Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Säälittää Jehovan todistajien lapset :(

Vierailija
17.09.2013 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ok,mutta en ole ökö. Olen samanlainen nainen kuin muut naiset. On todella viehättävä,klassisen kaunis ja siro. Mutta en tienaa  sillä. Olen avoin ja puhdassydäminen.En etsi elämäni rakkauden tarkoituksella täällä. Ei. Olen onnellinen,että ympärilläni niin mukavat älykkäät ihmiset. Normaalia tekstiä.

Vierailija
22/27 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:27"]

Kurjaa, että 11 on ollut noin kurja lapsuudenperhe. Hassua ajatella silti, että perheen ongelma olisi ollut Jehovan todistajuus. Vai johtuiko Erika-tytön kohtalo perheen luterilaisuudesta?

[/quote]

Kyllä se nimenomaan oli ongelma, koska ko. uskonto rajoitti todella paljon omaa ajattelua. Olen myös kuullut monia vertaiskokemuksia, jotka ovat jopa pahempia. Olen iloinen jälkeeni kirjoittaneen normaalista lapsuudesta, itse koin sen aina tosi ahdistavana :( Nro 14:n lapsuus kuulostaa aika samalta kuin minun - uskonto vain hallitsi elämää paljon eikä mitään opetuksia saanut kritisoida. En oikein uskaltanut lapsena sanoa vastaan (tein kyllä joskus selväksi etten halua mennä kokouksiin yms., mutta sinne vain päädyin), koska silloin alettiin pelotella sillä miten Jehova tuhoaa kaikki vastustajat Harmagedonissa. Oma isänikin oli jt:iden mukaan kuolemassa silloin koska ei ollut mukana! Erilaisuudesta piti olla ylpeä, mutta en ollut koska kyse ei ollut omista mielipiteistäni. Ajattelin tuon jatkuvan teeskentelyn takia itsemurhaakin jo 10-vuotiaana.

Nykyään olen onneksi onnellinen ja oma itseni, mutta menneisyyden ajatteleminen tuo kyllä kipeitä muistoja pinnalle.

Tuolta veljesseura.org-sivultahan voi lukea mm. ex-todistajien elämänkokemuksia jos jotakuta kiinnostaa: http://veljesseura.org/foorumi/viewforum.php?f=3

T: 11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2013 klo 17:17"]

Monet lapset eivät todellakaan halua osallistua uskonnonharjoittamiseen, vaan esimerkiksi ihmisille "saarnaamaan" lähdetään itku kurkussa ja vanhempien pelottelemina. Muistan vieläkin elävästi sen pelon tunteen aina ovikelloa soittaessa, kun piti puhua vieraille ihmisille muka omista näkemyksistä ja kysyttäessä piti sanoa, että on mukana omasta halustaan...ja lapsikastetta ei muka ole, mutta kasteelle painostetaan kuitenkin menemään 10-13-vuotiaana puhumalla verivelasta, joka tulee jollei sitoudu ko. uskontoon. Ja koulussa ei saanut kavereita, koska oli erilainen eikä "maailmallisten" kanssa saanut viettää aikaa koulun ulkopuolella, vaikka kuinka haluaisi - jolei sitten ollut aktiivisesti käännyttämässä heitäkin :(

T: ex-jt

[/quote]

Komppaan. Samanlaisia kokemuksia. Koulupäivinä ei tarvinnut mennä kentälle mutta auta armias sitä lauantaita. Sitä oikein kauhulla odotti kun erikoistienraivaajasisar tuli säännöllisesti hakemaan kenttäpalvelukseen. Pyörillä kuljettiin kesäajat, pitkiäkin matkoja. Hyvässä lykyssä jossain tarjottiin kahvia ja kahvileipää nälänpitimiksi.

Tienraivaajaksi painostettiin koululaisia kesälomillaan vedoten että nyt on aikaa.

Pelotti mennä oville kun ei tiennyt kenen koulukaverin koti se voisi olla. Olin koulukiusattu joten pelkoni ei ollut aiheeton.

