Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan teillä on kestänyt synnytyksen jälkeen tunnekuohut?

Vierailija
14.09.2013 |

Synnytyksestä 4 vrk ja olo on välillä niin kamalan haikea, ei tarvi olla kuin joku pikku asia niin itken heti. Välillä sitten on ihan ok olo, mutta heti synnytystä seuraavana päivänä sai nieleksiä itkua synnärilläkin, ja itkeä salaa. Vai olenko minä ainoa itkeskelijä kun en muista äideistä koskaan ole huomannut tällaista, toiset iloisena hoitelevat vauvojaan? Toki minäkin, mutta sitten tulee monta kertaa päivässä näitä hetkiä, että on pakko itkeä, kyyneleet ei vain pysy hallinnassa mitenkään. Miten tässä vieraitakaan ottaa vastaan :´/

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

baby blues voi kestää pari päivää tai pari vuotta... mä en muista, että mulla olisi ollut ollenkaan (4 synnytystä), mutta ekassa raskaudessa herkistyin niin, että joku lasten kirja tai mainos saattaa saada kyynelehtimään kun siinä on muka jotain niin koskettavaa. En todellakaan ollut sellainen aiemmin. Se ei ole mennyt ohi ollenkaan, esikoinen on nyt 10 v.

Vierailija
2/7 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekan lapsen jälkeen pari kuukautta sellainen että liikutuin itkuun ihan joka asiasta. Se oli nimenomaan sellaista liikutusitkua, ei surullisesta mielialasta tulevaa itkua. Nukkuvan vauvan auvoisan ilme itketti. Miehen ystävälliset kosketukset ja sanat itkettivät. Pikkulinnut pihassa lintulaudalla itkettivät. 

Nyt nuorin on 3-viikkoinen eikä tällä eikä edelliselläkään kerralla ole ollut mitään tunnemaailmassa. Tällä kertaa synnytyskin oli ihan äärimmäisen helppo ja tuntui että olisi suoraan synnytyksen jälkeen voinut jatkaa ihan normaalia elämää kotona. Olen jo käynyt juoksulenkeilläkin kun energiaa riittää vähän liikaakin ja hyvä fiilis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 vuotta.

Vierailija
4/7 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestänyt aina siihen asti että maito nousee kunnolla eli viidennen päivän jälkeen on alkanu helpottaa. Pari ekaa kuukautta sitten hetkittäin tullut itkukohtauksia, ja lopulta nekin on jääny pois. Neljä synnytystä takana.

Vierailija
5/7 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vauvojen syntymästä on vajaat kolme viikkoa, ja liikutus tulee useita kertoja päivässä. Mutta minä en kylä koe tätä huonona juttuna...

Vierailija
6/7 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kesti pari päivää yli kolme kuukautta. Mietin jo itse ammattiavun hakemista mutta neuvolassa ei oltu huolissaan ja sitten oireilu loppuikin ihan yllättäen. Luulen kuitenkin, että omalla kohdallani vaikutti myös se, että tajusin suunnilleen tuossa vaiheessa, etten ole ainoa pienen vauvan äiti ja minulla on mahdollisuus sosiaaliseen tukeen muilta vanhemmilta.

Vierailija
7/7 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi viikkoa kesti esikoisen synnyttyä se babyblues. Itkeskelin synnärillä paljon ja se hävetti. Ristiäisissäkin itkin kun laulujen ja rukouksien aikaan mutta se nyt on ihan normaalia kun olen herkkis ihan muutenkin. Kuopuksen syntymä ei aiheuttanut samanlaista babybluesia, tai ehkei minulla ollut aikaa miettiä tuntemuksiani.... Nyt kun mietin niin ehkä siihen esikoisen babybluesiin vaikutti hormonien lisäksi todella vähäiset unet, suuri elämänmuutos, imetyksen vaikeus ja episiotomian aiheuttamat kivut ja rikkirevitty olo.. Toisen lapsen kanssa kaikki oli niin paljon helpompaa! Itke vaan jos itkettää, se on ihan normaalia, paitsi jos kestää pidempään niin voi olla raskausmasennusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä