Apua! 15 v + E pillerit = APUA
Eli oon 15 v ja mulle määrätttiin että mun pitää popsii e pillereitä vuoden että kuukautiset ois kondiksessa, koska oli ongelmia kun ne alko... nyt unohdin ottaa aamulla pillerin joka oli semmonen vaikuttava- pilleri. Ja huomasin sen juuri myöhään illalla että unohdin sen ....ohjeissa ei lukenut mitään apua tähän ongelmaan.. joten otin sen pillern nyt illalla, yli 12 tuntia myöhemmin. Teinkä oikein vai tuliko ongelmia? Menilö homma päin puuta nyt? Apua! Auttakaa!!
Kommentit (5)
Pillereiden mukana tulee ohjevihkonen, johon kannattaa tutustua hyvin!
Ei mitään järisyttävää ongelmaa, koska näemmä otat e-pilleriä muuhun tarkoitukseen kuin raskauden ehkäisyyn. Jos unohdat ottaa pillerin, ota seuraavana päivänä kuten normaalisti jne. No hätä. :)
Käsittämättömän typerää lääkäriltä määrätä 15-vuotiaalle pillerit kuukautisongelmiin. Pillereillä on monia haitallisia sivuvaikutuksia ja kuukautispulmiin voi vaikuttaa elintapamuutoksillakin, jos pulmat edes ovat sellaisia, että niille jotakin pitäisi tehdä. Esimerkiksi epäsäännöllinen kierto ei ole mikään ongelma, vaan täysin luonnollista, etenkin noin nuorena. Suosittelen siis että lopetat hormonikuurin tähän ja etsin luonnollisia hoitokeinoja ongelmiisi. Ovatko ne elintavat siis priimaa (lepo, ruokavalio, liikunta), vai voisitko jotakin tehdä paremmin?
Unohtunut pilleri pitää ottaa aina heti kun sen huomaa. Vaikka sitten seuraavana aamuna samaan aikaan kun sen päivän. Ehkäisy ei nyt pariin päivään ole kunnossa joten jos on yhdyntää, käytä kumia. Muutaman vuorokauden päästä taas homma ok :) Noita tapahtuu paljon, varsinkin aluksi. Ei hätää ;)