Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tulee töistä 15-15.30 eikä sen jälkeen..

Vierailija
17.09.2013 |

Tee ihmeitä illan aikana. Toki jos pitää käydä kaupassa tms. niin sitten mennään, mutta usein minä laitan ruuan, joten miehelle ei iltasella jää oikein mitään kotitöitä tehtäväksi. Silti ei saa aikaiseksi enää lasten kanssa ulkoilua tai harrastuksia, kunhan kotosalla syö, kahvittelee, katsoo uutiset. Pesee lasten hampaat ja lukee iltasadun mutta siinä se. Ottaa lapsen syliin jos tämä tahtoo ja toisen kanssa voi hetken piirtää. Mutta ei mitenkään keksi lapsille tekemistä, pelaa heidän kanssaan, mene perään kun tappelevat tms.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tulee töistä 15-15.30 eikä sen jälkeen tee ihmeitä illan aikana

Sinäkö raukka luulit meneväsi naimisiin McGyverin kanssa? :(

Vierailija
2/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin aktiivisen miehen kaipaisin, joka haluaisi panostaa lapsiinkin iltasella. Saisi aikaiseksi viedä ulkoilemaan tai edes kotona pelailla tms. On niitä sellaisiakin isiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, en mäkään ihmeitä tee arki-iltaisin kotiutumiseni jälkeen...

Vierailija
4/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän muiden miehet tekevät töittensä jälkeen? Sellaiset, jotka kotiutuvat aikaisin. Ovatko lasten kanssa?

Vierailija
5/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vali vali vali!!! Aina valitetaan jostain. Toiset valittaa sen kanssa että miehet ei ole työpäivän jälkeenkään kotona perheen kanssa ja sinua raastaa kun mies on kotona, mutta ei sekään ole sitten kuitenkaan hyvä. Onhan hän nyt kuitenkin läsnä lasten kanssa. Miksi ette mene yhdessä ulos PERHEENÄ??

Ole tyytyväinen siihen mitä sinulla ja lapsilla on, mies ja isä.

Vierailija
6/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies tulee kotiin ja syömme päivällisen yhdessä. Sitten katsotaan telkkaria, ehkä tehdään jotain pihahommia yhdessä, ollaan vain. Pidetään lapsia sylissä, jutellaan heidän kanssa. Ei päivien tarvitse olla aina täynnä aktiviteettia. Pelkkä yhdessäoleminenkin riittää.

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:37"]

Mitä teidän muiden miehet tekevät töittensä jälkeen? Sellaiset, jotka kotiutuvat aikaisin. Ovatko lasten kanssa?

[/quote]

Vierailija
7/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:31"]

Mies tulee töistä 15-15.30 eikä sen jälkeen tee ihmeitä illan aikana

Sinäkö raukka luulit meneväsi naimisiin McGyverin kanssa? :(

No onhan tuo aika ihme mies =D

Vierailija
8/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehen pitäisi työpäivän jälkeen tulla tekemään kotiin ne hommat joita sinä et ole jaksanut tehdä päivän aikana. Vai?

Vierailija
9/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan sanonut hänelle, että "vieppä sinä tänään lapset ulkoilemaan" tms? Jos se luulee, että sinä haluat mennä?

Vierailija
10/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hakee lapsen päiväkodista kun pääsee itse n. klo 15. Itse pääsen töistä 15-16 ja teen sitten ruuan. Ovat ulkona tunnin, puolitoista ja tulevat sitten syömään. Klo 18 mies lähtee takaisin töihin, joten ei sitä yhteistä aikaa juuri jää.

Vierailija
11/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No meillä lapsi 4v on jo pk:ssa ja käymme molemmat töissä. Mies yleensä hakee lapsen neljältä ja leikkivät n. tunnin ulkona. Sitten vie kotiin ja antaa ruoan. Sitten minä tulen kotiin ja leikin lapsen kanssa, mies yleensä hoitaa pyykit/käy lenkillä/tekee töitä/lukee. Sitten leikkii vielä lapsen kanssa vuorostaan. Aika vuorotellen hoidamme iltapuuron, iltapesun ja nukutuksen. Välillä molemmilla on toki "vapaailtoja". Mun mielestä olisi vähän rasittavaa olla koko ajan perheenä menossa, vuorottelemalla lapsi saa paljon huomiota ja molemmat vanhemmat omaa aikaa joka päivä.

Kun mä olin hoitovapaalla niin muistaakseni mies töistä tullessaan oli lapsen kanssa aika paljon, leikki ja luki. Samoin minä tein kun roolit oli toisinpäin. Kotityöt on aina menneet tasan tai mies on ehkä tehnyt hieman enemmän, aikaansaavempi kun on ja toisaalta lapsi on aina ollut enemmän minussa kiinni, joten olen sitten ehkä ollut hänen kanssaan enemmän.

Vierailija
12/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:43"]

Oletko koskaan sanonut hänelle, että "vieppä sinä tänään lapset ulkoilemaan" tms? Jos se luulee, että sinä haluat mennä?

[/quote]

Olen. Sen pitää keittää kahvia, siinä menee 45 minuuttia kun sitä nautiskelee. Sitten se alkaa tehdä lähtöä, sanomalla 2v:lle että pues päälle. 2v alkaa pelleillä, mies unohtuu vessaan, 2v pompottaa minkä kerkiää, nauraa ja pelleilee kun näkee ettei isi saa aikaiseksi lähtöä. Isompi odottaa jo eteisessä kyllästyneenä, että mennään nyt jo! Lopulta ovat väsyneitä ja kiukkusia. Kello puoli seitsemän.

Eli mies niin hidas ja vetämätön että noissa toimissaan, ettei saa tehtyä lasten kanssa ja lapset väsyy ja hermostuu. Vaikka minä laitan ruuan valmiiksi ja syödään 16.15, pyydän että vie lapset ulos niin järjestän kotia. Mutta kun venyttää ja vanuttaa.

Vierailija
13/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten myöhään mies valvoo illalla? Jos saa liian vähän unta eikä liiku, niin tietysti on vetämätön illalla.

Vierailija
14/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:48"]

[/quote]

Olen. Sen pitää keittää kahvia, siinä menee 45 minuuttia kun sitä nautiskelee. Sitten se alkaa tehdä lähtöä, sanomalla 2v:lle että pues päälle. 2v alkaa pelleillä, mies unohtuu vessaan, 2v pompottaa minkä kerkiää, nauraa ja pelleilee kun näkee ettei isi saa aikaiseksi lähtöä. Isompi odottaa jo eteisessä kyllästyneenä, että mennään nyt jo! Lopulta ovat väsyneitä ja kiukkusia. Kello puoli seitsemän.

Eli mies niin hidas ja vetämätön että noissa toimissaan, ettei saa tehtyä lasten kanssa ja lapset väsyy ja hermostuu. Vaikka minä laitan ruuan valmiiksi ja syödään 16.15, pyydän että vie lapset ulos niin järjestän kotia. Mutta kun venyttää ja vanuttaa.

[/quote]

No juu tylsää, mutta itse ehkä pukisin tuossa tilanteessa 2-vuotiaan itse ja sanoisin miehelle, että lapset odottavat valmiina ovella. Eihän tuo oikein ole, että toinen joutuu huolehtimaan lopulta kaikesta, mutta ehkä pienimmän riesan tie.

Vierailija
15/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valvo myöhään, viikonloppuisin herkästi kyllä ja se näkyy sitten niissä päivissä. Urheilee kolmisen kertaa viikossa.

Vierailija
16/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ärsyttävää kyllä jos ei panosta lapsiin.

Vierailija
17/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi puuhailla niin mahdottomasti iltaisin? Ei lapsia tarvitse olla joka hetki viihdyttämässä. Miettikää vain omaa lapsuuttanne. Oliko teillä vanhempi koko ajan leikittämässä ja keksimässä tekemistä? Kyllä meillä ainakin minä ja sisarukset pidimme itsemme ihan kiireisinä, kun meidät siihen opetettiin.

Suuri osa kodin töistä ei ole ollenkaan niin välttämättömiä, kun monet naiset luulevat. Miksi naisen standardin pitäisi olla se kultastandardi?

Vierailija
18/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap lasten kanssa kotona (olettaisin näin jos ehdit tehdä ruuan neljäksi)? Kyllä mä tuossa tilanteessa miehenä olettaisin, että päivän aikana on tarpeelliset ulkoilut tehty. Toki työssäkäyvänä illalla tekisin jotakin kotitöitä tai lasten kanssa leikkimistä, mutta ei sitä työpäivän jälkeen jaksa ainakaan useimpina päivinä erityisesti jotain keksiä. 

Vierailija
19/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:48"]

[/quote]

[/quote]

No kyllä mäkin venyttäisin ja vanuttaisin, jos mun odotettaisiin työpäivän päälle vielä ulkoiluttavan lapsia. Olen nainen, mutta en silti ihan ymmärrä ap:n ajatusmaailmaa.

Vierailija
20/21 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No ei pahemmin ole. Tulee kotiin, käy pitkässä suihkussa, lukee uutiset netistä, syö mun tekemän ruoan, ulkoiluttaa koiran. Siinä se. Tekee fyysistä hommaa ja sanoo että ei ole energiaa muuta kun olla möllöttää. Ja tavallaan hänelle sen sallin. Lapset on jo päivästään toisaalta sen verran väsyneitäettä eivät pane pahakseen leikkiä yksin tai toistensa kanssa. Viikonloput ovat perheaikaa ja mies on heidän kanssa silloin paljonkin.