Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen lapsi oikeasti tarvitsee toisten lasten seuraa?

Vierailija
16.09.2013 |

Olen nuorimman lapseni kanssa kotona, muut ovat jo teini-ikäisiä. Minkä ikäisenä tuota nuorimmaista pitäisi mielestänne alkaa viedä kerhoon tapaamaan muita pieniä lapsia?

3-vuotiaana hän menee päivähoitoon.

Nyt meillä kuluu päivät nopeasti. Maalla asutaan ja täällä riittää tekemistä omassa lähiympäristössä koko päiväksi, mutta se lapsiseura puuttuu.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minun mielestä voi olla tynnörissä vaikka koko loppuikänsä.

Ei niin kovin kauaa sitten viidakosta tuli ulos mies ja aikuinen poika. Olivat lähteneet viidakkoon kun poika oli ollut 2-vuotias. 

Ei kaikesta tarvitse tehdä niin suurta draamaa. Niillä selvitään mitä on eikä mennä jonkin taulukon mukaan. Hölmö kysymys.

Vierailija
2/4 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti. Ehkä musta vaan tuntuu että kaikki meitä paheksuu kun ei käydä missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista leikkiä samanikäisten välillä alkaa käsittääkseni olla vasta 3-vuotiaana. Mutta kyllä useimmat sitä nuoremmat nauttivat toisten lasten näkemisestä ja vierekkäin leikkimisestä. Mutta tuskin se välttämätöntä kehitykselle on. Sitä vain mietin, että jos lapsi näkee muita lapsia tosi harvoin ja menee sitten yhtäkkiä pk:n niin voi olla vaikeaa sopeutua. Tai sitten ei, riippuu toki lapsesta ja PK:sta.

Vierailija
4/4 |
16.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä kouluikäinen minusta. Meillä ei ollut lapsena mitään lapsiseuraa, vain veli ja minä keskenämme. Asuimme maalla, emme käyneet missään missä olisi nähty toisia lapsia. Eikä mitään ongelmia kouluun menossa sitten kun se aika tuli. 

Omat lapsenikaan eivät koskaan ole käyneet missään päiväkodeissa tai esikouluissa, mutta koska asumme kaupungissa ovat vähän enemmän naapuruston lapsia jne tavanneet ennen kouluikääkin. Mitenkään erityisesti ei ole kuitenkaan asiasta huolehdittu. Ja hyvin on mennyt heilläkin koulun alku ja muu.