Ostamassa vanhemmille ulkomaan matkaa yllätykseksi ensimatka vinkkejä.
Eli eivät ole olleet missään. Eivät osaa juur edes englantia. Varmaan joku missä olis kohteita/ retkiä. Eihät ihan ranta ihmisiä ole vaikkakin lämmin saisi olla.
Kommentit (50)
Se Kristina Cruisesin Itämeren helmet -risteily (tai jotain sinne päin) voisi olla hyvä. Kierretään Itämeren kohteita, muistaakseni Tallinna, Gdansk, Maarianhamina, Visby, Tukholma. Ei kylläkään tehdä talvikaudella, varmaan taas ensi kesänä. Vähän iäkkäämpi (jotain 55-v.) työkaveri oli vaimonsa kanssa ja tykkäsi kovasti.
Suomessakin voisi joku pitkä kylpyläviikonloppu tms. olla ihan kiva ja vähästressisempi vähän matkustaneille, kuin joku etelänlomaviikko. Tai joku laivaristeily ja pari päivää Tallinnassa tai Tukholmassa hotellissa. Tai sitten etelänreissulle olisi syytä saada mukaan joku, joka on ennenkin matkustanut, haluaisikohan joku tuttavapariskunta lähteä samalle reissulle, toki itse maksavina?
Mitään suomenlomia jos ovat niitä jo itse tehneet! Ja tytär haluaa nyt muistaa ulkomaanmatkalla johon heillä itsellä ei koskaan ole ollut vara, niin ehdottomasti sitten ulkomaanmatka! Se tulee olemaan heille upea kokemus!
Jos ei ole koskaan käynyt ulkomailla, ei koskaan tehnyt lentokentällä check-inniä tai baggage dropia (eikä edes tiedä mitä nämä tarkoittaa), ei osaa suomen lisäksi mitään muuta kieltä edes auttavasti ja jos on vielä aranpuoleinen ja varovainen, ei välttämättä tyttären tai miniän ostama ulkomaanmatka kuitenkaan ole se ihana yllätys vaan valtava stressi. Olisi syytä ainakin jonkun lähteä kaveriksi mukaan. Tiedän, omat vanhempani ovat vähän tällaisia, ovat kyllä vähän vanhempia (70+). Ovat käyneetkin pari kertaa Kanarialla mutta isääni ei nykyään saa enää ulkomaille lähtemään, stressaa lentokentällä asioiden sujumista, lentämistä, ulkomailla olemista niin paljon että matka ei ole nautinto vaan kärsimys.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:29"]
Mitään suomenlomia jos ovat niitä jo itse tehneet! Ja tytär haluaa nyt muistaa ulkomaanmatkalla johon heillä itsellä ei koskaan ole ollut vara, niin ehdottomasti sitten ulkomaanmatka! Se tulee olemaan heille upea kokemus!
[/quote]
Jos he itse ajattelisivat että ulkomaan matka on ihana kokemus, olisivat sen jo itsekseen tehneet. Suomenmatkailu ei ole yhtään sen halvempaa kuin ulkomaanmatkat, päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 10:26"]
Paras vinkki: mene itse mukaan!
Mun vanhemmat - eivät rantalomaihmisiä - on tykänneet:
- Kristina Cruisesin risteilyt
- Madeira (valmismatkana)
[/quote]
Komppaan näitä vaihtiksia! Mun vanhemmat yli 70v ovat kovasti pitäneet Kristina Cruises risteilyistä,siellä on paljon samanikäisiä ja kaikki valmiiksi järjestetty ja laivalla mukavaa ohjelmaa. Madeiralla kävivät myös ja siellä on kivoja kävely/vaellusreittejä ja luonto on jo itsessään huikaiseva.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 13:29"]
[/quote]
Jos he itse ajattelisivat että ulkomaan matka on ihana kokemus, olisivat sen jo itsekseen tehneet. Suomenmatkailu ei ole yhtään sen halvempaa kuin ulkomaanmatkat, päinvastoin.
[/quote]
Tietävätkö vanhemmat ihmiset tätä? Älkää nyt nynnyilkö :D Kertoohan se nyt jotain jos ap haluaa ostaa ulkomaanmatkan!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 12:28"]
Ap lisää.
Jos en osta yllätykseksi eivät IKINÄ ottaisi vastaan.
[/quote]
Siltikään en ostaisi ulkomaanmatkaa yllätyksenä......
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 12:28"]
Ap lisää.
Jos en osta yllätykseksi eivät IKINÄ ottaisi vastaan.
[/quote]
Siltikään en ostaisi ulkomaanmatkaa yllätyksenä......
[/quote]
No suurimmassa osassa valmismatkoista on 7pv vaihto- ja peruutusoikeus.
Rodos ja rodoksen kaupunki.
Paljon suomalaisia ja ravintoloissa yms pärjää suomella. Kohtuullinen ja helppo lentomatka. Opatettuja retkiä joka makuun. Upea vanha kaupunki ja muutenkin kaupunki ja rantaloma yhdessä kohteessa,
Paljon suomalaisia ja ravintoloissa yms pärjää suomella. Kohtuullinen ja helppo lentomatka. Opatettuja retkiä joka makuun. Upea vanha kaupunki ja muutenkin kaupunki ja rantaloma yhdessä kohteessa,
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2013 klo 10:26"]
[/quote]
Komppaan näitä vaihtiksia! Mun vanhemmat yli 70v ovat kovasti pitäneet Kristina Cruises risteilyistä,siellä on paljon samanikäisiä ja kaikki valmiiksi järjestetty ja laivalla mukavaa ohjelmaa. Madeiralla kävivät myös ja siellä on kivoja kävely/vaellusreittejä ja luonto on jo itsessään huikaiseva.
[/quote]
Madeiraa minäkin puollan. Appikset ovat olleet 3 krt siellä ja pitävät kovasti. http://www.aurinkomatkat.fi/portugali/madeira?gclid=CLibs8GqyLkCFel8cAodiEQAJw Aurinkomatkoilla on monia eri retkiä tarjolla.
Mun miehen täti ja hänen miehensä eivät myöskään juuri osaa englantia, mutta matkustavat kyllä just valmismatkoilla usein.
Eli pakettimatka hyvällä hotellilla. Kanaria, Madeira, Azorit, Kreeta, Kypros, Etelä-Espanja. Tai kaupunkiloma esim. Barcelonassa, Lontoossa, Pariisissa? Risteily kuulostaa myös hyvältä.
Turkkiin, Marmarikseen vaan. Siellä on monta hotellia, joissa pelkästään suomalaisia eläkeläisiä. Kaikki palvelut suomeksi, ja jos matkanjärjestäjän opas ei ehdi mukaan, niin hotellista järjestyy suomea puhuva paikallinen opastajaksi.
Lisään, että esim turkin karsin heti pois. Siitä älyttömästä kaupustelusta pelästyisivät.
Tuossa tapauksessa kyllä valmismatka puoltaa paikkaansa. Kreikan saaret on helppoja, kauniita ja lämpimiä vielä syksylläkin ja nähtävää on jos ei halua rannalla olla. Toisaalta - pino kirjoja mukaan ja rannalle lueskelemaan, luulen että nauttisivat!
Suurkaupunkeihin en heitä lähettäisi!! Ei Pariisille ja Lontoollekin, Rooma juuri ja juuri. Joku tuollainen järjestetty risteily/kiertomatka (esim Savona - Rooma - Marseille - Sardinia) olisi tosi kiva. Palvelut suomeksi ja opastettuja käyntejä jolloin ei ole kieliongelmia.
Siitä se lähtee...