Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Museoon töihin ilman koulutusta?

Vierailija
26.08.2020 |

Hei, tunnetteko ketään, joka olisi ollut jossakin (pääkaupunkiseudun) museossa töissä ilman alan koulutusta?

Minua kiinnostaisi päästä töihin museoon lukion jälkeisenä välivuotenani, mutta museoiden sivuja silmäillessäni kaikki työntekijät tuntuvat olevan alalle koulutettuja. Siispä mietin, onko mitään mahdollisuutta päästä minkäänlaisiin töihin johonkin museoon?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salivahdit ovat todennäköisesti työllistettyjä. Itse pääsin opiskelijana ja vastavalmistuneena maisterina museoon siivoojaksi, muiden töiden saaminen oli toivotonta. Ja minulla oli museologiastakin arvosana, mutta hukkaan meni ja päädyin muihin töihin. 

Vierailija
42/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuella voi päästä näyttelynvalvojaksi.

Ehkä jollekin tuoreelle ylioppilaalle, joka asuu vielä vanhempiensa luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salivahdit ovat todennäköisesti työllistettyjä. Itse pääsin opiskelijana ja vastavalmistuneena maisterina museoon siivoojaksi, muiden töiden saaminen oli toivotonta. Ja minulla oli museologiastakin arvosana, mutta hukkaan meni ja päädyin muihin töihin. 

No, voi ei. Itse siivoosin jo lukioikäisenä. Maisterin papereilla en kyllä moppiin koskisi pitkällä tikullakaan.

Vierailija
44/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, voi ei. Itse siivoosin jo lukioikäisenä. Maisterin papereilla en kyllä moppiin koskisi pitkällä tikullakaan.

Kannattaa harkita, nimittäin laitoshuoltajana tienaa paremmin kuin maisterina museossa. Tosin mulla on ikälisät.

Vierailija
45/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harkita, nimittäin laitoshuoltajana tienaa paremmin kuin maisterina museossa. Tosin mulla on ikälisät.

Kuka on antanut ymmärtää, että minua kiinnostaisi museot?

Vierailija
46/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata laitoshuoltajana olla kun voi olla esimieskin=)

Vierailija
47/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Juna meni jo  yli 20 vuotta sitten? Joku on hieman jäljessä ajastaan?

Vierailija
48/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata laitoshuoltajana olla kun voi olla esimieskin=)

Ei vaan oikein onnistu keikka ja vuorolisät jäävät pois. Sotella lisäksi paskaa tulee ylhäältä ja alhaalta, ne ovat tosi tuulisia paikkoja.

Vierailija
49/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka on antanut ymmärtää, että minua kiinnostaisi museot?

Mua kiinnostaisi, on ne museologian perusopinnot ja FM toisessa pääaineessa. Palkka vaan laskisi niin paljon alusta aloittaessa, ettei kannata aikuisen vaihtaa alaa. Ja tosiaan työtilanne on olematon.

Vierailija
50/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ja kenelle olen antanut ymmärtää, että minua kiinnostaa museot? 

Vierailija
51/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni en itse alkujaankaan hakenut valtiolle töihin laisinkaan joten siitä voi jo päätellä itse jos vähääkään on hoksottimia korvien välissä, että kuinka minua ei kiinnosta pskaakaan tulla valtiolle töihin.

Vierailija
52/56 |
16.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni en itse alkujaankaan hakenut valtiolle töihin laisinkaan joten siitä voi jo päätellä itse jos vähääkään on hoksottimia korvien välissä, että kuinka minua ei kiinnosta pskaakaan tulla valtiolle töihin.

Hei kuule, ketään ei kiinnosta mikä _sua_ kiinnostaa tai ei kiinnosta työpaikkana. 

Vierailija
53/56 |
18.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On. Käy vartijan viikonloppukurssi niin pääset vartijaksi museoon tai mene siivousfirmaan niin pääset siivoojaksi museoon."

Ei ihan viikonlopussa onnistu toi 120 tunnin vartijakoulutus.

Vierailija
54/56 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salivalvojat on kovahermoisia ja kovakuntoisia tyyppejä.

Vierailija
55/56 |
02.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museon lasivitriiniin alasti muna tietenkin löysänä ja ilme jäätyneenä. Helppoo rahaa tuntipalkalla. Parempaa kuin p.scaduunit.

Vierailija
56/56 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana museo ei kuvaa niitä enää tänäpäivänä! Kokoajan on uuden elävän ihmisen taide näytttelyitä, ja pyritään tekemään lisäksi käynti elämys, jossa on ääntä, kuvaa, ja itse osallistumista. 

Museot on nykyään isoja määriä vetäviä kohteita. Työtkin on sitten jo sen mukaisia, oikeasti palvellaan kokoajan asiakkaita, kesällä englanniksikn, myydään tuotteita kaupassa, lippuja ja museokortteja. Näyttelyt vaihtuu tiuhaan , niitä kasataan. Johonkin osaan tilaa laitetaan vaikkapa tietyn ihmisen tarina ja näyttely. Taustalla pyörii aikamoinen työmäärä että hommat toimii. 

Museoita on lisäksi pienempiä kotiseutu, ja automuseoita ja käsityö jne jne...aluksi kuvailin valtion perus kaupunki museota, joissa on säännöt, että otetaan esim sen läänin taiteilijoiden näyttelyitä myös. 

Jos tykkää taiteesta ja vanhoista rakennuksista niin viihtyy.