Tunnetko ketään narsistia, joka olisi hakenut apua häiriöönsä? Tai oletko itse sellainen?
Kommentit (31)
Kaikkivoipaisuuskuvitelmat, Minä olen paras, haluaa kunnian itselleen, huomionhakuinen, useita suhteita, jättää kun puoliso kritisoi. Etsii uuden ihailijan. Liioittelee kykyjään, "saan kontaktin leijoniin", ne ymmärtävät minua. Minulla on se ja se harvinainen kyky. Esitystä jopa omalle lapselleen. Muiden vähättely. Mikä johtuu pohjimmiltaan surkeasta itsetunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku hakee apua "narsismiin", niin voisiko siinä olla niin että jokin muu häiriö on sekoittunut narsismiin? Epävakaa tms.
Tuskin kukaan hakee apua ”narsismiin”, eiköhän ne ole ne lieveilmiöt jotka saavat hakeutumaan hoitoon. Narsistit harvoin masentuvatkaan. Ainakin minun narskuläheiseni meni hoitoon, kun huomasi miten solmuun elämä oli mennyt eikä keksinyt enää mitään keinoa luikerrella ulos. Hänellä kyllä toki on myös paljon epävakaan piirteitä, aika usein pers. häiriöt menevät limittäin.
Ei kovin moni näyttäny ymmärtävän kysymystä
Vierailija kirjoitti:
Oliko se täällä yllätys?
Tunnen parikin narsistia, jotka ovat käyneet juttelemassa omasta pahasta olostaan ja siitä miten kaikki menee vituralleen ja ovat saaneet sieltä vahvistusta sille että heissä ei ole mitään vikaa, vaan heillä on kaikin puolin viallisia vanhempia ja lapsia ja muita läheisiä. Luulen että aika moni terapia on sellaista paapomista, että ei siinä laiteta ihmistä peilin eteen miettimään missä vika on. Kukaan ei varmaan halua maksaa sellaisesta terapiasta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se täällä yllätys?
Ei
Vierailija kirjoitti:
Erkki Tuomioja on narsisti.
Pääministerimme lienee myös jonkun sortin narsku.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mieheni. Tehoa ei vain oikein tunnu olevan 🙁
Mutta kun niiiiin jännä aahh pilllu kostuuuh
Narsismia on tutkittu todella paljon ja lopputulema on, että narsisti ei parane. Eroon vaan tuollaisesta, niin pian kun mahdollista.
En tunne, mutta olen alkanut epäillä itseäni narsistiksi, tai sit mulla on jotain muita pershäröjä. En tiedä, mistä alottaisin, mistä tilaan aikaa, ja mitä se ehkä auttaa saada dg? Kuulla olevNsa paska ja toivoton? Ehkä kärvistelen vaan edelleen yksin?
Voiko apua saada? Minkälaista? Kuulemma pitäisi itsensä muuttua, mutta miten mä voisin muuttua? Jos pakotan itseni toisenlaiseksi, enhän enää ole sitten minä??