En tunnu jaksavan koulua...
Aloitin vasta AMK:ssa. Ensin suurin huoli oli harrastusten peruuntuminen aikatauluristiriitojen takia. Onneksi se vielä jotenkin luonnistui, mutta sitten tulivat nämä turhanpäiväiset kurssit ja typerät ryhmätyöt, joita pitää saada joka väliin. En voi kuin katsoa kelloa ja toivoa että päivä menisi jo ohi. Haluaisin olla rauhassa ja opiskella tarvittavat asiat itse, varsinkin kun mitään mahtavaa ryhmähenkeä ei ole siunaantumassa.
Olen jo ruvennut miettimään täyskäännöstä; eli josko sittenkin uskaltaisin mennä amikseen jollekkin miesvaltaiselle alalle. En vain tiedä mikä se olisi? En ole mikään hirveän käsistä kätevä ihminen ja olen jotenkin aina vierastanut sitä kulttuuria.
Yliopistoa varten pitäisi vaihtaa kaupunkia ja ajautua kauemmas lähimmäisistä...puhumattakaan pitkän opiskeluajan köyhyydestä. Ei kiitos sille.
Ja kaikessa ei auta jatkuva väsymys (krooninen sairaus) ja lähes täydellinen yksinäisyys, kun pitää yrittää jaksaa olla ikisinkkumiehenä naisvaltaisessa porukassa.
Tätä ei nyt tarvitse tulkita niin, että olisin varmasti lopettamassa, mutta ajatus vain pyörii mielessä.
Kommentit (2)
Ootko ap miettinyt, että niillä turhilla kurssela ja niissä ryhmätöissä opiskellaan niitä asioita joita pitää oppia tehokkaammin, kuin mitä yksin lukisit. Se tuntuu ensin hölmöltä, mutta palkitsee kunhan alkaa tajuta, mistä on kyse ja mihin asiat liittyvät. Lisäksi voisit huomata, että ryhmähenki on kiinni sinusta itsestäsi.
Jos se nyt yhtään auttaa voin antaa inhokillesi nimen, jota voit halutessasi karttaa vastaavaisuudessa. PBL (problem based learning), ainakin kuullostaa kovasti siltä, se on siis opetus tyyli jota osa korkeakouluista ja etenkin huomattava osa AMKeista harrastaa, ero on siis että on paljon ryhmätöitä ja opiskelusta tulee muutenkin "koulumaisempaa" kahdeksan tunnin puurtamista, toisin kun perinteisessä akateemista vapautta korostavassa opetuksessa, jossa läsnäolo velvollisuus on enemmin harvinaisuus mutta luettavaa ja opittavaa on paljon. Muutin itse toiselle puolellu suomea koska lähin tiedekuntani olisi harjoittanut haluamalla alallani PBLää ja olen viihtynyt.