Lekuri määräsi obamoxia,jos otan
Puolikkaan 15mg nyt niin eihän se vaikuta mitenkään minuun aamulla?
Kommentit (17)
Kyllä se todennäköisesti vähän vaikuttaa. En lähtisi aamulla autonrattiin tms. Mutta muuten voi toimia normaalisti.
Eikä vaikuta. Voit mennä autonrattiiin vaikka heti sen kanssa. Puolikas pieni Opamox on tosi pieni annos. Mutta jos otat ekan kerran niin katso ensin mitä vaikuttaa. Luultavasti samoin kuin puoli lasia viiniä. Vaikutus lakkaa melko nopeasti.
Jos ottaa puolikkaan 15 mg illalla niin todellakin voi lähteä aamulla auton rattiin. Sehän on relaksantti eikä mikään pään sekoittaja. Uni tulee hyvin ja nukkuu sikeästi. Aamulla herää uutena ihmisenä.
Uusi mulle,eikä muuta vastaavaa ollu käytössä.
Kokeilen puolikkaalla aluksi.. Aamulla kylläkin pitäisi ajaa autolla
Sain kyseistä lääkettä "ahdistukseen" kun pyysin nukahtamislääkkeitä erään traumaattisen elämäntilaan aikana.
Olen ylipainoinen ja mielestäni lääkkeet eivät oikein vaikuta aina mm. Tramal, panacod yms eivät juuri vaikuta. Mutta tabletti tätä, 13 tuntia psykedeelisiä unia ja vielä useampi tunti herättyäni sekava "poissa itsestä" olo.
En ottanut enää toisten!
Ei vaikuta aamulla , ehkä mutta riippuvuutta pitkässä käytössä aiheuttaa. Et älä ota turhaan. Eikä ole mikään relaksantti- siis lihas. Vaan ahdistuneisuuteen käytettävä lääke
Taisi enemmän johtua siitä traumaattisesta elämäntilanteesta.
Ei tuon vaikutusta käytännössä itse huomaa, mitä nyt nukkuu hyvin.
Harjotuksen puutetta..ei vaan, joskus todella harvoin tulee otettua yks neljäsosa tai jopa puolikas jos on joku ihan ylitsepääsemätön stressi. Unet on parhaimmat ikinä mutta tietenkin yksilöllistä miten vaikuttaa.
Hmmm, mites sitten purkin kyljessä lappu: lihaksia rentouttamaan ?
http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=733&
Eli keskushermostoon vaikuttava lääke. Ja olen tuo traumaattiseen tilaneeseen
lääkettä saanut.
Uskon vahvasti että ko. Lääke aiheutti sivuoireet, sillä ilman niitä olo oli niin normaali kuin nyt voi olla kun läheinen makaa trholla.
kannattaa varmaan kokeilla niin ettei ole pakko aamulla lähteä heti liikkeelle.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 21:11"]
[/quote]
Silti Opamox ja lihasrelaksantit ovat eri asia. Opamox on ennen kaikkea rauhoittava lääke.
Opamox kuuluu samaan psyykenlääkkeiden ryhmään kuin muutkin rauhoittavat ja unilääkkeet kuten esimerkiksi Diapam ja Tenox. Aiheuttavat säännöllisessä käytössä riippuvuutta ja esimerkiksi unettomuutta. Lyhytaikaisessa käytössä hyviä ja tehokkaita lääkkeitä tarpeeseen.
Mulla on ollut puolikkaankin Opamoxin jäljiltä aamulla sen verran tokkurainen olo, että en olisi uskaltanut auton rattiin. Ja aika varovasti muutenkin lähdin liikkeelle, kun oli tosiaan olo etten ollut ihan täysillä messissä.
tottumattoman on syytä varautua väsymykseen tai tokkuraisuuteen aamulla. Js lääkitys on säännöllinen, ne oireet kyllä menee ohi ja voi elää ihan normaalia elämää.
Itse olen käyttänyt kyseistä lääkettä yhdessä mirtatsapiinin kanssa vaikeaan unettomuuteen jo 10 vuotta. On ainoa mikä toimii ja ilman haittoja vielä. Esim. Ketipinor kyllä nukutttaa myös tarpeeksi isolla annoksella, mutta sivuvaikutukset kaameat.
Minusta bentsojen haittoja liioitellaan nykyisin valtavasti siksi, koska niiden väärinkäyttö, eli käyttö yliannoksina päihtymistarkoituksessa ja sekakäyttö on valitettavan yleistä. Riippuvuusriskikin lähinnä liittyy väärinkäyttöön.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 21:11"]
[/quote]
Opamox vaikuttaa keskushermostoon ja sitä kautta tietysti lihaksetkin rentoutuvat. Mutta kyllä se pään sekoittaa ainakin tottumattomalla. Pään sekoitus tai oikeammin rauhoitus on lääkkeen varsinainen käyttötarkoitus, vaikka lääkäri voi tietysti harkintansa mukaan määrätä muuhunkin.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 20:48"]
Eikä vaikuta. Voit mennä autonrattiiin vaikka heti sen kanssa. Puolikas pieni Opamox on tosi pieni annos. Mutta jos otat ekan kerran niin katso ensin mitä vaikuttaa. Luultavasti samoin kuin puoli lasia viiniä. Vaikutus lakkaa melko nopeasti.
[/quote]
Lääke on keskipitkävaikutteinen, puoliintumisaika 3-21 tuntia. Eli vaikutus ei tosiaan lakkaa läheskään samassa ajassa kuin puolikkaan viinilasillisen.
Ei vaikuta, tosin herääminen voi olla hieman hankalaa, itsellä ainakin opamox vaatii pitkät unet.