Laihduttaminen ja menkat
Aloitin kuun alussa elämäntapa remontin, ja ekan viikon jälkeen ilo oli suuri kun paino oli huvennut 3,5 kiloa. Tänään viikkopunnituksessa lisää oli tullut 0,8 kg. Mietin vaan, että voiko olla menkkaturvotusta, menkat alkaa loppuviikosta?? Vyötäröltä oli kuitenkin sentti lähtenyt...
Kommentit (13)
En olisi sinuna huolissani, koska paino lähti jo laskemaan. Luultavimmin kyse on vain menkkaturvotuksesta. Minulla menkkaturvotus on n. kilon luokkaa. Jatka vain sitkeesti laihduttamista.
Toinen muuten mikä turvottaa on flunssa. Ahdistaa kun paino nousee, varsinkin kun ei pääse liikkumaan. Tämäkin helpottaa parissa viikossa.
Jatka vain samalla elämäntyylillä, veikkaan että kyse on menkkaturvotuksesta. joskus nestettä kerty myös "muuten vaan",mutta kun jaksat liikkua säännöllisesti niin ei sinulla ole mitään hätää. Varsinkin noin laihdutuksen alkuvaiheessa ei kannata vielä säikähtää jos pientä vaihtelua onkin, se on luonnollista. Tsemppiä!
Kyllä menkat vaikuttaa, ainakin mulla. Kilon, joskus melkein kaksi turvottaa.
Noh, turvottaako kuukautiset sinua yleensä. Minua ja toista siskoani ei . Toista siskoani ne sitten taas turvottaa jopa pari kiloa.
Jos olet heti alussa pudottanut kalorimäärän liian alas paino ei enää putoa vaan saattaa jopa nousta. Toisilla kuukautiset turvottaa ja toisilla ei. Joten paha sanoa tähän sen enempää. Sinä itse tunnet kehosi parhaiten.
En ole yleensä punninnut itseäni viikottain, joten en osaa sanoa :/ Toivon kovasti, että tämä on menkkaturvotusta, koska muuten menee fiilis koko hommasta, kun olen ollut todella tarkka ja fiiliksissä tästä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 08:48"]
Noh, turvottaako kuukautiset sinua yleensä. Minua ja toista siskoani ei . Toista siskoani ne sitten taas turvottaa jopa pari kiloa.
[/quote]
Turvottaa, joka tarkoitaa sitä ettei paino laske tai saattaa jopa nousta. Mulle tulee myös mieletön nälkä menkkojen ajaksi.
Valmistu jo henkisesti siihen, että painon putominen hidastuu ja saattaa jopa pysähtyä hetkeksi, jos ole heti aluksi ollut liian kurinalainen.
Elämäntapa muutos pitää aloittaa pienistä asioista kerralla pienin askelin, että motivaatio säilyy. Jos kerralla vetää vyön tiukille ei ole enää mitään mistä kiristää.
Tuosta liian tiukille vetämisestä: syön 1200-1500 kaloria päivässä. Siihen kuuluun aamupala (tuorepuuro tai weetabix), lounas, jossa salaatin osuutta olen kasvattanut, välipala (kasvis tms.) ja iltapala (rahka). Olen muuttanut ruokailutottumuksia niin, että olen muuttanut niitä terveempään suuntaan, esim. iltapalajugurtin korvasin rahkalla.
Tiedän, että painonputoaminen tulee hidastumaan, mutta nyt pelottaa, että jos tää ei riitäkään ja alan lihoa. Toivottavasti tämä on nyt menkkaturvotusta... :/
-Ap
En tiedä paljonko sulla on pudotettavaa painoa tai harrastatko liikuntaa, mutta aika pieneltä tuo kalorimäärä vaikuttaa. Menkkaturvotuksesta voi ihan hyvin olla kyse, itsellänikin pamahtaa aina pari kiloa nestettä kuukautisten aikaan.