Hiilariton ja rasvaton dietti
Nyt alkoi laihdutus:)
Syön mahdollisimman hiilaritonta ja rasvatonta ruokaa,niin eiköhän kilot katoo.
Kommentit (18)
Ei kannata jättää mitään makroa kokonaan pois. Pelkkää proteiinia syömällä ummetus on nopeasti seuraava ongelma.
Itse laihdutin tuolla keinolla 50 kiloa reilussa 2 vuodessa. Naisetkin katsoo ja hymyilee hieman eri lailla nyt.
Olen toki lisännyt myös selvästi liikuntaa.
Mielenkiintoista on myös se, että olen nykyään paljon virkeämpi ja nukun alle puolet mitä aikaisemmin.
Vähähiilarinen ja vähärasvainen on loistava vaihtoehto. Kokonaan poistaminen johtaa viikon päästä ahmimiseen.
Otahan nyt ensin selvää, mitä liian proteiinin saannista seuraa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 09:18"]
Vähähiilarinen ja vähärasvainen on loistava vaihtoehto. Kokonaan poistaminen johtaa viikon päästä ahmimiseen.
[/quote]
Alkuvaiheessa kun painoa on saatava selkeästi alas, kannattaa rasvan ja eri toten hiilareiden määrä pudottaa minimiin. Mutta sitten asteittain lisätä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 09:21"]
Alkuvaiheessa kun painoa on saatava selkeästi alas, kannattaa rasvan ja eri toten hiilareiden määrä pudottaa minimiin. Mutta sitten asteittain lisätä.
[/quote]
Alkuvaiheessa kannattaisi rasvan määrää lisätä reilusti ja pudottaa hiilarit alas. Proteiinia 1-1,5g/elopainokilo.
Eli hiilarit alas n. 20-30g/vrk (jokainen on tämän suhteen yksilö, kokeilemalla löytyy itselle sopiva määrä), proteiinia se oma määrä ja sitten rasvaa sen verran että tavoitellut kcal:t tulee täyteen. Vähintään puoli kiloa kasviksia ja marjoja päivässä, mielellään vihreitä kasviksia, eli näistä ne hiilarit.
Jaa kohta valitat että päätä särkee ja on aivan voimaton olo ja telaat karppauksen huuhaaksi. Juu. Miksi kummassa näin, kun ihan rasvan ruokavaliossa pitämällä laihtuu ja ennenkaikkea, voi hyvin.
Et ole varmaan koskaan kuullut rabbit starvation -tilasta. Nimi on tullut ilmeisesti jostain, kun uudisasukkaat söivät sitä mitä saivat eli jäniksiä, pelkkää vähärasvaista jäniksenlihaa siis ja nääntyivät pian. Eli voidakses hyvin tarviit normaalin määrän proteiinia (1-1½ grammaa per painokilosi tai tavoitepainokilosi) päivässä SEKÄ rasvaa tai hiilihydraattia. Suosittelen sitä rasvaa. Laihdut silti, usko pois. Ja saatat yllättyä siitä miten hyvin voit.
Vähähiilarista kannatan, rasvatonta en missään tapauksessa. Proteiinia 1- 1,5g/painokilo päivittäin on ihan hyvä, mutta lisäksi rasvaa pitää saada 0,5 - 1g/painokilo. Pekonia tai muita "kovia" rasvoja ei ole pakko vetää, mutta syö lohta ja muita kaloja, rasvaista kanaa (koipia, siipiä), pähkinöitä, öljyjä jne. Ja puoli kiloa-kilo vihanneksia lisäksi.
Toki jos tavoite on tappaa itsensä, niin siitä vaan.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 09:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 09:21"]
[/quote]
Alkuvaiheessa kannattaisi rasvan määrää lisätä reilusti ja pudottaa hiilarit alas. Proteiinia 1-1,5g/elopainokilo.
Eli hiilarit alas n. 20-30g/vrk (jokainen on tämän suhteen yksilö, kokeilemalla löytyy itselle sopiva määrä), proteiinia se oma määrä ja sitten rasvaa sen verran että tavoitellut kcal:t tulee täyteen. Vähintään puoli kiloa kasviksia ja marjoja päivässä, mielellään vihreitä kasviksia, eli näistä ne hiilarit.
[/quote]
Ei toimi mulla kokeiltu on. Syön toki nykyään rasvaa ihan normaalisti ja paljon kalaa. Ja papuja, herneitä ja pähkinöitä, joista saa paljon kuitua etc. - pistää hyvin suolen toimimaan - käyn paskalla 3-4 päivässä. Ja kahvi on hyvä, kuten liikunta.
Jokaisella on tapansa, minulle proteiinipitoinen ruokavalio, jonka perusta on liha, kala ja juusto + muut maitotuotteet toimii hyvin ja sillä sain sen 50 kg pois eikä paino ole lähtenyt uudestaan nousuun. Ja nykyään syön 3000-3500 kcal/vrk, joten asia on balanssissa.
Dukan-dieetti on vähän tuommoinen, 2 viikkoa takana, olo on loistava ja paino pudonnut 8 kiloa. Joo, taisin olla melko turvoksissa
On huvittavaa kuunnella näitä puhdasoppisia laihdutusguruja, joiden mielestä kaikki mikä on vastoin heidän ennakkoarvailuja, on täysin väärin.
Tosiasia on toki, että yksilötasolla erot ovat suuria ja jokaisen täytyy kokeilla mikä on paras tapa painonhallintaan.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 10:08"]
On huvittavaa kuunnella näitä puhdasoppisia laihdutusguruja, joiden mielestä kaikki mikä on vastoin heidän ennakkoarvailuja, on täysin väärin.
Tosiasia on toki, että yksilötasolla erot ovat suuria ja jokaisen täytyy kokeilla mikä on paras tapa painonhallintaan.
[/quote]
Guruksi tuskin kukaan voi itseään sanoa, mutta kyse ei olekaan pelkästä painonhallinnasta, vaan terveydestä. Kyllähän sitä laihtuu vaikka sillä tavalla, että lopettaa syömisen kokonaan. Kysymys kuuluukin, että onko siinä mitään järkeä. Yleensä tänne palstalle kirjoitetaan siksi, että joko provosoidaan tai pyydetään aidosti mielipiteitä. Sitä saa mitä tilaa.
T:11
Mulle sopii parhaiten vähähiilarinen ruokavalio. Kaikki sokerit, peruna, jauhot, riisit pois. Ruisleipää syön kaksi palaa päivässä. Kasviksia syön paljon, lisäksi rasvaa ihan normaalisti. En kuitenkaan läträä kerman tai voin kanssa. En syö eineksiä tai muitakaan valmisruokia, teen kaiken itse. Syömisen laatu on parantunut huimasti, samoin tulen kylläiseksi paljon pienemmästä ruokamäärästä. Makean mieliteot ja ahmimiskohtaukset on jääneet pois kokonaan.
En käy vaa'assa ollenkaan, joten menetettyjä kiloja en tiedä. Housut putoaa jalasta, joten jotain on tapahtunut. :)
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 10:35"]
Mulle sopii parhaiten vähähiilarinen ruokavalio. Kaikki sokerit, peruna, jauhot, riisit pois. Ruisleipää syön kaksi palaa päivässä. Kasviksia syön paljon, lisäksi rasvaa ihan normaalisti. En kuitenkaan läträä kerman tai voin kanssa. En syö eineksiä tai muitakaan valmisruokia, teen kaiken itse. Syömisen laatu on parantunut huimasti, samoin tulen kylläiseksi paljon pienemmästä ruokamäärästä. Makean mieliteot ja ahmimiskohtaukset on jääneet pois kokonaan.
En käy vaa'assa ollenkaan, joten menetettyjä kiloja en tiedä. Housut putoaa jalasta, joten jotain on tapahtunut. :)
[/quote]
Peruna ei mielestäni ole kovin huono vaihtoehto. Siinä on n. 4-kertaa vähemmän hiilareita kuin viljasta tai riisissä.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="15.09.2013 klo 10:35"]
[/quote]
Peruna ei mielestäni ole kovin huono vaihtoehto. Siinä on n. 4-kertaa vähemmän hiilareita kuin viljasta tai riisissä.
[/quote]
Mulla peruna saa aikaan sen, että tulee mätettyä ruokaa paljon enemmän. En tiedä mistä se johtuu, mutta perunoiden kanssa ateriasta tulee ähky ja pian tekee taas mieli syödä jotain. Kertokaa te viisaammat, että onko tää vaan joku korvien välinen juttu? Mutta ilman perunaa aion edelleen olla.
Kuulostaa tuhoon tuomitulta. Ilman toista voit laihduttaa ja laihtua, mutta jos välttelet molempia et jaksa. Sinulta loppuu energia ja lihakset kuihtuvat. Menetät kiloja vääristä paikoista.