Kuinka moni on ihan oikeasti syönyt pullamössöä?
Tuli mieleen toisesta ketjusta...
Itse olen syönyt lapsena, jolloin kotona oli aina pullaa (äidin leipomia pitkoja). Mössöön lisättiin myös (kotona tehtyä) mansikkahilloa. Ja maitokin haettiin suoraan "lehmästä" naapurin ukolta.
N65
Kommentit (33)
Lapsena tuli usein syötyä pullasuttua eli kahvin (maidolla) joukkoon pullaa ja syödään lusikalla. Oli herkkua, välillä tekee nykyäänkin mieli.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pullamössöä?
Pullaviipale paloiksi syvään astiaan, kuumaa maitoa päälle, maustetaan sokerilla tai hillolla. Kuten ketjussa lukee, voidaan muunnella monin tavoin. Täytyykin tehdä pitkästä aikaa.
Meilläpäin sitä kutsuttiin topoliksi, ja hyvää oli. Aikuiset joi kahvia, me lapset lusikoitiin topolia ja kiipeiltiin sokeriöverissä seinille😄
Vierailija kirjoitti:
Lapsena tuli usein syötyä pullasuttua eli kahvin (maidolla) joukkoon pullaa ja syödään lusikalla. Oli herkkua, välillä tekee nykyäänkin mieli.
Ja tämä oli 80-luvulla. Mummo opetti.
Pullamosoa sain maistaa mummolassa. En oikein kahvista välittänyt niin taisin maitoon sitten kastaa pullaa.
Mummi teki pullamössöä eli puppua. Suurta herkkua lapsena.
Pullasuttua sain lapsena, kun ei vielä saanut juoda kahvia. Kahvikuppiin pullanpalasia, päälle tilkka kahvia ja loppu kupista täytettiin maidolla. Sokeria ei lisätty. Syötiin pikkulusikalla. 1950-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on pullamössöä?
Pullaviipale paloiksi syvään astiaan, kuumaa maitoa päälle, maustetaan sokerilla tai hillolla. Kuten ketjussa lukee, voidaan muunnella monin tavoin. Täytyykin tehdä pitkästä aikaa.
Kiitos, että vastasit :) jostain syystä ihmiset halusi vain kysymystäni alapeukuttaa sen sijaan, että olisivat vastanneet, koska en oikeasti ole koskaan kuullut pullamössöstä!
Mun ulkomaalainen mies syö pullamössöä. Se keittää sokerista ja vedestä "teetä" ja sekoittaa lautasella tätä teetä ja valkoista leipää mössöksi ja syö iltapalana välillä.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan. En edes tiedä mitä se on. Syön pullan pullana, en mössää sitä.
T. Nainen 50+
MInä tein lapsena pullamössöä kahviin. Aikuisena sitten lopetin pullan syönnin muutenkin.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen 50+Tiedät kuitenkin, että pulla mössätään :D
No oletan niin tapahtuvan koska puhutaan mössöstä. Varma en tietenkään ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen 50+Eiks ap just selittänyt mitä se on?
Ei oikeastaan.
Minä se itse arvelin, että pulla kenties survotaan.
En koskaan, syntynyt 1970. Meillä ei juotu myöskään kahvia, kuin mutsi joskus.
Ei 70-luvulla mitään pullaa syöneet kuin vanhat ihmiset kahvin kanssa.
70-luvulla syötiin porkkanaraastetta ja kaurapuuroa. Jäätelö oli se makea herkku silloin.
Kuulun jäätelösukupolveen.
Tuon pullamössöjuntunhan keksi kokoomuslainen Martin Saarikangas televisiossa 1993, vai oliko 1992, kun täytyi päästä laman uhreille vittuilemaan boomerin.
Wikipedia tietää tarkemmin.