Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko niin että tietynlaiset ihmiset ärsyttää toisiaan/pitää toisistaan?

Vierailija
16.09.2013 |

Jos pidän jostain henkilöstä, onko iso todennäköisyys, että hän myös pitää minusta? letko ajatellut koskaan asiaa? :) Ei se tietty aina niin mene. Mutta voisiko olla aika usein niin? Jos pidän jostain ihmisestä kovasti niin voiko olla että minä olen hänen mielestään todella ärsyttävä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että samantyyppiset ihmiset pitää toisistaan ja sitten ärsyttää jos ollaan kovin erilaisia. Kokemusta on. itse olen syvällinen, tieteellinen älykästä keskustelua kaipaava,ja minua ärsyttää tuttuni joka ei ymmärrä mistään mitään tai esittää tyhmää.....ei siis tule jutun juurta kun hän on hiljaa ymmällään minun puheistani. Itse olen myös suora ja rehti ja rehellinen,hän ei kerro mitään suoraan,vaan vihjailee ja muutenkin heti epäilee sanojen takana olevan jotain muuta kuin mitä sanon....siis todella kamala tyyppi. Joyduin sanomaan tämän suoraan hänelle koska en jaksa enää olla ystävänä hänelle.en edes tuttavana.

Vierailija
2/3 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset, jotka sanovat kaipaavansa älykästä keskustelua, mutta kaikki keskustelu sitten onkin kirjaiedon toistamista ja oma ajattelu puuttuu lähes täysin. Varsinkin jos kyseenalaistaa heidän lukemaansa kirjatietoa, he pitävät tyhmänä, eivätkä kykene näkemään että kirjatkin on ihmisten kirjoittamia, niissä on virheitä ja ne ovat yleensä yleistyksiä, keskiarvoja.

Esim. yksi älykkäänä ihmisenä ihminen alkoi mulle paasta millaisia autistiset ihmiset ovat, tietämättä, että omalla pojallani on autistipiirteitä. Kun aloin kertoa, että kaikki eivät ole samanlaisia, tunnen poikani kautta tukiyhdistyksen kautta montakin ja miten erilaisia tapauksia he ovat, hän suuttui. Kun kerroin pojallani olevan empatiakykyä, hänen mielestään neurologi oli tehnyt väärän diagnoosin. Hänen mielestään hän kirjoja lukeneena tiesi asiasta enemmän. Tosin jätin kertomatta, että olen minä ne samat kirjat lukenut itsekin, kun halusin asiasta tietoa ja osasin jo lukiessani kyseenalaistaa stereotypiat. 

Aidosti kunnon keskusteluseuraa on vaikea löytää, ne jotka julistavat rakastavansa älykästä keskustelua, ovat kovin mustavalkoisia. Hyvää keskusteluahan saa aikaan vaikka aidanseipäästä, ei tarvitse erikseen määritellä mikä on älykäs aihe. Wannabe-älyköt dissaavat aihetta, koska he haluavat tuoda esille kirjatietoa. Monesti lastenkin kanssa saa älykkäämpää keskustelua aikaan kuin wannabe-älykköjen. Mulle on jäänyt mieleen kun poikani kysyi, alunperin ehkä asiaa ymmärtämättä, että miksi sairaat geenit voittavat terveet, kun oli sen askarrellessa lukenut jostain eläinlehdestä. Siitä tuli mielenkiintoinen keskustelu, johon etsimme yhdessä tietoa. En tosin tässä rupea keskustelemaan aiheesta, en ole niin fiksu että suoralta kädeltä osaisin ja tietoa osaa jokainen teistä toivottavasti etsiä itsekin. 

Mutta, itselläni esimerkiksi pienikokoisena on mielenkiintoinen ilmiö, että suurin osa kavereistani on myös pienikokoisia. Ehkä se on jonkinlainen alemmuuskompleksi. Joidenkin ihmisten kanssa tulee välittömästi tunne, että tämän kanssa ollaan tekemisissä vain se mikä on välttämätöntä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jää noita sanoja pois, siis älykkäänä itseään pitävä ihminen piti kirjoittaa.