Kasteesta puhutaan usein ja se tuntui painostavalta. Itse olin lapsi mennessäni kasteelle eikä kukaan aikuinen sitä yrittänyt estää. Ikää oli 13 vuotta. Mielestäni täysi-ikäisenä vasta saisi mennä kasteelle, eihän avioiliittoakaan solmita ennen täysi-ikäisyyttä ja molemmissa ihmiselmän mittainen lupaus.

Kasteelle voi mennä jo kymmenvuotiaita, olen omin silmin nähnyt. Joten turhaan JT sanoo ettei heillä ole lapsikastetta, oikeammin olisi sanoa heillä ei ole vauvakastetta.

Kastepäätös syntyi itselläni maailmanlopun pelosta, ei selviäisi Harmagedonista jota odotettiin pian tulevaksi.

Lapset yrittää olla urheita ja ovat muka omaksuneet totuuden, mitä muuta lapsi voisi pitää totuutena mitä hänelle on kerrottu koko elinikänsä. Sekin on paha että opitaan olemaan aina oikeassa ja voi voi kun maailmalliset eivät ymmärrä jne.

Kahtiajako ihmisissä

meikeläiset - maailmalliset

pelastuvat jos.. - tuhoontuomitut

JOS, teet näin pelastut JOS JOS JOS. Et voi olla koskaan varma pelastumisestasi sillä vain Jumala näkee sydämeen.

Raamatusta on tehty omia tulkintoja. Uusi liittohan muutti kaiken ja nimenomaan piti irtaantua juutalaisten perinnäissäännöistä. Mitä muuta kuin omia JT perinnäissääntöjä heidän uskontonsa on tulvillaan.

Vierailija
24/27 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokouksissa siteerattiin Raamatusta "totuus tekee teidät vapaiksi" sitä se ei todellakaan tehnyt. Minulla oli ahdistusta ja pelkotiloja. Kun ukonilma alkoi pelkäsin aina joko Harmagedon tulee. ("Kuuluu ääntä ja ukkosenjylinää" Raamatusta opittua.)

Ei voi olla vaikuttamatta pienen ihmisen psyykeen ja mieleen. Samat opetukset lapsille ja aikuisille. Kokouksissa piti olla hiljaa ja kuunnella. Pienestä alkaen piti opetella vastaamaan. (Vastaaminen harjoiteltiin kotona. Vartiotornista oli kokous sunnuntaina. Kappaleiden alla oli kysymykset ja kokouksen puheenjohtaja kysyi ne kysymykset. Vartiotorni oli alleviivattu valmiiksi kotona ja vastaus luettiin siitä tekstistä.

Kiitollinen olen siitä että koulussa oppimista JT kasvatus helpotti. Ei tarvinnut kuin kuunnella ja asiat tuli opituksi. Lisäksi osasi käyttäytyä aina hyvin josta opettajat tykkäsivät. Olin luokkani primus. Harmikseni jatko-opinnot jäi koska koulutuksella ei ollut merkitystä tulisihan Harmagedon ihan pian.

Suurin osa jt-lapsista ei ole käynyt pakollista koulua enempää. Töihin ovat ajautuneet hanttihommiin. Etenkin korkeakoulutsta aina konventeissa korostetusti pidettiin huonona valintana. Tämän ymmärrän nyt koska siellä opetellaan kriittistä ajattelua ja sitähän JT ei saa oppia.

Nykyään sentään on pakko kouluttautua ammattiin ammattiopistossa ja sitä suositaan.

Kokouspuheisiinkin velvoitettiin nuoresta ja se oli itselleni kauhistus.

Vierailija
25/27 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan oikein 17, allekirjoitan kertomuksesi täysin.

Vierailija
26/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jt sai kyllä viettää joulua, synttäreitä, muuten vaankin saattoivat juhlia."

Yksikään tosiuskova tai kunnolla mukana oleva jt ei vietä joulua tai synttäreitä, koska ne ovat totaalisella kieltolistalla ja niiden viettäminen johtaa pahimmillaan erottamiseen.

"eivät kiertäneet ovilla..."

Eli olivat toimettomia = eivät kunnon todistajia.

Vierailija
27/27 |
13.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin surettaa näiden lasten kohtalo:(