Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskaushimoja vastustaa?

Vierailija
25.08.2020 |

Olen ihan alkumetreillä raskaana. Mulla on yleisesti hyvä itsekuri enkä juurikaan herkuttele. Paljon kuulee juttuja raskausajan ruokahimoista jotka on ylitsepääsemättömiä, onko todella näin?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi välttää, eikä  todellakaan ole näin. 

Vierailija
2/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis yksi "raskaushimo", joka monella on, on se, että vain syöminen auttaa pahoinvointiin. Tätä raskaushimoa nyt ei oikein kannatakaan vastustaa, koska pahoinvointi saattaa lamauttaa. Mutta eivät ne raskaushimot automaattisesti mitenkään vaarallisia ole, esim. mulla oli jommassakummassa raskaudessa himona piimä. Ei ne mulla ylipäätään ole olleet mitään karkkia ja pullaa, vaan jotain tiettyä ruokaa (eivätkä itse asiassa ole jääneet pelkästään syötäviin asioihin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis yksi "raskaushimo", joka monella on, on se, että vain syöminen auttaa pahoinvointiin. Tätä raskaushimoa nyt ei oikein kannatakaan vastustaa, koska pahoinvointi saattaa lamauttaa. Mutta eivät ne raskaushimot automaattisesti mitenkään vaarallisia ole, esim. mulla oli jommassakummassa raskaudessa himona piimä. Ei ne mulla ylipäätään ole olleet mitään karkkia ja pullaa, vaan jotain tiettyä ruokaa (eivätkä itse asiassa ole jääneet pelkästään syötäviin asioihin).

Tuo ei todellekaan ole raskashimoa vaan se liittyy ihan normaaliin säännölliseen ateriarytmiin, esim. pitää syödä sen aamupala pahoinvoinnin lievittämiseen. Joo joo tiedetään kuinka pahoja teidän pahoinvoinnit ovat olleet.

Eli säännöllinen ruokarytmi, liikunta ja lepo!

Vierailija
4/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei todellekaan ole raskashimoa vaan se liittyy ihan normaaliin säännölliseen ateriarytmiin, esim. pitää syödä sen aamupala pahoinvoinnin lievittämiseen. Joo joo tiedetään kuinka pahoja teidän pahoinvoinnit ovat olleet.

Eli säännöllinen ruokarytmi, liikunta ja lepo!

Huomasitko, että se oli lainausmerkeissä? Aloittaja ei selvästikään ole ollut raskaana, joten hänelle ei ollut tuttua tämä asia. Mutta ei se kaikilla ole pelkästään selkeä ateriarytmi, vaan aterioiden lisäksi joutuu syömään jotain pientä, muuten oksettaa. Muistan mäkin ekassa raskaudessa alussa, miten vaikka lenkillä tai ratsastaessa alkoi helposti heikottaa, ja mulla oli pähkinäsekoitusta taskussa sen varalta. Ihan säännölliset ateriat söin. Ei ole normaalisti tuollaista tarvetta.

Vierailija
5/5 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän riippuu mikä himottaa. Mulla ekassa pakastemaissi ja perunasalaatti ja paahtoleipä, tokassa sipuli. Maissia ja sipulia mätin sen minkä teki mieli, leipää rajoitin ja jotain herkkupuolta tietenkin ainakin itse varmasti olisin voinut vastustaa, kun miettii mitä niiden mättäminen tekee itselle ja vauvalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä