Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero lapsiperheessä, isä tulee käymään joka päivä

Vierailija
26.08.2020 |

Siis joo, ongelma kai se tämäkin. :D

Erottiin siis noin vuosi sitten, lasten isä muutti ihan tuohon lähelle joten kulkeminen on tosi helppoa ja nopeaa. Lapset on tokaluokkalainen ja viis vee eli ihan en heitä kuitenkaan laittais kulkemaan keskenään isälleen koulu- ja päiväkotipäivien päätteeksi. Isä siis tulee käymään meillä. Ja käykin. Joka päivä istua röhnöttää tässä sohvalla ja selaa kännykkäänsä. IHAN NIINKUIN SILLOIN VUOSI sitten kun halusin erota. Voitte uskoa että alkaa hieman (minun) pinna olemaan kireällä. Hän saattaa siis tulla joskus iltaseitsemältä ja kun lapset käy iltapuuhiin puoli kahdeksan - kahdeksan maissa. Tuo yleensä jotain "iltapalaa", keksejä, pullaa joita sitten murustavat sohvalla. KYLLÄ, olen nössykkä enkä kehtaa tätä kieltää, ero kun mun idea oli ja kaikki muutenkin mun syytä :D Viikonloppuisin saattaa olla tässä koko päivän :( Ihan kuin ei oltais koskaan erottukaan. (toisaalta nää mun tuntemukset kyllä vahvistaa sitä että tein ihan oikean päätöksen erosta silloin)

Mies on tosi yksinäinen, hänellä ei ole perhettä eikä kavereitakaan täällä (ei olla kauhean kauaa asuttukaan nykyisellä paikkakunnalla)niin jotenkin en kehtaa häntä kieltääkään tulemasta / viettämästä aikaa lastensa kanssa. Olen ehdottanut puistoilua, autoajelua, ulkoilua muuten vaan mutta mies ei oikein sellaista tykkää lasten kanssa tehdä. Kokee hankalana myös ottaa lapsia luokseen kun hänen asuntona on vain 21-neliöinen luukku.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? Ei minullakaan ole oikein paikkoja mihin mennä "evakkoon" vierailujen ajaksi, kuntosalilla menee tunti tai kaksi ja nää ajat hyödynnänkin siihen aina viikonloppuisin, miehen asunnolle en halua mennä vaikka sitäkin on mietitty yhtenä vaihtoehtona....

Lastenvalvojan kanssa ei sovittu mitään varsinaisia tapaamisaikoja vaan sovittiin että sumplitaan ne keskenään, mutta voisko siinä olla ideaa että sovittais mustaa valkoiselle?
Huomaan kyllä että lapset tykkää kun näkevät isäänsä joka päivä mutta tuntuu että mä hukun tähän kun joudun exän kanssa viettämään kohtuuttoman paljon aikaa.

Nimimerkillä; Ois kiva joskus istua omalla sohvalla alusvaatteisillani ja katsoa Salkkareita.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap tuon ettet halua loukata exää. Siksi itse tein niin, että lähdin yksin ja lapset jäi isälleen. No se hommahan ei onnistunut ollenkaan, kun isästä ei huoltajaksi ollut. Tulipa koettua eikä isä ainakaan voi väittää, että olisin yrittänyt vieraannuttaa.

Vierailija
22/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinne 21-neliöiseenkin asuntoon lapset tilapäisesti mahtuvat. Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja järjestät tämän asian kuntoon.

Joo näinhän se varmaan tulee menemään, mutta sen _pitäisi _ mennä niin että mies itse ottaisi itseään niskasta kiinni ja itse järjestäisi tuon asian kuntoon.

No eihän se mies mitään muutosta tilanteeseen halua, kun ex-vaimo antaa elämän pyöriä kuten ennen, vaikka on erottu. Vaimo halusi eron, vaimo myös aloittaa keskustelun tämän lasten huoltoasian järkiperäistämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En asu yksiössä mutta koska lapset on kirjoilla mun luona ja olen matalapalkka-alalla saan aika isot asumistuet tähän "lukaaliin" :/ Uskokaa pois, yhteiskunta pitää aika helvetin hyvää huolta lapsiperheistä vaikka aina kaikkea muuta väitetäänkin. Yksinasuvat on aika ahtaalla. 

ap

Saisiko mies asumistukea, jos toinen lapsi on kirjoilla miehen luona?

