Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä? Myin torissa tavaran ja ostaja ei hae pakettia haluaa rahat takaisin.

Vierailija
25.08.2020 |

Otsikossa siis oleellinen. Ostaja osti 70e arvoisen tavaran minulta, mutta ei hakenut pakettia ja paketti palautui minulle. Haluaa nyt rahansa takaisin. En todellakaan halua rahoja palauttaa, niin mitä tässä nyt tehdä. Olen siis ihan normaali ihminen, en mikään yritys tai kauppa, joten minulle ei palautusoikeutta??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palauttaisin rahat postikulut miinustettuna ihan inhimillisyyden vuoksi.

Sinänsä ostajan moka, eikä velvollisuutta olisi.

Eikö voi lähettää uudestaan?

Tää.

Vierailija
22/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin palautat rahat, muu olis todella törkeää menettelyä.

Ostaja menetteli törkeästi. Jos tavaraa ei halua, sitä ei myöskään silloin varaa ja maksa. Tai jos erehtyy maksamaan, se haetaan kiltisti postista ja myydään itse eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palauttaisin rahat postikulut miinustettuna ihan inhimillisyyden vuoksi.

Sinänsä ostajan moka, eikä velvollisuutta olisi.

Eikö voi lähettää uudestaan?

En todellakaan ala enää maksamaan tuotteesta lisää postikuluja ja käyttämään aikaani ja bensaani. Varsinkin kun tuote oli jo tingattu ihan olemattomaan hintaan arvoonsa nähden.

Vierailija
24/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan jaksaisi mitään säätöä ja rahojen palautusta. Jos aikuinen ihminen ei osaa pysyä päätöksessään niin oma moka.

Jos olisi pyytänyt kiltisti niin voisin palauttaa sen mitä jäisi postikulujen, bensan, pakkausmateriaalin ja vaivanpalkan jälkeen. Jos on vain ilmoittanut että rahat palautat tilille x niin en palauttaisi.

Vierailija
25/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusiko ostaja perua kaupan ihan sanallisesti vai jättikö vaan paketin noutamatta?

Ekassa tapauksessa palauttaisin rahat. Jälkimmäisessä antaisin vaihtoehdot joko hakea tavaran tai maksamaan postikulut uudestaan jolloin lähetän paketin vielä kerran. Jos noista kumpikaan ei käy niin pitäköön kipeenään. En alkais palauttamaan rahoja jos ostaja ei itse viitsi hakea pakettiaan.

Vierailija
26/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti hakematta ja sitten pyysi että palautan rahat.

Vierailija
27/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusiko ostaja perua kaupan ihan sanallisesti vai jättikö vaan paketin noutamatta?

Ekassa tapauksessa palauttaisin rahat. Jälkimmäisessä antaisin vaihtoehdot joko hakea tavaran tai maksamaan postikulut uudestaan jolloin lähetän paketin vielä kerran. Jos noista kumpikaan ei käy niin pitäköön kipeenään. En alkais palauttamaan rahoja jos ostaja ei itse viitsi hakea pakettiaan.

Merkityksetöntä siinä vaiheessa, kun rahat on tilillä ja paketti postissa.

Vierailija
28/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa on tapahtunut ja on ostajan oma vika jos ei ole ostamaansa tavaraa postissta hakenut. Tavara on hänen, ei sinun. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta palauttaa latin latia, enkä itsekään niin tekisi. Voit ilmoittaa että tavaransa on noudettavissa tietyn ajan, jonka jälkeen se lentää roskikseen. Kuka sen sieltä sitten dyykkaa itselleen, on taas toinen juttu.

Älä alistu tuollaisten tuuliviirien pompoteltavaksi, mielenterveyshän siinä menee.

Vierailija
29/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa on tapahtunut ja on ostajan oma vika jos ei ole ostamaansa tavaraa postissta hakenut. Tavara on hänen, ei sinun. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta palauttaa latin latia, enkä itsekään niin tekisi. Voit ilmoittaa että tavaransa on noudettavissa tietyn ajan, jonka jälkeen se lentää roskikseen. Kuka sen sieltä sitten dyykkaa itselleen, on taas toinen juttu.

Älä alistu tuollaisten tuuliviirien pompoteltavaksi, mielenterveyshän siinä menee.

Taidanpa tehdä näin!

Vierailija
30/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö ostaja puhelinnumerosi /osoitteesi jos ei niin estä torissa ja myy toiselle.

Vierailija
31/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja kuulostaa hankalalta.

Itse palauttaisin hinnan miinus menettämäni rahat. Olisi törkeää vaatia koko summaa takaisin, kun rahaa on mennyt postitukseen ym.

Vierailija
32/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palauttaisin rahat kulijen jälkeen eli matka postiin sisälsi kallista työaikaani postissa jonottamisen kanssa 1 h 30 min. Tuntitaksani on 30 e, joten tämä tekee 45 e. Lisäksi posti ja paketoimiskulut n. 8 e.

70 e - 45 - 8 = 17 e. Voin siis palauttaa kulujen jälkeen ostajalle kaupasta 17 e.

Vierailija
33/33 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoa koko keissi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan