Miksi jotkut sairaanhoitajat kohtelevat potilaita kuin lapsia?
Ei siinä mitään pahaa ole. Hiukkasen vain huvitti, kun holhotaan kuin lasta ja annetaan ohjeita huolestuneesti tyylillä "muista tehdä näin ja noin". Todella kiitollinen olen tottakai hyvästä hoidosta, ei pahaa sanaa.
Kommentit (9)
Matala älykkyysosamäärä. Itselle antaa epäammattimaisen kuvan tällainen käytös.
Eiväthän ihmiset osaa edes hissiä käyttää, ei mikään ihme että talipäille pitää vääntää rautalangasta.
Varsinkin psykiatriset hoitajat, naamalla tekohymy ja lausutaan "hyvä!" kuin koiralle, kun vastaanottokäynti on lopussa.
Itse tunsin leikkauksen jälkeen oloni turvalliseksi heräämössä, kun ensimmäisenä silmäni avattuani hoitaja alkoi juttelemaan minulle pehmeästi/hennosti, kuin lapselle, joka heräilee päiväunilta. Kysyi vointiani, särkeekö päätä tai onko kylmä. Kun vastasin päätäni särkevän ja palelevani, antoi hoitaja särkylääkkeen, piteli mukia edessäni ja laittoi pillin suuhuni, ja lopuksi laittoi lämpöpeiton ylleni, jonka jälkeen silitti päätäni pari kertaa. Vaikka olin tokkurassa, tuo oli todella mukavaa - ehkäpä juuri siksi, että olin tokkurassa.
Ei minulle myöhemmin osastolla puhuttu kuin lapselle, mutta asiallisesti kylläkin. Ei minulla ole valitettavaa hoitajista, paitsi eräs hoitaja synnärillä oli tyly, mutta ei siitä sen enenpää.
Vierailija kirjoitti:
Matala älykkyysosamäärä. Itselle antaa epäammattimaisen kuvan tällainen käytös.
Tuntuiko hyvältä, kun keksit noin älykkään kommentin ja pääsit mollaamaan hoitajia? Empatian osoittaminen ja potilaan ohjaaminen kuuluu sairaanhoitajan työhön.
Parempi hieman holhoava tyyli, kuin välinpitämätön reseptin käteen nakkaaminen.
Minusta hoitajan työ on todella hankalaa, koska asiakkaat/potilaat olettavat heidän osaavat vaistota sekunnin sisällä kohtaamisesta, miten heitä pitää kohdella. Osa on rempseitä ja haluaa vitsailua, osa on ääriasiallisia ja loukkaantuu pienestäkin leikinlaskusta. Monet muutenkin loukkaantuvat todella herkästi!
Synnytyskokemuksista sen huomaa, iso osa valituksista on sitä tasoa, että valittaja ei ikinä normaalitilanteessa kehtaisi valittaa vaikkapa kaupan kassatoimihenkilöstä tai taksikuskista, että "kun se niiiiiiiin tylysti minulle puhui eikä hymyillyt ja nyt minä niiiiiin pahoitin mieleni, enkä ikinä enää uskalla käydä kaupassa!"
Oikeasti, aikuiset ihmiset!
Siksi osa hoitajista toimii korostetun äidillisesti ja lempeästi, ettei varsinkaan tulisi kenellekään paha mieli. Asiat selitetään kilokimpulla rautalankaa, että tilannetta jännittävä potilas varmasti ymmärtää hoito-ohjeet - moni todellakin likipitäen on kuuro ohjeille, koska jännittää ja stressaa valtavasti omaa sairauttaan ja hoidossaoloaan.
onko tässä maailmassa liikaa myötätuntoa kun tämä piti aloittaa?
Koska useat potilaat taantuvat lasten tasolle. Mitään oma-aloitteisuutta ei ole ja kaikki pitäisi tehdä puolesta.