Vierailija
24/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitsi. Olisit iloinen lasten puolesta, että heillä on isä joka on läsnä ja välittää. Kohta lapset lentää pesästä, ja saat ihan yksin istua sohvalla.

"Läsnä ja välittää" = Löhöää sohvalla ja räplää ännykkää. ?

Sinulla ei vissiin ole kokemusta tilanteesta, kun vanhemmat eroavat, mutta ei sitten oikeasti olekaan erossa. Ei se ole lapsille helppoa oikeassa elämässä. Teoriassa ehkä.

Vierailija
25/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tarina on totta, niin ei voi kun ihmetellä...

Ihanko tosissaan joku miettii, mihin voisi lähteä evakkoon omasta kodistaan, kun ex mies haluaa tulla sohvalle röhnöttämään..??

Vierailija
26/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röhnöttikö se ennen eroakin murustamassa sohvalla 😀

Mikä muu on muuttunut kuin ettei sun tarvi nukkua sen vietessä?

Vierailija
27/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu kylään joku isokokoinen, raamikas mies.

Vierailija
28/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli erositte mutta ette eronneet vai??!?? Melko himmee kuvio eikä auta lapsia vähääkään käsittelemään eroa. Lasten näkökulmasta olette edelleen yhdessä ja täytyy sanoa, varmasti jokaisen jolta asiaa kysyt näkövinkkelistä ette ole eronneet. 

Vierailija
29/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäkö kotiisi kaikki muutkin, jotka sattuu soittamaan ovikelloa? - - vai onko exällä avainkin taskussa?

Vierailija
30/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En asu yksiössä mutta koska lapset on kirjoilla mun luona ja olen matalapalkka-alalla saan aika isot asumistuet tähän "lukaaliin" :/ Uskokaa pois, yhteiskunta pitää aika helvetin hyvää huolta lapsiperheistä vaikka aina kaikkea muuta väitetäänkin. Yksinasuvat on aika ahtaalla. 

ap

Mieslapsiparka tosiaan varmaan tarvitsee ex vaimon apua asuntojärjestelyihinsä, ressukka (nyyh😭).

Vierailija
31/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa voi olla se, että isä ei ole koskaan oikeasti tottunut olemaan lasten kanssa, vaan aina on ollut äiti esiliinana ja tuomassa henkistä turvaa. Jos, niin ei ole lastenkaan etu, että isään ei ole koskaan pakko tutustua tai turvautua, vaan isä on kuin joku leikkikaveri, joka tulee kotiin leikkimään ja äiti katsoo päältä.

Sun pitää nyt osata luopua tuosta kontrollista ja luottaa siihen, että isä hoitaa lapset, kun et ole paikalla. Toi kuulostaa tosi läheisriippuvaiselta käytökseltä teidän molempien osalta ja lapset kärsivät siitä. On hyvä, että erosit, mutta syyllisyydentunteesi ovat estäneet todellisen eron. Se on läheisriippuvuutta. Lue Melody Beattien kirja läheisriippuvuudesta ja ota vastuu omasta ja lastesi elämästä. Se mitä mies tekee tai tuntee ei ole sinun asiasi.

Vierailija
32/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua loukata, joten tuo asia varovasti pikkuhiljaa esille. Esim. ensin yhtenä iltana sanot, että "nyt kun on aikaa kulunut, niin olet miettinyt sitä, että ehkä olisi hyvä kuitenkin sopia tapaamisajoista". Jos mies vastaa, että ei tarvitse, tämä sujuu hyvin näinkin. Niin vastaat, hänelle, että "kyllä haluaisit kuitenkin sopia, mutta asiasta ei tarvitse tänään päättää". Sitten jatkat joka kerta asiaa vähän eteenpäin tyyliin, että "haluaisit tehdä kirjallisen sopimuksen: jne. Ja pidät huolta, että asia etenee kirjalliseen sopimukseen. Sitten, kun on kirjallisesti sovittu, niin vetoa että tästä ei ole sovittu, jos ilmestyy aikoina, jotka ei vastaa sopimusta ja vedät oven nenän edestä kiinni.

