Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus

Vierailija
13.09.2013 |

koska lapsi ottaa joka päivä lisää ruokaa päiväkodissa ja syö kaikkia ruokia. Lapsi ei myöskään nuku päiväunia ja jää mielellään päiväkotiin.

Päiväkodin johtaja soitti eilen ja sanoi tehneensä ilmoituksen  noiden yllä olevien syiden takia.

Tottakai lapsi syö kaikkia ruokia, koska me syömme todella monipuolisesti. Joskus lapset ovat vähän vieroksuneet jotain ruokaa (kuten kasvissosekeittoa) sen ulkonäön takia, mutta meillä on kotona sääntö, että aina pitää maistaa. Vaikka ihan pienen pieni määrä ruokaa. Jos ei tykkää, ei ole pakko syödä. Mutta aina lapset ovat tykänneet.

Ja tottakai lapsi, joka on luonteeltaan duracel pupu on nälissään jo lounas aikaan, jos on syönyt aamiaisen jo ennen kahdeksaa.

Kotona syö välipalan ennen lounasta. Leivän tai hedelmän. Ja silti ottaa lisää ruokaa joka kerta.

Ja meidän lapsi nyt vain tykkää käydä päiväkodissa, siellä on kavereita ja uusia leluja.

Hoitajat ei jostain syystä ole siitä muistaneet ( tai halunneet) ilmoittaa päiväkodin johtajalle, että lapsi myös todella mielellään lähtee päiväkodista kotiin. Aina juoksee iloisena vastaan ja halaamaan.

Lapsi on ollut kyseisessä päiväkodissa vain kolme viikkoa.

Aina olen joutunut nyhtämään hoitajilta tietoa, että miten on päivä mennyt. Monta kertaa joutuu kysymään ja lopulta vastaavat, että ihan hyvin on päivä mennyt.

Ja nyt sitten ihan yhtäkkiä soittaa päiväkodin johtaja (jota en ole ikinä tavannut ja joka ei ole ikinä tavannut poikaamme) sanoen että tein teistä ilmoituksen, koska hoitajilta on tullut sellaista palautetta, että minulla ei ollut vaihtoehtoa.

Inhottavaa selän takana touhuamista.

Olen ihan järkyttynyt.

Eiväthän ne hoitajat edes tunne meidän lasta kunnolla.

Vanhassa päiväkodissa ei ollut mitään ongelmia.

Hoitajat kertoi ihan vapaaehtoisesti miten on lapsilla mennyt ja jos on ollut jotain poikkeavaa niin ovat siitäkin kertoneet.

Lapsi söi sielläkin paljon ja otti melkein aina lisää, mutta ei siitä kukaan huolestunut. Sillä he tunsivat pojan ja tiesivät, että hän kuluttaa aivan mahdottomasti energiaa, koska liikkuu koko ajan.

Nykyisessä päiväkodissa minua ei yleensä edes huomioida kun menen lasta sieltä hakemaan. Aina tervehdin hoitajaa ja kysyn, miten päivä on mennyt. Ja aina ensin esitetään ettei minua kuulla joten toistan kysymyksen ja sitten halveksivasti katsotaan ja sanotaan että hyvin on mennyt niinkuin aina.

Ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä ollaan. Normaalisti pukeudutaan ja syödään ja peseydytään ja rakastetaan lapsiamme.

Tosin hoitajat luulee, että minä en käy töissä.

Minua inhottaa nyt kamalasti kun joudun kohtaamaan ne hoitajat kun haen lapsen.

Pitäisi varmaan liimata suu kiinni, etten vaan mene sitä avaamaan ja pahentamaan tilannetta.

Olin ihan pakko avautua ja päästää höyryjä ulos.

Helpotti jo vähän.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:40"]

Provoksi minäkin epäilen. Lastensuojeluilmoitusten kynnys on päiväkodeissa itse asiassa todella korkealla, sillä päiväkoti on vapaaehtoista ja vanhempi voi ottaa lapsen pois hoidosta. Lisäksi viran puolesta huoli on otettava puheeksi vanhempien kanssa ennen ilmoituksen tekemistä.

[/quote]

se ei todellakaan ole korkealla. Meistä tehtiin ilmoitus sen takia että lapsi tuotiin myöhässä tarhaan eikä tasan kello 09.00. Eikä ne todellakaan ilmoittanut siitä ennen sitä vanhemmille. 

Vierailija
42/50 |
13.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:14"]

En tiedä miksi luulevat että en käy töissä.

Olen tehnyt nyt viime keväästä asti 6 tuntista päivää, koska minulla oli siihen mahdollisuus.

Nyt alan taas tekemään normaalipituista päivää, koska viimeisetkin kesätyöntekijät lopettavat.

Ilmoitin päiväkotiin lapsen uudet hoitoajat ja ensin hoitaja kysyi, että onko tähän joku syy, miksi päivä pitenee. Sanoin että joudun taas tekemään pidempää työpäivää. Hoitajan vastaus oli "Ai oletko päässyt töihin. Tosi kiva, että saat syksyksi jotain tekemistä, ettei tarvitse vaan kotona olla"

Selitin kyllä, että olen ollut koko ajan töissä. mutta tehnyt vain lyhyempää päivää, mutta hoitaja ei tässä vaiheessa enää kuunnellut vaan jutteli hoitolasten kanssa.

ap.

[/quote]

Kyllä tää on keksittyä draamaa taas. Aika ontuvalta tuntuu tuo ylläoleva kertomus että kun vastasit niin hoitotäti ei kuullut ja puhui jo lasten kanssa. Kestikö sulla kauankin vastata? Jos joku kääntyy poispäin ja minulla on vielä jotain tärkeää asiaa niin sanon että "hei haloo vielä olis asia" Ei ole ikinä kyllä käynyt niin kun ei kukaan kesken sanomisieni pääse livahtamaan. Ja vielä jos haluaa korjata jonkun tärkeän väärinkäsityksen niin luulisi että olisit itse korjannut sen siinä samantien.

Outoa myös että hoitajat olisivat automaattisesti olettaneet että et ole enää töissä ja vielä pamauttaisivat sen oletuksen päin naamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:15"]

Ei tarvinnut pitkään lukea, kun se syy jo tulikin...aina pitää maistaa...Eikä todellakaan pidä. Lapsella on myös itsemääräämisoikeus olla maistamatta. On silkkaa alistamista laittaa maistamaan edes pientä määrää vain siksi, että se aikuisen keksimää sääntö.

[/quote]

Ja voi höpölöpö taas mitä lässynlässyä ! Siis apua, et ole tosissasi ! Kyllä se niin on, että makuihin tottuu pikkuhiljaa, ja AINA pitää maistella vaikkei heti tykkääkään. Viidentoista maistamiskerran jälkeen voi mieli muuttuakin.Mä en kestä näitä tuulihattu äityleitä, joille kaikki elämän asiat on lapsen alistamista ja vahingoittamista.

Vierailija
44/50 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 17:35"]

No ei tollaisista syistä päiväkodissa tehdä ilmoitusta. Siellä on jotain tosi vakavaa takana, jos on tehty (eli jos tämä ei ole provo). Sinulle ei ehkä ole kerrottu kaikkia syitä. Jos esim. lapsi on jutellut jotain sellaista kotielämästä, mikä syytä tarkistaa. Nyt olisi syytä käydä pyöreän pöydän ääreen lapsen omahoitajan kanssa ja keskustella tämä asia. 

Mutta koskaan ei noista syistä kukaan tekisi ls-ilmoa.

t. Lastentarhanopettaja

[/quote]

Minun lapsestani tehtiin lastensuojeluilmoitus siitä syystä että lapseni sairastui vakavasti, ei syöpään tai mihinkään sellaiseen, mutta sairauteen joka kestää loppuelämän. Olen yksinhuoltaja mutta meillä on hyvä tukiverkosto ja elämä kunnossa, joten kieltäydyin psykologista ja perhetyöntekijästä. Tästä oli sitten hoitohenkilökunnalla herännyt huoli, kun päättelivät etten ota lapseni sairautta vakavasti ja mahdollisesti hoida häntä kunnolla...

Eli voi sen ilmoituksen tehdä pienemmistäkin syistä.

Vierailija
45/50 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huih! Mun lapseni olisi tämän perusteella myös aiheuttanut ls- ilmon. Tykkää mennä päiväkotiin (onkin kyllä maailman paras päiväkoti ja päiväkotiryhmä), syö ihan kaikkea ja yleensä aina ottaa lisää. Aamupalaa ottaa vaikka sitä olisi kotona jo syönyt. Päiväunia ei ole enää puoleen vuoteen nukkunut kunnolla, jos ollenkaan. Päiväkodista hakiessa kyllä iloisesti tervehtii, mutta jäisi vielä leikkimään pihalle.

Lisäksi teen usein etätöitä kotoa käsin ja saatan käydä päivän aikana lenkillä lounastaukoni yhteydessä. Kierrän päiväkodin takaa, joten hoitajat voivat ikkunasta minut nähdäkin. Joskus olen vapaapäivänäkin pitänyt lapsen hoidossa. (ajoitan näihin päiviin lääkärit ja hammaslääkärit)

En usko että AP:lla on oikeasti mitään hätää, mutta kurjaa tietenkin että saa sen merkinnän. Voi tulla myöhemmin vastaan yllättävissä tilanteissa. Esim perhetyöntekijöitä eli entisiä kodinhoitajia ei kannata kutsua sitten enää apuun - olette aina mustalla listalla heidän osaltaan.

Olen yleisesti ottaen sitä mieltä että ennemmin turhia ls- ilmoja kuin toisinpäin. Tässä nyt on kyllä silti hätiköity ihan turhaan ja ihan liian pian.

Vierailija
46/50 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie vien omaa tyttöä päivähoitopaikkaan jossa päiväkodin "pomo" oli eräs tutun tuttu. Jos hänen omaa elämäänsä oltaisiin seurattu kertaakaan hän ei varmasti ikinä olisi töissä lasten kanssa. 1. Kauhea räyhäämään kännissä 2. lesbomaisia piirteitä humalassa siis harrasti seksiä kenen kanssa tahansa 3. ei kai liity työntekemiseen mitenkään mutta läski siivoton tupakoiva nainen 4. kyseenalaisissa seuroissa vietti aikaa ja rikollisten

Onko noilla väliä jos töitä tekee kunnolla???? En tiedä mutta ei tyttö kauaa ollukaan siellä.

Toisessa päivähoitopaikassa nainen huusi lapsille ja hänestä tehtiin ilmoituksia eikä saanut olla enää perhepäivähoitajana

kolmannessa paikassa hoitohenkilökunta jätti lapset keskenään huoneeseen niin että oli syytä epäillä lastenvälistä seksualista toimintaa (oma lapseni ei ollut osallisena vaan näki ja kertoi) josta ilmoitin ja jonka jälkeen itse sain lastensuojeluilmoituksen mutta en samasta tapauksesta.

Yksi oli kun opettaja oli sitämielä että lapsen oloista on huoli ja vaikka kävimme lastenterapeutilla ja se oli antanut lausunnon ettei huolta ole, opettaja väitti ettei psykologi osaa työtänsä.

Meitä on moneen junaan... on lasten vanhempia ja on hoitohenkilökuntaa. vasta vähän aikaa sitten tuli laki kuitenkin että kukatahansa ei saa olla töissä lasten/ vanhusten kanssa.

Vierailija
47/50 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti nyt tästä moraalisesta edustasi ja ota tilanteesta kaikki irti! Ymmärrän että tuntuu vähän hämmentyneeltä tuommoinen väärinymmärrys, mutta et ole kuitenkaan menettänyt mitään. Nyt voit vaikkapa leipoa jotain sossuille ja osoittaa hoitajille kuinka ovat taas tehneet hätiköityjä johtopäätöksiä. Ne sitäpaitsi alkaa vaistomaisesti kohtelemaan sinun lastasi paremmin jos luulevat että kotona menee huonosti. Sossukin saattaisi tarjota kotiapua kevätsiivoukseen.

Vierailija
48/50 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkaintoiset ihmiset on ihmisistä pahimpia. Varsinkin kun nykyään ei ole MITÄÄN pehmeää tapaa käsitellä tämmöisiä asioita, vaan kaikki sysätään heti lastensuojeluun. Vaikka olisihan toki ensin ollut hyvä vaikka puhua perheelle itselleen... 

Mutta.

Älä sure. Minusta ja meidän perheestä on tehty viimeisen parin vuoden aikana useampikin ilmoitus, ja aina on käynyt selväksi että meillä on lapsilla hyvä olla. Puhdas omatunto takaa hyvät yöunet. Helpoimmassa tapauksessa selviätte yhdellä sossukäynnillä. Olette vaan rennosti omia itsejänne, niin kaikki käy hyvin.

Harmi vain, että kun yksi ilmoitus on tehty, tuntuu uusia ilmoituksia tulevan yhä helpommin ja yhä pienemmistä syistä. :P

Vierailija
49/50 |
14.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2013 klo 09:12"]

En usko että AP:lla on oikeasti mitään hätää, mutta kurjaa tietenkin että saa sen merkinnän. Voi tulla myöhemmin vastaan yllättävissä tilanteissa. Esim perhetyöntekijöitä eli entisiä kodinhoitajia ei kannata kutsua sitten enää apuun - olette aina mustalla listalla heidän osaltaan.

Olen yleisesti ottaen sitä mieltä että ennemmin turhia ls- ilmoja kuin toisinpäin. Tässä nyt on kyllä silti hätiköity ihan turhaan ja ihan liian pian.

[/quote]

Mitä tarkoitat mustalla listalla?

Vierailija
50/50 |
31.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä meijän poika ihan samanlainen ja aina kehuttu häntä :O Kuulemma oikein aamun piristys kun vetelee niin mielellään puuroa nassuun :D joko oot provo tai tosi kusip@inen päiväkoti.
mutta siinäpäs sitten näkee kun alkavat tutkimaan teitä jos kaikki on kuten mainitsit.
sitten teet vuorostasi valituksen tuosta käytöksestä ja vaihdat mielenterveytesi vuoksi päiväkotia.