Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten siististi eroon tunkeilijoista kadulla?

Vierailija
17.09.2013 |

Odotimme lasten kanssa bussia ja siihen tuli vanhempi mies jotain selittämään. Aluksi vastailin kohteliaasti, mutta sitten alkoi käydä liian tunkeilevaksi. Vähän vaikutti, ettei ollut ihan kaikki kohdallaan ja vähän jo hermostui, kun en halunnut hänen juttuihinsa mukaa. Oli todella tukala 15 min odotus. Ei tullut bussiin onneksi.

Miten tällaisista pääsee eroon? Ei haluaisi lasten nähden mitään kohtausta, mutta toisaalta näyttää myös esimerkkiä, ettei kaikkea tarvitse kohteliaisuudesta sietääkään.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös mukamas ollut vastaanottavinani puhelun ja jorissut itsekseni "puhelimessa" :D Voi vaikka olla tarkastavinaan puhelut/viestit ja sitten vain laittaa äänivalikosta puhelimen pirinän, jolloin joku muka soittaakin. siinä puhuessa voi sitten siirtyä kauemmaksi anteeksipyytävästi hymyillen. käytän tuota taktiikkaa myös, jos joku känniääliö yrittää lyöttäytyä seuraan, silloin vielä teen selväksi että puhun "miehen" kanssa.

Vierailija
4/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelu idea on sinänsä hyvä, mutta mulla oli 3 lasta mukana siinä tienposkessa, niin ei tee mieli irrottaa kättä puhelinta varten. Pitää varmaan hankkia mahdollisimman näyttävä handsfree ihan vastaavia tilanteita varten:-)

-ap

Vierailija
5/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso kyseistä ihmistä ihmeissäsi ja puhu pätkä jotain vierasta kieltä, mielellään siansaksaa niin eivät tajua yhtään mistä olet, sitten hiipivät paikalta vähin äänin :) kokeiltu on.

Vierailija
6/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestelmällisyyttä elämään. Viimeinen sanani. Kiitos.

Vierailija
7/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kakkonen, toi oli hyvä idea, mä olen kanssa joskus miettinyt että miten

tollasista pääsis eroon :)

Vierailija
8/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "pelastan" aina naiset tuollaisista tilanteista ja joskus voi saada palkkioksi pesää!

Vierailija
9/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku juttelee ihan asiallisesti ja selvästi vaan kaipaa juttu seuraa, niin mä voin hyvin jutella sen bussin odotus ajan sellaisen henkilön kanssa.

Jos jutut on asiattomia tai ihminen käyttäytyy jotenkin huonosti/oudosti tai on humalassa tms. niin silloin on melkeinpä helpointa siirtyä vähän matkan päähän. Sellaiselle ei oikein suoraan sanominenkaan auta ja siitä voi vaan nousta mekkala.

Vierailija
10/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi vaikutti ihan tavalliselta yksinäiseltä vanhukselta ja ei multa ole liikaa vaadittu, että muutaman sanan sellaisen kanssa vaihdan. Mutta sitten alkoi jutut muuttua oudoiksi ja tunkeileviksikin. Eniten harmitti Se, että lapset olivat siinä mukana, muuten olisin varmasti sanonut vähän napakammin, ettei mun asiat kuulu hänelle. Mutta pelkäsin, että käy vielä ikävämmäksi ja lapsille pelottavaksi.

-ap

-

Vierailija
11/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanoi?

Vierailija
12/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa ei eroon välttämättä pääse, ainakaan siististi.

Itse hoitoalalla työskentelevänä kohtaan vähän sitä sun tätä, ja eroon ei tietystikään asiakkaista noin vain voi hankkiutua. Käytän paljon sellaista taktiikkaa, että otan itse keskustelun hallintaan. Jos asiakas alkaa kysellä esim. missä asun, vastaan jotain hyvin ympäripyöreää ja heitän samalla suunvuorolla vastakysymyksen josta taas johdattelen aihetta entistä kauemmas epätoivotuista asioista.

Useimmat haluavat puhua itsestään, sitä kannattaa hyödyntää.

Vierailija
13/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin sanoa mahdollisimman vähän ja ympäripyöreitä.

Vierailija
14/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:44"]

Itse hoitoalalla työskentelevänä kohtaan vähän sitä sun tätä, ja eroon ei tietystikään asiakkaista noin vain voi hankkiutua. Käytän paljon sellaista taktiikkaa, että otan itse keskustelun hallintaan. Jos asiakas alkaa kysellä esim. missä asun, vastaan jotain hyvin ympäripyöreää ja heitän samalla suunvuorolla vastakysymyksen josta taas johdattelen aihetta entistä kauemmas epätoivotuista asioista.

[/quote]

Tämä on varmasti ihan totta, kiitos!

Vierailija
15/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 14:44"]

[/quote]

Komppi yhdeksäiselle. Johdattele keskustelua ihmiseen itseensä tai yleisiin asioihin, vaikkapa johonkin siinä ympäristössä olevaan. Että "oi katso, onpa tuossa puussa jo keltaisia lehtiä, merkillistä kun ei kumminkaan ole vielä ollut yöpakkasia... sieniä ei ole vielä tullut kauheasti tänä syksynä, yritin viikonloppuna löytää suppilovahveroita, mutta ei löytynyt kuin ihan pieniä vasta - oletko sinä käynyt sienessä jo tänä syksynä, mitä olet löytänyt...?"

Tähän tyyliin.

Jos joku alkaa ihan törkeitä kommentoimaan, vetäydy vaikkapa soittamaan miehellesi: "Anteeksi, mun pitää soittaa yksi puhelu" - ja mene sivummalle lasten kassa ja soita miehellesi ja jorise hänen kanssaan tarvittava aika, muualle katsellen. Eivät tuollaiset yleensä ala päälle puhumaan...

Vierailija
16/16 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi puheluidea on erinomainen, kiitti.

(ohis, en ole ap)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan