Onko teidän puhelimet soittanut itsekseen muille?
Mulla soi puhelin eilen yöllä, yhdistyksemme rahastonhoitaja jonka kanssa en ole tekemisissä muuta kuin yhdistyksen asioissa. Olin vähän ihmeissäni, en vastannut koska olin jo sängyssä enkä jaksanut nousta, makkarissa en halunnut jutella koska lapset olisivat saattaneet herätä.
Laitoin sitten viestiä että en viitsi yöllä puhua puhelimeen ettei lapset herää, ja kysyin että onko jotain hätänä?
Tänään hän sitten laittoit viestiä ja sanoi ettei ymmärrä mitä on tapahtunut, koska ei ole ollut edes samassa huoneessa kun puhelin kun se on minulle soittanut!
Että ei meinannut uskoa silmiään kun luki mun viestin, ja katsoi puhelimen soittolistaa, ja että mitään vastaavaa ei ole ikinä tapahtunut.
Aika outoa, eikö?
Tai sitten hän on ollut ryyppäämässä ja vahingossa soittanut eikä halua myöntää kännivirhettä =D Toisaalta en kyllä ymmärrä mitä salaamista siinä olisi...
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 14:22"]
Kyllä!. Minulla oli aikoinaan kaikenlisäksi läppämallinen puhelin ja se soitteli aivan jatkuvasti sattumanvaraisiin numeroihin luettelossa. Vuorokaudenajasta viis. Ja lähes joka puhelimella olen onnistunut noita haamusoittoja soittamaan. Älypuhelimilla se käy helpommin. Puhelu kun voi mennä taustalle, niin että olet kännykällä ja vasta siitä tiedät soittavasi kun alat kuunnella jotakin ääntä puhelimesta. Miehen puhelin soitti taas sitkeästi luottelon ensimmäiseen numeroon..huomasi siitä kun numerosta (ei tuttu) tuli viesti, jossa ilmoitettiin, että jos häiriköinti ei lopu, ottaa poliisiin yhteyttä. On jäänyt ihan tavaksi olla tallentamatta puhelimella yhteystietoja. Ne jota tarvin usein, muistan ulkoa ja joita harvoin, tarkistan jostain. Vaan onpas tuota silti tullut mm.edellispäivänä soitettuun päivystysnumeroon haamupuhelu soitettua keskellä yötä.
[/quote]
MISTÄ SE JOHTUU?
Onko puhelinlaskuissa ollu häikkää?
Mulle on käynyt noin aika uuden Lumian kanssa. Puhelin soitti mummolleni varmaan neljä kertaa saman päivän aikana, onneksi tosiaan päiväsaikaan. Pistin sitten puhelimen muutamaksi tunniksi kiinni, ettei mummo koko ajan häiriintyisi, ja sen jälkeen ei tuota ole tapahtunut. Se oli aika kummallista tosiaan.
Mulle kävi iPhone 3 GS:n kanssa pari kertaa noin. Otin puhelimen esiin ja valitsin osoitekirjan, ja aloin etsiä sen henkilön tietoja joille haluan soittaa. Yhtäkkiä ruutuun ilmestyi, että soittaa X:lle, X tässä tapauksessa ex-mieheni. Olin täysin varma etten ollut klikannut hänen yhteystietoaan. Sama kävi toisen kerran joskus, etät huomasin että näytölle ilmestyi itsestään Soittaa Y:lle... vaikka en ollut koskenutkaan puhelimeen. Käyttöjärjestelmäpäivityksne jälkeen tuota ei esiintynyt enää.
Minun Lumia soitti elokuussa ja eilen vaimoni puhelimeen. Puhelimeni oli eri huoneessa kuin minä eikä asunnossamme ollut muita kuin me kaksi.
Mitä olemme voittaneet siirtyessämme lankapuhelimista palikkakännyköihin? Ei mitään muuta kuin - mukavuutta. Mukavuus loppuu, kun puhelin rupeaa soitteeelemaan itsekseen ja laku sen kuin kasvaa.
Vanhanaikainen simppeliys kätki taakseen kallisarvoista murenematonta turvallisuutta.
Exäni ja isäni puhelimista tullut minulle tahattomia taskupuheluita NIIN paljon, että se on ihan hassua. Molemmilla liittymät ja puhelimet vuosien saatossa vaihtuneet, mutta taskupuhelut jatkuneet vaan.
Itsellä käynyt hauskasti niin, että muutaman miehen kanssa kun nimenomaan olen halunnut välttää yhteydenottoa, niin puhelin on päättänyt toisin. Niin noloa. Molempien kanssa kahteen kertaan kävi sama asia!
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle on käynyt niin, että puhelin näppäinlukossa on "soittanut" mm. ent. hätänumeroon 000 ja jenkkiversioon 911. Tätä on tapahtunut merkillepantavan monta kertaa. "Puheluihin" on ikään kuin vastattu, kestoksi on tallentunut sekunti tai pari, vaikka nämä ovat siis numeroita, joihin ei kaiken järjen mukaan pitäisi kenenkään vastata. Puhelin on vanha perusluuri, ei siis mikään älypuhelin, joilla on tiettävästi ihan oma älynsä...
Miehellä on sikahalpa liittymäsopimus; yrittääkö palveluntarjoaja saada näin lisätuloja, jollain lailla itse järjestämistään haamusoitoista??
Vika on todennäköisesti puhelimessa siinä mielessä, että näppäinlukko avautuu ja soittaa hätäpuhelun maa-asetusten mukaan, jos puhelin joutuu puristukseen, minulla saattoi jäädä persetaskuun, kun istuin autoon. Tuo on muutamissa puhelimissa turva-asetus.
Minulla oli viime talvena nokialainen pari kolme kuukautta lumessa ja se alkoi sen jälkeen soittelemaan omia aikojaan.
Minun Nokia tapaa soittaa sille, kenelle itse viimeksi löin numeron.
Olen ostanut uuden puhelimen.Nokiaan en todellakaan ole tyytyväinen.
Paljon muitakin temppuja osaa Nokia. Esim sammuttaa puhelun kesken keskustelun , vaikka en pidä sitä kädessä .
Tosi kyllästynyt tähän kummitteluun.
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö viestissä aina se oikea kellonaika, jolloin tämä lähetetty? Minun kokeman mukaan näkyy, mutta ystäväni väitti laittaneen 2 tuntia aijemmin, että peruuttaa tapaamisen. Sain viestin kun istuin jo kahvilassa, ja klo.aika kyllä keroi että lähetetty juuri silloin.[/quote
Vastaanottoaika näkyy.
Muutaman kerran viesti tullut yöllä ja kironnut lähettäjää, mutta minkäs voi, kun lähettänyt viestin iltapäivällä, kun itse olen ollut töissä.
Kyllä!.
Minulla oli aikoinaan kaikenlisäksi läppämallinen puhelin ja se soitteli aivan jatkuvasti sattumanvaraisiin numeroihin luettelossa. Vuorokaudenajasta viis.
Ja lähes joka puhelimella olen onnistunut noita haamusoittoja soittamaan. Älypuhelimilla se käy helpommin. Puhelu kun voi mennä taustalle, niin että olet kännykällä ja vasta siitä tiedät soittavasi kun alat kuunnella jotakin ääntä puhelimesta.
Miehen puhelin soitti taas sitkeästi luottelon ensimmäiseen numeroon..huomasi siitä kun numerosta (ei tuttu) tuli viesti, jossa ilmoitettiin, että jos häiriköinti ei lopu, ottaa poliisiin yhteyttä.
On jäänyt ihan tavaksi olla tallentamatta puhelimella yhteystietoja. Ne jota tarvin usein, muistan ulkoa ja joita harvoin, tarkistan jostain.
Vaan onpas tuota silti tullut mm.edellispäivänä soitettuun päivystysnumeroon haamupuhelu soitettua keskellä yötä.