Muita jotka aivan kypsiä sairaanhoitajan työhön?
Vai olenko ainut .. alallakin vasta pari vuotta mutta mitta on jo täynnä ..
Kommentit (10)
mä olen väärällä alalla mä tiedän sen itsekin :)
Onneksi on vaihtoehtoja opiskella muutakin.
ap
Pidän työstäni paljon mutta palkkapäivänä ottaa todella päähän. Pari vuotta mullakin vasta työkokemusta. Luultavasti jatkan opintoja jossain vaiheessa. Näillä palkoilla ei vaan elä. Teen tällä hetkellä päivävuoroa, mikä auttaa jaksamisessa. Vuorotyössä tulen hulluksi.
Koulutuksen pitäisi mielestäni olla kaksivaiheinen, niin että kaikista koulutetaan ensin lähihoitajia ja sitten sairaanhoitajia. Opiskelijoissa on joitakin näitä, jotka eivät tiedä alasta ja sairaalamaailmasta mitään ja jotka koulutetaan turhaan. Olisi parempi huomata se jo aiemmin.
Täällä toinen, joka tavallaan pitää työstään, mutta tietyt asiat ovat alkaneet ärsyttää. Mm olen kyllästynyt jatkuvaan taisteluun lomista ja vapaista. Esimerkiksi joululistoja aletaan suunnittelemaan elokuussa ja silti lopullinen lista valmistuu pari viikkoa ennen joulua. Tätä ei tietenkään joka paikassa tapahdu. Päivätyö olisi helpotus, mutta kuukausipalkka putoaisi useamman satasen verran.
Olen vihainen itselleni etten lähtenyt aikoinaan heti opiskelemaan johonkin järkevämpään ja paremmin palkattuun ammattiin. Tuntuu, että lähes 30-vuotiaana uraovet alkavat sulkeuta ja nuoremmat menevät ohi.
Jos suurin osa sairaanhoitajista olisi miehiä, meininki olisi ihan toinen.
Niset eivät osaa pitää puoliaan, palkka ja työajat ihan hulluja.
Ylityöstä ei makseta ylimääräistä, kun se on nimikkeellä lisätyö jne.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 22:41"]
Pidän työstäni paljon mutta palkkapäivänä ottaa todella päähän. Pari vuotta mullakin vasta työkokemusta. Luultavasti jatkan opintoja jossain vaiheessa. Näillä palkoilla ei vaan elä. Teen tällä hetkellä päivävuoroa, mikä auttaa jaksamisessa. Vuorotyössä tulen hulluksi.
[/quote]
Paljonko saat palkkaa, ja paljonko olisi sopiva palkka työstäsi?
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 23:02"]
Täällä toinen, joka tavallaan pitää työstään, mutta tietyt asiat ovat alkaneet ärsyttää. Mm olen kyllästynyt jatkuvaan taisteluun lomista ja vapaista. Esimerkiksi joululistoja aletaan suunnittelemaan elokuussa ja silti lopullinen lista valmistuu pari viikkoa ennen joulua. Tätä ei tietenkään joka paikassa tapahdu. Päivätyö olisi helpotus, mutta kuukausipalkka putoaisi useamman satasen verran.
Olen vihainen itselleni etten lähtenyt aikoinaan heti opiskelemaan johonkin järkevämpään ja paremmin palkattuun ammattiin. Tuntuu, että lähes 30-vuotiaana uraovet alkavat sulkeuta ja nuoremmat menevät ohi.
[/quote]
Yritän sanoa, että vaihda alaa vielä kun voit! Olet varmaan itsekin nähnyt näitä 50+ hoitajia, jotka ovat täysin työhönsä kyllästyneitä ja kostavat sitä muille. Vähissä ovat ne vanhemmat hoitajat, jotka jaksavat työssään. Työ on monella tavalla kuluttavaa.
Asioita mihin etenkin olen kyllästynyt:
- koin kesällä rajua työpaikkakiusaamista liki 50 vuotiaalta perushoitajalta. Olen itse siis 28v. Teki koko kesästä helvetin ja päätös häipyä alalta vahvistui vaan entisestään
- palkat. raataa ja raataa 1pv:n vapailla, toivoen että tilissä näkyy. Eipä näy ei :/ ja ennenkaikkea työajat on ihan perseestä!
- naisia yleensä koko lauma, kisaillaan, taistellaan omasta paikasta.
ehkä jaksaisin työtä jossain toisessa hyvähenkisessä porukassa.. kaikenlisäksi olen kohdannut parin vuoden aikana +50 olevia, niiiin työhönssä kyllästyneitä sairaanhoitajia, että pelko, että minusta tulee samanlainen, pelottaa. työ sinänsä ok, jos siitä saisi työtä vastaavan korvauksen + työajoissa joustettaisiin..
anteeksi kirjoitusvirheet :) ap
Ehkä sä olet valinnut väärän alan. Mikä ei ole ihme, käsitys voi olla koulutuksen lisääntyvästä teoreettisuudesta johtuen ihan väärä suhteessa siihen mitä todellisuus kentällä on. Parissa vuodessa et ole kuitenkaan ehtinyt nähdä vielä kaikkea. Hoitajana voit olla niin erilaisissa paikoissa töissä erikoissairaanhoidosta perusterveydenhuoltoon, kotihoitoon. Kannattaa silti rehellisesti kysellä ja miettiä mitä haluaisi isona tehdä. Tee vaikka MOL:n ammatinvalintatesti.