Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Aso-kämppiä rempata

Vierailija
16.09.2013 |

Siellä on muovimatot ja haluaisin laminaatin 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Asokodit-firmalta asunto ja meillä ainakin saa laittaa laminaatit :)

Vierailija
2/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin aso-kodeilla saa. Se tosin täytyy itse maksaa, rahat saa takaisin jos muutat pois, tosin arvo kuoleentuu hiljalleen 20 vuoden aikana. Mut jos esim. 10 vuotta asut, saat puolet takaisin.

Me asutaan aso-kodeissa rivarissa. Talo on hyvällä alueella, mutta sisämateriaalit oli niin järkyt, että tehtiin koko kämppään pintaremppa ennen muuttamista (laminaatit, veskin ja kylppärin kaakeloinnit, keittiön tasot, vetimet ja pari ovea, sisäovet vaihtoi aso-kodit itse kun vähän ruinattiin) jne.

Maksoihan se, mutta mä oon sen verran esteetikko, etten voi missään muovimattokodissa asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, mä oon luullut, että niissä on ok materiaalit

Vierailija
4/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä halusin vaihtaa, mutta isännöitsijä kielsi laminaatin, vaikka naapurissa olevassa aso-talossa on useammassakin asunnossa laminaattilattia. Parkettilattian olisin saanut asennuttaa. Tämä tapahtui Jyväskylässä 2 vuotta sitten. 

Vierailija
5/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 13:59"]

Ai jaa, mä oon luullut, että niissä on ok materiaalit

[/quote]

Ei ole yleensä. Meillä v. 2000 valmistunut rivariasunto Helsingissä Viikissä, ja kiva kämppä, ihana ympäristö, oma kaupunkiviljelypalsta jne - mutta alunperin JÄRKYTTÄVÄT sisämateriaalit. Maailman halvimmat mattavalkoiset keittiökaapinovet. Teollisuuslaitosmaiset rumat muovimatot lattioissa. Kylppärissä ei mitään kaakelia vaan rumaa tummanharmaata muovia lattiassa ja vähän vaaleammanharmaata seinillä. Kaakelia oli vain pieni alue lavuaarin ja peilikaapin välissä. 

Vierailija
6/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:04"]

Minä halusin vaihtaa, mutta isännöitsijä kielsi laminaatin, vaikka naapurissa olevassa aso-talossa on useammassakin asunnossa laminaattilattia. Parkettilattian olisin saanut asennuttaa. Tämä tapahtui Jyväskylässä 2 vuotta sitten. 

[/quote]

Mikä asumisoikeusfirma? Asokodeilla muistaakseni muuttui juuri tuossa noin pari vuotta sitten se, että saa laittaa laminaatin. Sitä ennen oli niin että parketin sai laittaa, laminaattia ei. Mutta nyt siis saa laittaa laminaatinkin, se on ihan niissä jokaiselle asujalle tulevissa Asokotien lehdessä kerrottu, eikä sitä päätä isännöitsijä kohdekohtaisesti.

Vierailija
7/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma teillä Viikissä asujilla on? Mekin nimittäin asutaan Viikissä, talo tosin uudempi kuin teillä (Haso) ja materiaalit todella omistusasumistasoa, tarkoitan siis laadukkaat parketit, Petra-keittiö, täyspuiset työtasot jne. Veskit täysin kaakeloituja ja lattialämmitys ym. Ei pienintä valittamista!

Vierailija
8/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä firma teillä Viikissä asujilla on? Mekin nimittäin asutaan Viikissä, talo tosin uudempi kuin teillä (Haso) ja materiaalit todella omistusasumistasoa, tarkoitan siis laadukkaat parketit, Petra-keittiö, täyspuiset työtasot jne. Veskit täysin kaakeloituja ja lattialämmitys ym. Ei pienintä valittamista!

Vierailija
9/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainakin jossain vaiheessa sai laittaa kyllä laminaatin, mutta omalla kustannuksella.

Vierailija
10/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:12"]

[/quote]

Meillä Asokodit Oy. Nuo työtasot, heh ne on oma lukunsa ja niitä me ei ollakaan vaihdettu: ne on semmoisella halvannäköisellä kivikuvioidulla muovilla päällystettyä jotain ties mitä materiaalia...

Näissä on aina se ongelma että ei toisaalta huvittaisi laittaa rahaa kiinni asuntoon josta ei koskaan tule omaa, mutta toisaalta jos aikoo pidempään asua, olisi kiva tehdä asunnosta enemmän mieleisen näköinen. Meilläkään ei vastaavaan asuntoon todellakaan olisi samalta alueelta varaa omistusasuntona joten sitä vaihtoehtoa ei ole.

Vierailija
11/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi asokotien politíikka kyllä ihmetyttää. Olen melko varma siitä, että laittavat halvimmat ja yhteensopimattomimmat materiaalit mitä ikinä löytävät ihan säästösyistä. Kukaan normaali ihminen ei halua asua sellaisissa ja vaihtaa materiaalit omalla kustannuksellaan. Ja firma säästää ja käärii lisää voittoa.

Muutenkin Asolla on täällä meidän alueella huomattavasti huonommat kämpät ja silti vuokra yli 3€/neliö suurempi kuin esim. Hasolla. Jossain isommassa asunnossa tuo on ihan tuntuva ero.

Vierailija
12/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haso onkin paras firma, pitävät asunnoista huolta. En ole koskaan nähnyt niin pommikuntoista Hasoa kuin nuo aso-kodit keskimäärin on. Ja lisäksi on edullisin ja toki suosituin, eli tsägää pitää olla, että näihin pääsee.

Meillä esim. Hasossa saatiin ihan itse valita materiaalit, käytiin Pasilassa katselemassa näytteitä ja valittiin parketit, keittiön ja vessan laatat, keittiön kaapinovet, työtasot ja vetimet. Ja kaikki on laadukkaita eikä ihan halvimmasta päästäkään. Laminaattia tai (huh) muovimattoa ei kukaan edes tarjonnut, vaan ihan vaan eri parkettivaihtoehdoista valittiin. Sekä kylppäri että sauna ovat molemmat täysin laatoitettuja ja laattojen koko ja väri sekämatta/kiiltävyys saatiin itse valita.

Tämä on mun elämäni eka asumisoikeusasunto ja luulin, että aina on näin. Sitten vasta selvisi, että riippuu firmasta.

Vierailija
13/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haso onkin paras firma, pitävät asunnoista huolta. En ole koskaan nähnyt niin pommikuntoista Hasoa kuin nuo aso-kodit keskimäärin on. Ja lisäksi on edullisin ja toki suosituin, eli tsägää pitää olla, että näihin pääsee.

Meillä esim. Hasossa saatiin ihan itse valita materiaalit, käytiin Pasilassa katselemassa näytteitä ja valittiin parketit, keittiön ja vessan laatat, keittiön kaapinovet, työtasot ja vetimet. Ja kaikki on laadukkaita eikä ihan halvimmasta päästäkään. Laminaattia tai (huh) muovimattoa ei kukaan edes tarjonnut, vaan ihan vaan eri parkettivaihtoehdoista valittiin. Sekä kylppäri että sauna ovat molemmat täysin laatoitettuja ja laattojen koko ja väri sekämatta/kiiltävyys saatiin itse valita.

Tämä on mun elämäni eka asumisoikeusasunto ja luulin, että aina on näin. Sitten vasta selvisi, että riippuu firmasta.

Vierailija
14/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 14:18"]

Toi asokotien politíikka kyllä ihmetyttää. Olen melko varma siitä, että laittavat halvimmat ja yhteensopimattomimmat materiaalit mitä ikinä löytävät ihan säästösyistä. Kukaan normaali ihminen ei halua asua sellaisissa ja vaihtaa materiaalit omalla kustannuksellaan. Ja firma säästää ja käärii lisää voittoa.

[/quote]

Tätä minäkin aloin epäilemään varsinkin, kun noin vuosi sitten tuli Asokodeilta mainos, jossa tarjosivat "kumppanihintaan" valmiiksi paketoituja kylppäri- ja keittiöremontteja. Sieltä sai valita erilaisia tyylipaketteja jotka sitten Asokotien sopimusremppafirmat tulee toteuttamaan. 

Sehän on Asokodeille pellkkää voittoa: asukas maksaa käytännössä koko homman ja lisäksi firmaan yhteyksissä olevat tahot saa töitä niistä muutoksista, ja asuntojen arvo nousee.

Vierailija
15/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Lisäksi olen käsittänyt, että nämä "kumppanifirmat", jotka siis asokodeille remontteja ym. tekee ovat isännöitsijöiden tai muuten samojen tahojen omistuksessa. Ja joskus tämä firma on ihan pakko valita.

Me haluttiin tehdä eräs muutostyö ja asokotien yhteistyökumppani kuulemma tekee 30-40% markkinahintoja halvemmalla "vain aso-asukkaille neuvoteltu tarjous". Me kuitenkin kysyttiin tarjouksia muualtakin ja ihan toisesta pikkufirmasta saatiin 30% halvempi työ ja nopeammalla toimitusajalla kuin tästä kumppanifirmasta. Jonka hinnat oli ihan yleisellä markkinatasolla ja palvelu ala-arvoista. Mutta niin vakuuttavasti asolta kehuttiin tätä firmaa, että melkein mentiin lankaan.

Vierailija
16/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan kukaan oikeesti koskaan tutkinut Aso-kotien touhuja ihan laillisuusmielessä? Muistan, että joskus oli juttua, että kiertävät jotenkin kummallisesti asumisoikeuslakia.

Mutta joo, asokodeissa asutaan mekin, eikä pois muuteta, koska ALUE on niin ihana, talo ok ja materiaalit jo vaihdettu (omalla kustannuksella) mieleiseksi.

Vierailija
17/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just  näitä sopimusremontteja tarkoitin. Eli jos sellaisen haluaa, on pakko tilata remontti siltä asokotien sopimusfirmalta...

Vierailija
18/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vastaus ap:n kysymykseen: asokoteja saa ja on tarkoituskin rempata omalla kustannuksella. Jos et halua asua kodissa, joka pintamateriaaleiltaan on kuin teollisuushalli.

Vierailija
19/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asuntaan TAn asossa ja saa rempata. Asiasta pitää ilmoittaa isännöitsijälle, mutta kun omalla rahalla teet, niin no hätä. Jos vanhempi kämppä saattaa saada maalia firman puolesta. Itseasiassa kuulin huhua, että meidän taloissa laittavat laminaatitkin koko kämppään niille, jotka eivät ole vielä itse laittaneet. Joskus ne lehmätkin lentää.

Vierailija
20/21 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan normaali ihminen ei halua asua sellaisissa ja vaihtaa materiaalit omalla kustannuksellaan."

Ohhoh. Ihminen joka laukoo jotain noin typerän mustavalkoista ja näköalatonta roskaa, on niin ämpärityhmä yksilö, että sen pitäisi olla kerta kaikkiaan laitonta. On epänormaalia tehdä jostakin lattiamateriaalista aivan elämää suurempi asia, vaikka ne hyvin selkeitä kyllä makuasioita onkin. Ja ehkä sairainta on alkaa arvostella muita ihmisiä jonkun hemmetin pintamateriaalin perusteella! :D Arvot kohillaan taasen siinäkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan