Akateemiset! Auttakaa!
Hei,
olen tekemässä tutkimussuunnitelmaa väikkäriin ja ohjeessa oli että max. 10 sivua niin mikä on oikeasti minimisivumäärä? Onko joku ääneenlausumaton sääntö?
Kommentit (10)
Siinä tulee olla ne asiat, jotka ohjeissa on määrtelty. Varhaisessa vaiheessa sinulla on tietenkin niistä vähemmän sanottavaa kuin myöhemmin. Tutkimussuunnitelma on sinua palveleva asiakirja, joka täydentyy seuraavien viikkojen ja kuukausien aikana, kun saat aiheestasi ja käyttämistäsi menetelmistä lisää tietoa.
En ole vielä itse aloittamassa väikkäriä, mutta luulen, että sivumäärä riippuu alasta. Veikkaan, että esim. lääketieteessä/kemiassa ym. täytyy se prosessi kuvata tarkemmin kuin esim. teemahaastatteluihin perustuvassa tutkimuksessa. Kysy rohkeasti ohjaavalta proffalta! Tsemppiä matkaan!
Kiitos vastauksista!
Mulla taitaa jäädä kuuteen sivuun... :/
Kuulehan sie, älä sie huoli, miul oiskii yks hyvä neuvo siul: käytä sie vaa mahollisimman issoo vonttikokko esimerkiksi 18 tai 24. Siin sie et kauaa kymmentä sivvuu huitase, ko käytät issoi vonttiloit! Eikä sit muuta ku kovast onnee koittoksee, kylhä sie tän jutun tost noin vaa suhmuroit ja hienost klaaraat!
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 00:52"]
Kuulehan sie, älä sie huoli, miul oiskii yks hyvä neuvo siul: käytä sie vaa mahollisimman issoo vonttikokko esimerkiksi 18 tai 24. Siin sie et kauaa kymmentä sivvuu huitase, ko käytät issoi vonttiloit! Eikä sit muuta ku kovast onnee koittoksee, kylhä sie tän jutun tost noin vaa suhmuroit ja hienost klaaraat!
[/quote]
Nii ja se miult jäi viel sanomati, et muista laittoo myös riittävästi ilmoo rivilöitten vällii! Eikä hyö huomaa mittää, ko sie ovelana vaa vähäsen justeeraat. Siinähä se olikii, helppoo ko mikä ko sie saatkii täs muitakii hyvvii ohjeit! Tsemppilöit!
Ehkä kannattaisi miettiä uudelleen akateemista uraa, jos aiot kirjoittaa väitöskirjasi vauva foorumin avustuksella.. ;)
Tosin onhan täältä lanseerattu se surullisenkuuluisa "obduktioliesikin".
Tähän ehkä sopisi deduktioliesi. Ja koska mun ipad sitkeästi työntää deetä alle aina kun yritän painaa ässää, huomaan, että deduktioliedikään ei ehkä olisi hullumpi akateeminen laulunpätkä.
ap. Kuuden sivun tutkimussuunnitelmalla et saa vielä rahoitusta. Jos ajattelet, että kaikki muut ovat käyttäneet tutkimuksensa kuvaamiseen 10 sivua, ymmärrät, että niiden kuvausten täytyy olla yksityiskohtaisempia kuin sinun kuvauksesi. Ja jos et tee lääketieteen tutkimusta, rahasta oikeasti kilpaillaan. Rahoittaja haluaa tietää, mitä olet tekemässä ihan oikeasti ja käytännönläheisesti.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2013 klo 07:40"]
Ehkä kannattaisi miettiä uudelleen akateemista uraa, jos aiot kirjoittaa väitöskirjasi vauva foorumin avustuksella.. ;)
Tosin onhan täältä lanseerattu se surullisenkuuluisa "obduktioliesikin".
[/quote] Thanks for the laugh!
Oleellista on se, että suunnitelma sisältää kaiken tarvittavan. Tiivistämisen taito on myös hyvä taito. Tuskin rahoittajat sivumäärää laskevat, mutta ilahtunevat selkeästä tiiviistä esityksestä jossa ei jaaritella turhaan.
Jep, 7-8-9 mutta max. 10.
Alle viisi on vähän, jos olet hyvä tiivistämään ja aihe on simppeli, niin saattaa onnistua viidellä sivulla. Muuten about 8-9.