Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppishinnoittelusta

Vierailija
17.09.2013 |

Aihe ei ole uusi, mutta aina vaan jaksaa ihmetyttää - minua ainakin.

Olen tässä viime viikkoina kierrellyt itsepalvelukirppiksiä ja etsinyt lapsille syys/talvivaatetta. Joka kirppiksellä tuntuu olevan pöytä tai usempikin, jossa on kasapäin ns. merkkivaatetta (Ticket, Racoon, M&I, PO.P jne.) huimiin hintoihin, vai mitä sanotte näistä: Ticket-talvihaalari, jossa hyvin kuluneet polvet, toisessa jo ihan reikä => 35 eur, Meandi trikoopaita, jossa reilusti pesunukkaa/värinhaalistumaa=>15 eur, PO.P tunika, selvästi paljon käytetyssä kunnossa, vaikka ihan kohtuusiisti edelleen =>20 eur.

Enkä suinkaan nyt ole sanomassa, että kalliit vaatteet pitäisi antaa ilmaseksi pois. Maksan itse kirppiksellä ihan mielelläni 10-15 euroa joistain Meandi tai PO.P -puserosta tai tunikasta/mekosta, jos se on kunnoltaan oikein hyvä. Olen myös ostanut Racoon-takin 38 eurolla.

Mutta tuota tähtitieteellistä hinnoittelua pelkän merkin perusteella en ymmärrä, koska en usko, että kukaan on valmis maksamaan noista kulahtaneista kamppeista tuollaisia hintoja. Vai olenko väärässä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjähän saa pyytää ihan mitä vain ja ostaja jättää ostamatta. Kyllä ne hinnat siitä laskee jos kukaan ei osta.

Vierailija
2/4 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin minäkin. On pokkaa jollakin pyytää noin paljon. Paita mitä jo selkeesti pesty paljon jää minulta ostamatta on merkki mikä tahansa, samoin jos reikä tai tahra. Merkkipaidoista ja housuista voin maksaa max. 10-15 eur.

Itse laitan kirppikselle hyväkuntoiset paidat max  7 eur (peruspaidat 1-2eur), kun minulla on tarkoitus päästä tavarasta oikeasti eroon. Viime talvena ostin varahaalariksi Reimatecin haalarin 20 eur. Edelleen myin sen siistikuntoisena 3 eur!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:58"]

Myyjähän saa pyytää ihan mitä vain ja ostaja jättää ostamatta. Kyllä ne hinnat siitä laskee jos kukaan ei osta.

[/quote]

Totta tämäkin, mutta uskon, että nuo poskettomat hintapyynnöt ovat osaltaan syöneet esim. Mankkaan Akselin suosiota. Siitä olen harmissani, koska itse paitsi ostan, myös myyn lastenvaatteita kirppiksillä ja nyt syksyllä myynti oli Akselissa ennätyksellisen huono, vaikka hinnat ovat omassa pöydässäni aina varsin maltilliset, koska todella haluan liian pienistä vaatteista eroon.

Ap

Vierailija
4/4 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkivaatteesta voi käytettynä pyytää maks 50% alkuperäisestä hinnasta. Jos haluaa että se menee kaupaksi niin 10-20% alkuperäisestä hinnasta on hyvä.

Prisma, hennes yms vaatteista sitten maks 30%..