Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on teidän pisin aika työttömänä?

Vierailija
25.08.2020 |

Kertokaa alla syyt

Mikä on teidän pisin aika työttömänä?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut työtön (vaihtoehto puuttuu).

Vierailija
2/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko vuonna 1998.

Sen jälkeen olen vaihtanut työpaikkaa 4 kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeraa Suomen kansaa 👍🏻

4/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 9kk, tai oli mulla muutaman kk työkokeilu ja muutamia työpäiviä tuossa välillä.

Vierailija
5/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 4v ollut. 200 työhakemusta ja 20 haastattelua. Enää ei kannata hakea kun tulos nolla. Kaipoa se on opiskelemaan taas lähdettävä.

Vierailija
6/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätöitä on tullut tehtyä, mutta aina on jotain löytynyt. 6kk on pisin pätkä ilman töitä. Nyt vihdoin sain vakkaripaikan. Helpottaa edes vähän.

Vierailija
7/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 2 kuukautta. Alle puolen vuoden vaihtoehdot puuttuvat kyselystä.

Vierailija
8/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut päivääkään työttömänä. N47

Vierailija
9/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 40v on pätkää ja kätkää. Yli niin ei kelpaa minnekään.

Vierailija
10/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut työttömänä viimeksi (ainoan kerran) kesäkuun alusta marraskuun loppuun v 1998. Valmistuin merkonomiksi tuolloin ja ensimmäisen työpaikan saamisessa kesti hetki.

Vierailija
11/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuu se, että virallisesti työtön, muttei pysty työhön.

Vierailija
12/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 2000

m39

Vierailija
13/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut työtön (vaihtoehto puuttuu).

Toimitko töissäkin niin, että kun sinulta kysytään jotain, vastaat asian vierestä? Etkö ymmärrä luettua? Tässä kysyttiin työttömyydestä. Jos et ole ollut työtön, sinun ei kuulu vastata. 

Vierailija
14/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poustuin vuonna 2014 takavasemmalle työelämästä, sillä en enää halunnut maksaa penniäkään enempää veroja kuin on pakko tämän hyväveli-yhteiskunnan pyörittämiseen. Lisäksi vielä se, että suomalaisten työläisten verorahoja annetaan kehítysmaille ja heitä elätetään Suomessakin täysin epätasa-arvoisella tavalla. Kuulun myös autismin kirjolaisiin ja työelämässä mukana oleminen oli aina itsensä pakottamista ja jaksamisen äärirajoilla taiteilemista, joka alkoi näkyä aina vain pahenevina mielenterveysongelmina. Ikinä en enää aio palata epäkiinnostavaan työelämään, sillä tämä harrasteluelämä on miljoona kertaa parempaa.

Kiitos kuitenkin kaikille ahkerille veronmaksajille elättämisestäni.

Vierailija
15/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5,5v and counting. Pari vakavaa sairautta iski, mutteivät eläkkeellekään päästä. Sopivaa työtä ei tunnu löytyvän

Vierailija
16/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vuotta (vuodet 2017 ja 2018), mutta aloin etsiä töitä jo puoli vuotta aiemmin. Omalla kohdallani ei ole koskaan pitänyt paikkansa se väite, että jo työssä olevana on hirveän paljon helpompi löytää uusi työ kuin työttömänä. 

Ironisinta tässä nykyisessä tilanteessa on, että hain vuonna 2017 ihan samaa paikkaa, johon minut valittiin vuoden 2019 alussa. Olin siis kaksi vuotta työtön, ja sitten kelpasin, mutta en kelvannut siinä vaiheessa, kun olin juuri jäänyt työttömäksi. Siinä välissä ko. firmassa oli ollut jo kaksi työntekijää, jotka olivat itse lopettaneet alle vuodessa. Mitä tuossakin voi sanoa rekryn onnistumisesta? Jos olisivat palkanneet minut jo 2017, niin heidän ei olisi tarvinnut käydä läpi noita muita hakuprosesseja ja epäonnistumisia. Eikä minun olisi tarvinnut olla kaksi vuotta työtön. 

Vierailija
17/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v noin suunnilleen. Mielenterveysongelmat syynä, mutta ei päästetty eläkkeelle.

Vierailija
18/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

........................................................................................................................................................................................................

Vierailija
19/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotta. Minusta tuli hylkiö tuona aikana. Nyt töissä määräaikaisena...

Meillä mitataan tuottavuutta. Listan kärjessä olen. Tuntuu hyvältä nyt, vaikken ole ikinä piitannut tuollaisesta, vaan tärkeintä on ollut tehdä työnsä hyvin. Pitkä työttömyys latisti, mutta tieto siitä etten olekaan niin surkea kuin sadat epäonnistumiset työnhaussa antoivat olettaa, tuntuu hyvältä.

Vierailija
20/27 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4v noin suunnilleen. Mielenterveysongelmat syynä, mutta ei päästetty eläkkeelle.

Viisaat rikkaat hyvät ihmiset kertonut että mielenterveysongelmaiset pitäisi ruoskia hengiltä, ihan niinkuin muutkin köyhät ja rumat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan