Miten sait/löysit nykyisen työpaikkasi?
Oliko ilmoitettu avoimeksi vai kuulitko vakanssista jotain muuta kautta?
Kommentit (41)
Edellisen työpaikan yt:iden aikaan laitoin viestiä LinkedInin kautta entisille työkavereille ja esimiehille. Kerroin tilanteeni, mitä olen viime vuosina tehnyt, mikä minua kiinnostaa ja pyysin kertomaan vinkkejä, jos tietävät / kuulevat jotain mihin saattaisin olla sopiva hakija. Pari vinkkiä tuli heti ja kävin haastatteluissa, mutta ne ei ihan natsanneet. Tästä kuulin pari kuukautta myöhemmin ja siitä meni vielä puolisen vuotta ennen kun aloitin nykyisessä paikassa.
Entinen työkaveri soitti ja kysyi kiinostaako. Kiinnosti, kävin haastattelussa ja aloitin työt.
Halusin kyseiseen paikkaan töihin, joten laitoin hakemuksen. Hakua ei ollut päällä, mutta sain paikan silti.
Työpaikalleni haettiin netissä työntekijää paikkaan X. En kuitenkaan saanut sitä vaan paikan Y. 2 vuotta myöhemmin menin kuitenkin paikkaan X. Sen jälkeen olen tehnyt hommia A, B, C jne kymmenisen vuotta joiden kautta päädyin nykyiseen kohta alkavaan työhöni Z. Firma on ollut koko ajan sama vain yksiköt ovat muuttuneet.
Mitä pahaa synnyttämisessä on? Siitähän vasta työt alkavat! (miksi peukkua alaspäin?)
kotiäiti
-94 (lama) koulukaveri pääsi töihin paikkaan jossa hänen työkaverina oli konsulttifirman omistaja ja tarvitsi koodaria yhdelle asiakkaalle. Koulukaveri käski soittaa mulle kun tiesi että tunsin koodaamisessa tarvittavan välineen ja sillä tiellä olen ollut jo yli 19 vuotta. Kiitos koulukaverille.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 22:21"]
Mitä pahaa synnyttämisessä on? Siitähän vasta työt alkavat! (miksi peukkua alaspäin?)
kotiäiti
[/quote]
Aika rujoa pitää omia rakkaita lapsiaan työnä. Saahan siitä toki palkkaa (ei-rahallista), mutta silti.
"Aika rujoa pitää omia rakkaita lapsiaan työnä. Saahan siitä toki palkkaa (ei-rahallista), mutta silti."
Mielestäni sekä kotiäidintyön että palkkatyön voi kokea mukavana. Kuka sanoi, että työn olisi tunnuttava työltä? Oikealla alalla.
kotiäiti
Olin vakituisessa työssä muualla, mutta halusin vaihtaa hommaa. Soitin työnantajalle (esimiehelle) ja kerroin itsestäni ja työhalukkuudesta. Haastattelivat, ja puolen vuoden päästä siitä aloitin työt. Tehtiin heti toistaiseksi voimassaoleva sopimus. Muutaman vuoden olen tässä työssä nyt ollut.
opiskelukaveri oli jo firmassa ja suositteli minua
Mitä näistä viidestä työstäni tarkoitat?
Netissä oli ilmoitus nykyisestä työpaikastani.
Tällä hetkellä olen hakemassa paikkaa josta minulle soitettiin suorahakufirmasta. Mutta kyllä tämä prosessi tosiaan ihan kunnon hakuprosessi on, ei puhettakaan että pesti olisi helpolla putoamassa syliin.
Mulle soitettiin ja pyydettiin töihin. Pitkään harkitsin, koska silloinen työ oli mukavaa ja kohtuu hyvin palkattua. Sain kuitenkin niin hyvän tarjouksen, etten malttanut kieltäytyä. Mun alalla seniorit yleensä rekrytään suoraan ja vain juniorit hakee avoimia paikkoja.
Viimeisiin kuuteen työhön minua on pyydetty.
Pomo soitti ja pyysi töihin. Opiskellessani olin harjoitellut heillä ja jättänyt numeroni sinne. Soiteltiin ja pyydettiin töihin parista muustakin paikasta, jossa olin opiskelijana ollut. Valitsin mieleisimmän paikan, ensin pari määräaikaisuutta, sitten vakinaistettiin.
T: sairanhoitaja
Hain toista paikkaa välitysfirman kautta ja olin haastattelussa. Haastattelun jälkeen soittivat mulle, että et tullut valituksi, mutta meillä olisi toinen paikka, joka voisi sopia sinulle. No, ei mikään huippuduuni, mutta duuni kuitenkin...
olin siellä opiskeluaikana kesätöissä. Olin ahkera kesätyöntekijä. Sitten sain määräaikaisuuden ja sen jälkeen vakinaistettiin. osatoa ja työtehtäviä olen vaihtanut. Mutta isossa firmassa haasteita rittää, ettei tarvi lähteä pois talosta. Työkiertoon kannustetaan.
Olin ollut vuosia aikaisemmin saman paikan toisessa sivupisteessä harjoittelussa. Sain yllättäen sähköpostia kiinnostaisiko sijaisuus. Olin jo pitkään yrittänyt hakea saman alan töitä, mutten koskaan päässyt edes haastatteluun, joten yllätys oli todella mieluinen!
Hain mielenkiintoisen kuuloiseen paikkaan, minkä ilmoitus oli Mol:in nettisivuilla. Pääsin haastatteluun, ja siellä minulle haastattelun lisäksi kerrottiin yritykseen tulevasta kokonaan uudesta paikasta, minkä arvelivat sopivan minulle hyvin. Alkuperäiseen paikkaan ei lopulta palkattu vielä ketään, minä taas sain tämän vielä paljon kiinnostavamman ja paremmat kehittymismahdollisuudet tarjoavan paikan.