Vierailija
33/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus omaan kotiisi ja voit rajata siellä vierailut - myös lapamato-exäsi  - niin kuin itse parhaaksi näet. Ei ole mitään syytä syylllistyä, tuo nykyinen kuvio ei ole normaali.  Mies voi aivan hyvin ottaa lapset sinne omaan kämppäänsä viikolla ja viikonloppuisin, keksiköön jotain tekemistä ihan omilla aivosoluillaan. Nyt hän vain istuu sohvalla ja näprää puhelintaan, ilmeisesti ei tee juuri kiinnitä huomiota lapsiin mitenkään, paitsi pullaa syöttämällä. Siivous ja lapsista varsinaisesti huolehtiminen jäävät edelleenkin sinun kontollesi 100%. Eli mies ei ole mikään hyvä isä vaikka fyysisesti istuu kämpässäsi. Hyvä isä olisi sopinut tapaamiskuviot kunnolla eikä  mennyt helpoimman kautta.

Laita tuo sairas kuvio poikki nyt, tai mies istuu sun kämpässäsi viiden vuoden kuluttuakin kun se on sille niin helppoa, ja lapset pian luulevat että hänellä on siihen joku oikeuskin. Ei ole. Vie vaikka aluksi lapset miehen kämpille tiistai-iltana ja sano että mies tuo lapset takaisin sinun luoksesi keskiviikkona. Mies miettikööt miten lapsia viihdyttää. Ja sinun luonasi vierailut loppuu nyt tähän. Lapset saa hakea ja tuoda ovelta, sisään ei edes tarvitse tulla.

Vierailija
34/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erosit? Kuulostaa siltä, että exäsi on todella surullinen ja yksinäinen. Hän on kuitenkin lastesi isä. Ettekö todellakaan olisi voineet saada asioita kuntoon?

Vierailija
35/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aivan. Ei todellakaan ole reilua tuo tilanne. Miksi et sinä ap muuttanut sinne yksiöön, kun kerran halusit erota? Saisit sitten olla yksin ja rauhassa ihan niin kuin haluat.

Vierailija
36/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte aloittaa vuoroviikot.

Kun on äitiviikko, äiti asuu isossa kämpässä lasten kanssa, isiviikolla äiti nautii vapaudestaan yksiössä.

Vierailija
37/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Aivan. Ei todellakaan ole reilua tuo tilanne. Miksi et sinä ap muuttanut sinne yksiöön, kun kerran halusit erota? Saisit sitten olla yksin ja rauhassa ihan niin kuin haluat.

Ja tämän siis kirjoitti nainen.

Vierailija
38/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää laaja tapaamissoppari ja noudattakaa sitä miten päätätte. Exä saa paremmat tuet jos on laaja sopimus. Ja muutenkin, laita paperile edes jotain. Muuten lasten kannalta aika jees järjestely. Respectit siitä 👌

Vierailija
39/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette eronneet jo vuosi sitten?!

Ja vielä hyyssäät exää kodissasi?

Onko exä jotenkin vajaaälynen, jolle ei voi antaa lapsia sovitusti ovelta - ja joka ei osaisi palauttaa niitä ovelle?

Vierailija
40/40 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi erosit? Kuulostaa siltä, että exäsi on todella surullinen ja yksinäinen. Hän on kuitenkin lastesi isä. Ettekö todellakaan olisi voineet saada asioita kuntoon?

Oih!

Kyllähän nyt surullinen ja yksinäinen exmiesressukka pitää päästää kotirauhaa häiritsemään!

Muuten se varmaan vaan istuis kotonaan ja plarais kännykkää.

Kyllä jokainen arvonsa tunteva exvaimo hoitaa lasten ja oman elämänsä ohessa myös yksinäisen miesparan!

Oikeastaan, ap:han voisi vaikka käydä siivoamassa exmiehen asunnon aina sillä välin, kun mies viihtyy exvaimon sohvalla. Ja pyykitkin vois mies tuoda pestäväksi. Kaupassa sentään osaa ilmeisesti käydä itsekin, kun on onnistunut pullaakin ostamaan?