Tykkäättekö kerrostaloyhteisöstänne?
Minä kyllä viihdyn, vaikka joukkoon mahtuu muutama tosi outo henkilö. Valtaosa kerrostalon tyypeistä on kuitenkin sellaista tavallista massaa, jota tervehditään mutta joka ei häiritse, ja sitten ovat ne, joiden kanssa jutellaan pihalla, kun törmätään. Juttelunaapureitä on kourallinen.
Toki sekaan mahtuu pari kyylää ja kärkevää, mutta tilanne voisi olla paljon pahempikin.
Mikä on teidän tuomionne omasta kerrostaloyhteisöstänne?
Kommentit (19)
Ei ole mitään yhteisöä, ja se on hyvä. Eli en ole koskaan tervehtinyt ketään täällä, eikä ne mua. Enkä ole jutellut kenenkään täällä asuvan kanssa. En mä edes tunnistaisi niitä missään. Välttelen aktiivisesti ihmisten kohtaamista mm. viemällä roskat 3 aikaan yöllä, ja ennen rappuun menemistä kuuntelemalla, ettei sieltä vaan kuulu ääniä että joku on rapussa tai hississä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään yhteisöä, ja se on hyvä. Eli en ole koskaan tervehtinyt ketään täällä, eikä ne mua. Enkä ole jutellut kenenkään täällä asuvan kanssa. En mä edes tunnistaisi niitä missään. Välttelen aktiivisesti ihmisten kohtaamista mm. viemällä roskat 3 aikaan yöllä, ja ennen rappuun menemistä kuuntelemalla, ettei sieltä vaan kuulu ääniä että joku on rapussa tai hississä.
Onko käytöksesi omasta mielestäsi normaalia?
Tietoisesti en ole heitä lähestynyt kun minulla on omat ystäväni ..Tervehdin jokaisen ja voin pari sanaa vaihtaa ..Annan heidän rauhassa elää omaa elämäänsä ja minä omaani ..Kaikki ovat hyvin käyttäytyviä ,eikä ole ollut valituksia ...
En. Tässä taloyhtiössä on 10 asuntoa. Tosi raskaita naapureita löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Enkä itsekään ole mikään unelmanaapuri. Olen mahdollisemman vähän tekemisissä naapureiden kanssa. Oma koti on kyllä ihana ja talon sijainti niin hyvä että pari vuotta pitää vielä sinnitellä. Sitten vaihdamme maisemaa. Pitäkää tunkkinne.
Tämä on yhtä aikaa yhteisöllinen ja anonyymi. Perusjengi pysyy, omistajien vuokralaiset vaihtuvat (tosin enemmän naapurirapussa).
Talo on sopivan kokoinen. 3 kerrosta ja rappua.
Minussa on sellainen hyvä puoli, että sopeudun yleensä helposti uuteen paikkaan. Olen asunut kaupunkiensa huonomaineisimmilla alueilla ja aina viihtynyt naapurustosta huolimatta. Moni huonomaineinen paikka on mainettaan parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko käytöksesi omasta mielestäsi normaalia?
On, päätellen siitä että tätä tekee useimmat muutkin ja on tehneet taloissa joissa olen asunut aiemmin.
Luulenpa, että nämä vastaukset eivät kuvasta suomalaisten keskimääräistä suhdetta kerrostalonaapureihin, mutta voivat hyvinkin olla edustava näyte mammapalstalla roikkuvien naapurisuhteista ja -asenteista.
Ei tämä juuri yhteisöllistä ole. Kaikki ovat toisilleen asiallisia ja ainoa sikailuporukka reilun 25 vuoden aikana sai ansaitsemansa häädön.
Mullakin on ollut muutamaan vuoteen tosi kivoja naapureita, ei mitään valittamista. Oli aikanaan yksi biletysporukka mutta he muutti pois. Naapurit on kyllä vaihtuneetkin vaikka on suhteellisen uusi talo, osa myy kämpän parin vuoden päästä pois kun myyntivoittoveroa ei tarvitse maksaa. Itse viihdyn ja varmaan asun tässä vielä vanhanakin.
Kaikki jotka pääsääntöisesti elävät vain omaa elämäänsä, ovat ok. Yksi on rasittava rupattelija, ja yläkerran naapuri on kunnostautunut yöelämässä, mihin heräilen. Tavallaan olisin valmis muuttamaan, mutten tiedä minne ja millä perusteella
On hienoa kun ihmiset jotka ei merkkaa itselle mitään on keskenään kivoja kavereita.
En juurikaan tunne ketään, tervehditään toki. Tykkään kun on niin hiljainen talo, mistään ei ikinä kuulu mitään.
Vierailija kirjoitti:
On hienoa kun ihmiset jotka ei merkkaa itselle mitään on keskenään kivoja kavereita.
En ymmärrä kommenttia.
En mä tiedä yhtään, keitä muita asuu tässä talossa, ja olen erittäin tyytyväinen asiaintilaan. Mä asun maan tasossa ja mulla on oma sisäänkäynti, eli ei tarvi rapussakaan ketään nähdä.