että tutut ja tuntemattomat ympärillä olijat ihmettelevät mikä ihme hänellä on. Olen silti aivan varma että jos joku antaisi hänelle lahjaksi muutaman tonnin arvoisen turkistakin niin ottaisi sen hyvin mielellään vastaan ja käyttäisi :D

Toinen kaveri kertoi että työpaikalla joku nainen kysyi häneltä innoissaan että mitä tuoksua hänellä on koska on niin hyvä ja miellyttävä eikä ollenkaan niin tunkkainen ja pistävä kun nämä nykytuoksut, niin kaveri joutui paljastamaan kun tämä toinen siinä jatkuvasti tivasi, että on ostanut sitä suoraan joltain parfyymivalmistajalta Ranskan Provencen alueelta ja kun hintaa tiedusteltiin niin hänen oli kerrottava totuus että se tuoksu maksaa montasataa euroa per pieni pullo (toki sellainen kestääkin hänellä erittäin kauan kun raaka-aine luonnollista eli hinta-laatusuhde erinomainen) niin tämä nainen oli heti hinnan kuultuaan alkanut teeskentelemään ja tekoyskimään että "kamalaa kun tuo ottaakin henkeen" ja "taitaa olla migreeni tulossa" ja "hajusteallergiaan nyt kyllä viittaisi tuon takia", ja lähti kävelemään pois ihan selvästi kateudesta vihreänä ;D

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap:lla huudetaan heti yhdessä kuorossa provo jos kertoo tienaavansa yli 3000e/kk tai jos on varaa asua yli 500t e maksavassa kämpässä...

Vierailija
22/23 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en aina itsekään ole varma että voinko oikeasti olla näin tyytyväinen siihen (vähään) mitä mulla on, vai olenko vain onnistunut aivopesemään itseni uskomaan etten halua enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.09.2013 klo 09:39"]

Suomessa on vallalla itäinen kateus. Sen johtoajatus on, että jos ei minulla ole, niin ei saa olla muillakaan. Läntisen kateuden johtoajatus on, että jos muillakin on niin hankinpa minäkin. Ei tarvinne sanoa, kumpi kateustyyppi näivettää ja kumpi saa asiat rullaamaan.

[/quote]

Hyvin sanottu ja aivan totta.

Mutta oltaisiinko tässäkin pikkuhiljaa liukumassa parempaan suuntaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan