Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jo tullut veropäätöksiä?

Vierailija
11.09.2013 |

Omaani odottelen kovasti, mielenkiintoista nähdä paljonko tulee matkakorvauksista palautusta. Aakkosissa ollaan puolivälissä... jos ne siis aakkosissa niitä lähettää?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon ja työpaikan väliset matkat on ollu nyt ensimmäisen kerran suoraan vähennyksenä esitäytetyllä veroilmoituksella, jos ne on huomioitu verokortilla. Toki pitää tarkistaa ja korjata tarvittaessa.

Asunnon ja työpaikan välisiä matkoja ei voit työnantaja verovapaasti korvata. Työnantaja voi maksaa verovapaasti kilometrikorvaukset erityiselle työntekemispaikalle tehdystä matkasta.

Vierailija
2/35 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 07:35"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 23:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 23:26"]

Kyllä minä tiedän matkakuluni kun pidän ajopäiväkirjaa. Ajot ilmoitetaan vuosittain ja tänä vuonna tuli veropäätös edellisen vuoden tuloista ja siinä oli kaikki laskettu tarkkaan. Mitään muutosta ei ole koskaan tullut loppuvuonna.

[/quote]

Siis milloin olet nämä kulut ilmoittanut ja puhutko nyt kodin ja työpaikan välisistä ajoista, joista me muut puhumme?

[/quote]

Kodin ja työpaikan väliset matkat ovat verovapaata ja saat ne heti kun olet matkan tehnyt. Niistä ei tule verottajalta mitään lisää takaisin. Kokopäiväraha on 38 euroa ja jos olet reissussa yli 10 tuntia niin saat sen verottomana ja työnantaja maksaa sen heti sinulle ja mitään ei tarvitse odottaa loppuvuoteen. Kilometrikorvauksen saat oman auton käytöstä ja sen myös saat heti. Mikä tässä on epäselvää?

[/quote]

Käsittääkseni vain rakennusalalla korvataan matkakulut heti seuraavassa liksassa kodin ja työntekopaikan välillä? Me muut joudumme tekemään oikaisuja verotukseen sitten kun edellinen verotusvuosi on mennyt umpeen (esim viime keväänä) ja nyt syksyllä katsotaan onko kaikki vähennykset menneet verottajalla läpi. Aina ne vähennykset eivät mene läpi, tästäkin on kokemusta tarpeeksi monelta vuodelta...

Eli oikeasti me muut tarkoitetaan nyt eri asiaa kuin mitä sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli. Puolivälissä minäkin.

Vierailija
4/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tulee viimeistään lokakuun loppuun mennessä. Riippuu asuinpaikkakunnastakin tuleeko ennemmin vai myöhemmin..

Vierailija
5/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tuli viime viikolla, asun helsingissä ja sukunimi alkaa K:lla. Miehelle ei ole tullut, hänen nimi alkaa M:llä.

Vierailija
6/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli alkuviikosta, miehelle ei ole vielä tullut. Asutaan Helsingissä ja sukunimi alkaa K:lla.

Vierailija
7/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko turkulaisille tullut ja jos niin millä kirjaimella sukunimesi alkaa? Kiitti!

Vierailija
8/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivon että matkakorvaukset menee niin kuin pitää. Muuten mätkyjä tulee 1800 euroa ja olen vielä joutumassa työttömäksi projektin loppuessa. :/

Vierailija
9/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut.

Pakko täällä tuulettaa, kun omalla naamalla ei viitsi: palautuksia melkein 34 000!

Ja tiedoksi niille, jotka tulevat huonosta verosuunnittelusta ja ilmaisesta lainasta haukkumaan: on veroennakoita, jotka on pakko maksaa vaikka vähennyksiä on tiedossa.

Vierailija
10/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 21:47"]

On tullut.

Pakko täällä tuulettaa, kun omalla naamalla ei viitsi: palautuksia melkein 34 000!

Ja tiedoksi niille, jotka tulevat huonosta verosuunnittelusta ja ilmaisesta lainasta haukkumaan: on veroennakoita, jotka on pakko maksaa vaikka vähennyksiä on tiedossa.

[/quote]

Melkoiset tulot sinulla, tai sitten jokin luovutus verotettu..

Vierailija
11/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei ole tullut, Helsinki ja sukunimi alkaa J:llä :o

Vierailija
12/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

H:lle tuli Espooseen palautusta 1300€. Kelpaa :-)

Vierailija
13/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli päätös vuoden alussa jo ja saan takaisin 900 euroa. Myöhäänpä ovat sinulle tiedon lähettäneet. Minun nimi alkaa S kirjaimella eli loppupuolella ollaan, mutta sain tiedon jo alkuvuonna.

Vierailija
14/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:12"]

Tuli päätös vuoden alussa jo ja saan takaisin 900 euroa. Myöhäänpä ovat sinulle tiedon lähettäneet. Minun nimi alkaa S kirjaimella eli loppupuolella ollaan, mutta sain tiedon jo alkuvuonna.

[/quote]

Minäkin sain tiedot alkuvuonna jo.

Vierailija
15/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savossa ja O-kirjain, miehelleni ja minulle tuli eilen. Jee palautuksia yhteensä 3000€ :)

Vierailija
16/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuvuonna tulee ehdotus, loppuvuodesta tulee päätös.

Vierailija
17/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se alkuvuonna tullut on veroehdotus. Päätös tulee vasta nyt syksyllä.

Vierailija
18/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:19"]

Alkuvuonna tulee ehdotus, loppuvuodesta tulee päätös.

[/quote]

Minulle tuli päätös alkuvuonna. Ja on aikaisemminkin tullut päätös alkuvuonna ja se on pitänyt myös loppuvuonna. Mihin edellisen vuoden tulot muuttuisi yht äkkiä?

Vierailija
19/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 22:21"]

Se alkuvuonna tullut on veroehdotus. Päätös tulee vasta nyt syksyllä.

[/quote]

Minulle tulee aina päätös alkuvuonna ja se pitää myös loppuvuonna.

Vierailija
20/35 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain viime viikolla, liikaa maksettujen yritysennakoiden takia takaisin tulee 16 000 ja rapiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän