Jos joku maksaa mulle maskit niin voin käyttää, mutta muuten menen ilman kuten tähänkin asti
Kommentit (15)
Itseäsi myös suojaa maski. mutta jos koronan haluat tarjottimella, mulle aivan sama :D
Vierailija kirjoitti:
Itseäsi myös suojaa maski. mutta jos koronan haluat tarjottimella, mulle aivan sama :D
Kyse ei ole halusta, vaan kylmästä faktasta että maskeihin ei ole varaa.
Kyllä mä haluan omakotitalonkin ja kesämökin, mutta onko mulla niitä?
Minä en käytä vaikka ilmaiseksi saisin. No ehkä käyttäisin jos menisin flunssaoireisena kauppaan esim. odotellessani testitulosta, mutta oireettomana tai hyvin lieväoireisena en käytä.
Kunnat jakavat niitä köyhille.
Ai mutta et viitsi vauvautua hakemaan. Pitäisi tuoda kuriirilla kotiovelle.
#covidiots
Onhan noita vähävaraisille suunnattuja maskijakeluja joka paikkakunnalla, hae sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole halusta, vaan kylmästä faktasta että maskeihin ei ole varaa.
Kyllä mä haluan omakotitalonkin ja kesämökin, mutta onko mulla niitä?
Ei minullakaan ole varaa. Silti niitä jo toista kymmentä. Kaikissa ruokajonoissa annetaan nykyään
Vierailija kirjoitti:
Kunnat jakavat niitä köyhille.
Ai mutta et viitsi vauvautua hakemaan. Pitäisi tuoda kuriirilla kotiovelle.
#covidiots
Varakkaat kävivät jo mersuilla hakemassa kaikki pois.
Minun kaupungistani ainakin loppuivat jo tästä syystä nuo ilmaiset maskit.
T: työtön vantaalainen
Mitä jos ap ostaisi muutaman kankaisen joita pesisi käytän jälkeen, tulee halvemmaksi kuin kertakäyttöiset.
Varaa on, halua ei. En ole puoleen vuoteen käynyt muualla kun töissä ja ruokakaupassa. En kahviloissa, ravintoloissa, lähikuppiloissa yms. Jos ei hysteerikoille riitä niin voi voi, siinähän irvistelevät maskit naamalla heh
Mää ompelin varuilta muutaman vanhojen trikoiden lahkeista:p Ja käsin ku nei ole ompelukonetta, onnistuu hitaammin niinkin, jos sulla vaan on vaikka joku vanha tyynylinna/lakanakangas ja pestynä tietty. Lähinnä tein,jos joutusin menemään koronatestiin. Julkisilla en nyt kulje ja kaupoissa en ole pitänyt vielä ainakaan enkä ulkoillessa, siinä se vaikeuttaisi vaan liikaa hengittämistä ja olisi turha, pidän kunnon turvavälit.
Helppo kangasmaski ompeluohje:
https://kotiliesi.fi/kasityo/askartelu-ja-diy/kasvomaski-on-helppo-omme…
https://www.martat.fi/marttakoulu/kasityoohjeet/vaatteet-ja-asusteet/ka…
Tässä ote brasialaisen tutkiuksen tuloksista:
Tutkimukseen osallistui 1 578 brasilialaista aikuista. Tutkittavat olivat vastanneet kysymyksiin siitä, miten he olivat noudattaneet koronavirusrajoituksia ja suostuneet koronavirustesteihin.
– Havaintomme viittaavat siihen, että antisosiaaliset piirteet, etenkin alhaisempi kyky tuntea empatiaa ja korkeampi taipumus piittaamattomuuteen ja riskinottoon, olisivat suoraan yhteydessä siihen, että rajoituksia noudatetaan vähemmän, tutkijat kirjoittavat.
Tutkijat tulivat siihen tulokseen, että nämä piirteet selittävät osaltaan sitä, miksi ihmiset eivät noudata rajoituksia siitäkään huolimatta, että koronavirustartuntojen ja viruksesta johtuvien kuolemantapauksien määrä jatkaa nousuaan. Tutkimustulosten kerrotaan tuovan vahvistusta aiemmille teorioille siitä, että persoonallisuuspiirteiden ja koronavirusrajoituksiin mukautumisen välillä on yhteys.
Tutkimuksen tekijät olettivat, että enemmän antisosiaalisia piirteitä omaavien sekä vähemmän myötätuntoa muita kohtaan kokevien henkilöiden voisi olla vaikeampi noudattaa koronavirusrajoituksia. Antisosiaalisia taipumuksia omaaville ja vähemmän empatiaa kokeville näyttäisi tutkijoiden käsityksen mukaan olevan tyypillistä se, että he altistavat itsensä tai muut riskille myös silloin, kun riski olisi vältettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ote brasialaisen tutkiuksen tuloksista:
Tutkimukseen osallistui 1 578 brasilialaista aikuista. Tutkittavat olivat vastanneet kysymyksiin siitä, miten he olivat noudattaneet koronavirusrajoituksia ja suostuneet koronavirustesteihin.
– Havaintomme viittaavat siihen, että antisosiaaliset piirteet, etenkin alhaisempi kyky tuntea empatiaa ja korkeampi taipumus piittaamattomuuteen ja riskinottoon, olisivat suoraan yhteydessä siihen, että rajoituksia noudatetaan vähemmän, tutkijat kirjoittavat.
Tutkijat tulivat siihen tulokseen, että nämä piirteet selittävät osaltaan sitä, miksi ihmiset eivät noudata rajoituksia siitäkään huolimatta, että koronavirustartuntojen ja viruksesta johtuvien kuolemantapauksien määrä jatkaa nousuaan. Tutkimustulosten kerrotaan tuovan vahvistusta aiemmille teorioille siitä, että persoonallisuuspiirteiden ja koronavirusrajoituksiin mukautumisen välillä on yhteys.
Tutkimuksen tekijät olettivat, että enemmän antisosiaalisia piirteitä omaavien sekä vähemmän myötätuntoa muita kohtaan kokevien henkilöiden voisi olla vaikeampi noudattaa koronavirusrajoituksia. Antisosiaalisia taipumuksia omaaville ja vähemmän empatiaa kokeville näyttäisi tutkijoiden käsityksen mukaan olevan tyypillistä se, että he altistavat itsensä tai muut riskille myös silloin, kun riski olisi vältettävissä.
Mielenkiintoista. Voisitko kertoa millä hakusanalla tuon löytää googlesta?
Melko varma veikkaus: ap:llä on varaa päivittäiseen kaljaan ja/tai tupakkaan. Taisi osua oikeaan?
Eli nyt siitä maskeja ostamaan, senkin kelvoton törppö.
Hmm. Olen osa-aikatyössä (5h viikko), saan asumistukea ja toimeentulotukea. Maksan lisäksi kuukausieriä lainoista, joten ruokaan yms jää hyvin vähän rahaa. Silti käytän maskeja, minulla voi hyvin olla korona, vaikka oireita ei ole (suurin osa kantajista oireettomia), joten käytän maskia, jotta suojelen muita. Ehkä tämä on jonkinlainen empatiakysymys.
Ps. Kela ei kustanna minulle maskeja.