Onko teillä hätäreppu aina valmiiksi pakattuna?
Meillä ollut jo muutaman vuoden. Tietysti tiettyjä tuotteita täytyy aika ajoin vaihtaa ettei mene liian vanhaksi.
Mites muilla, onko teillä olemassa? Tai onko viimeistään tämä koronakriisi saanut heräämään siihen että mitä tahansa odottamatonta voi täällä meidänkin leveysasteilla tapahtua? Ja sitten kun tapahtuu ja aikaa on lähteä 1 min, olisi kiva olla se reppu selviytymistavaroineen pakattuna valmiiksi.
Lisäksi voitaisiin kertoilla että mitä reppuihin on pakattu.
Kommentit (71)
Onhan se hyvä idea, jos joskus satut heräämään siihen että talo palaa.
Siinä ei nimittäin ehdi alkaa keräilemään tärkeitä asioita, joita tarvitset.
Minulla on. Olohuoneessa valmiina, ei tarvitse kuin siitä tempaista mukaan jos se oikein paha paikka tulisi.
On kerran ollut koulumatkalla niin kova hätä, että piti ojanpenkalla reppuun tehdä.
On kyllä. Ja ei se ole pelkästään siihen että pitää paniikissa lähteä, vaan siellä on myös tarvikkeita jotka on tarpeellisia kotona katastrofin sattuessa. Ihan mahdollinen skenaario että kerrostaloasujalta menee sähköt pitkäksi aikaa, ja samaan aikaan on jossain ydinvoimala räjähtänyt ja pitää pysyä sisällä.
Siinä ollaan aika nopeasti H. Moilasena kun kännykän akut on tyhjänä, ja kaikki muukin toimii pelkällä sähköllä. Esim. paristoilla ja aurinkokennolla toimiva pieni radio on hyvä olla. Meillä on sellainen jota saa ladattua myös kammesta veivaamalla, ja siitä saa myös kännykkää minimaalisesti ladattua.
Ei, mutta mulla on yksi laatikko lipastossa missä pidän kaikki välttämättömät tavarat, jos joutuu vaikka lähtemään kiireellä yöllä sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä. Ja ei se ole pelkästään siihen että pitää paniikissa lähteä, vaan siellä on myös tarvikkeita jotka on tarpeellisia kotona katastrofin sattuessa. Ihan mahdollinen skenaario että kerrostaloasujalta menee sähköt pitkäksi aikaa, ja samaan aikaan on jossain ydinvoimala räjähtänyt ja pitää pysyä sisällä.
Siinä ollaan aika nopeasti H. Moilasena kun kännykän akut on tyhjänä, ja kaikki muukin toimii pelkällä sähköllä. Esim. paristoilla ja aurinkokennolla toimiva pieni radio on hyvä olla. Meillä on sellainen jota saa ladattua myös kammesta veivaamalla, ja siitä saa myös kännykkää minimaalisesti ladattua.
Mihinkökän sä luulet kännykällä soittelevasi ydinräjähdyksen jälkeen?
Tuusulan Sulan alueen autokauppiaat kertoo tarinoita Jounista, joka huijasi ihmisiä. Oli kuitenkin niin peloissaan, että yksiössään oli aina putkikassi valmiiksi pakattuna.
Sittemmin Jouni on vaihtanut nimeään.
Bobini on aina valmiina. Sieltä löytyy ulkoinen kovalevy jossa koko digitaalinen historiani, muutaman päivän vaihtovaatteet, kuivamuonaa, kenttäpullo, sveitsin armeijan linkkari, battery bank, joku kirja.
Ei, vaikka kannattaisi kyllä.
Siellä olisi puhtaat alusvaatteet ja joku ohut paita (että vie vähän tilaa, housuja ei tarvitse vaihtaa joka päivä), dödöä, hammastahnaa ja harja, jotain muutakin kosmetiikkaa, puhelimen laturi, jotain pientä naposteltava ja vähän käteistä rahaa.
Minne meinaat reppuinesi mennä jos pamahtaa :D
Nääh, mä lähden sitten näyttvästi!
Olen ommellut timantteja Sloggieni saumoihin ja repun sivutaskuissa on suklaata, perunalastuja ja pieniä kultaharkkoja. Mukana on aina tukku seteleitä, puhdistus- ja tulehtekovälineet.
Ei ole. Enkä aio pakatakaan. Reppu olisi kotona ja minä jossain muualla.
Meidän repussa ainakin:
- lämpimät vaatteet
- vedenpuhdistustabletteja
- puukko
- taskulamppu
- pieni radio
- pari isoa vesipulloa
- tulitikkuja
- käteistä rahaa
- jotain kuivamuonaa
+ jotain muuta mitä en nyt muista. Pitäisikin käydä se taas läpi ja päivittää sisältöä.
Onhan teillä tuo hätäreppu mukananne aina, kun liikutte kodin ulkopuolella? Esim. töissä/koulussa, tai kauppareissulla?
Ajatelkaa, jos se hätäreppu on siististi pakattuna eteisessä, ja tulette töistä kotiin, vain huomataksenne, että asunto on palanut, ja se hätäreppu siinä mukana?
Vierailija kirjoitti:
Minne meinaat reppuinesi mennä jos pamahtaa :D
Nääh, mä lähden sitten näyttvästi!
Tuo nyt oli vain yksi mahdollinen skenaario. Idea on varautua johonkin yllättävään tilanteeseen.
Ei minua ainakaan haittaa vaikka en sitä reppua koko elämäni aikana tarvitsisi, parempi jos niin käy. Mutta ei ole huono idea varautua, tuo on melko helposti jokaisen tehtävissä.
On. Pari rullaa vessapaperia, Aku Ankat ja puhtaat kalsarit.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on fiksua.
Samalla kannattaa miettiä sitä, että voit herätä kerrostalossa siihen että se talo palaa eikä käytäviin pääse. Sitten sinun pitää poistua talosta ikkunan kautta, jos olet korkealla niin onhan sinulla köyttä kotonasi?
Näihin on hyvä valmistautua, koska näitä tapahtuu kaikkialla maailmassa, varmaan tälläkin hetkellä joku on tällaisessa todellisuudessa jossain päin maailmaa.
Joo, kannan etureppua aina mukana vararavintona.