Tänäänkin on upea sää lähteä marjaan. Ja mitä sinä teet? Roikut palstalla ja iniset, kun ei rahat riitä.
Eiku poimuri käteen ja metsään. Mikään ei tässä maailmassa ole ilmaista.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Mitä marjoja keräisin? Mustikoita ei enää löydy ja puolukat on enimmäkseen raakoja.
Keräsin viikonloppuna Savosta 15 l. mustikoita. Yleensä vielä pohjoisempaa on löytynyt syyskuullakin poimimiskelpoisia.
Sä oot vähän myöhässä. Kerätty jo.
Kurkku kipeä tänään (koronatesti oli negatiivinen) ja huomenna pitäisi olla terve että pääsee töihin. Joten teetä naamaan, villasukat jalkaan, palstaillaan ja toivotaan parasta.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot vähän myöhässä. Kerätty jo.
Jaa ainakin täältä löytyy kyllä vielä ihan hyvin. Pohjoisessa asun.
En ole inissyt. Tili tulee ensi viikolla ja saldo riittää siihen asti. Laitan taas vähän säästöönkin.
Ap voisi nyt katsoa peiliin ja miettiä, olisiko lääkitystä syytä korjata.
Itä-Hämeessä loput mustikat ovat jo ylikypsiä ja puolukat pikkuisen raakoja. Viikko pari menee nyt odotellessa.
Mustikat ja hillat on jo omassa ja äitimuorin pakastimessa. Herukat mehustin eilen mehuksi. Puolukat ja karpalot eivät ole vielä läheskään kypsiä.
Olen tehnyt myös etikkapunajuuria, venäläisiä suolakurkkuja, kesäkurpitsarelissiä, tomaattimurskaa, yrttisuolaa, kuivannut yrttejä ja kesäkurpitsaviipaleita. Myös erilaisia sosekeittoja olen tehnyt pakkaseen valmiiksi.
Seuraavina vapaapäivinä on ohjelmassa omenien säilöntää.
Roikun nyt palstalla, koska mulla on siihen varaa.
Miksi mun pitäis kerätä juolukkaa variksenmarjoja, mesimarjaa jne. En tarvitse niitä.