Kuinka monta kaloria poltan 90 minuutin pyörälenkillä?
Voiko olla totta, että kulutus on 1200 kaloria kun pyöräilen 90 minuuttia? Aktiivirannekkeen mukaan on.
Kommentit (16)
Riippuu kuinka paljon painat ja olet pitkä.
1200 kaloria kuulostaisi, että sulla on about +90kg ylipainoa ja olet ajanut koko ajan vaan ylämäkeä.
Aikamoista kyytiä todellakin ollut. Todennäköisesti ei pidä paikkaansa. Lähellekään.
Kuulostaa aika paljolta, mutta riippuu tosiaan painostasi ja pyöräilyvauhdistasi. Vertailun vuoksi: 80 kg painava henkilö kuluttaisi noin paljon 1,5 tunnin juoksulenkillä, jos hän juoksisi 10 km / h nopeudella (eli yhteensä lenkin aikana 15 km).
On tuo aika paljon, mutta sehän riippuu painostasi ja nopeudesta yms.
Itse olen 46 kg ja kulutan tunnin pyörälenkillä n. 350 kaloria. Keskinopeus 18-20 km/h ja maksimi 28.
Vierailija kirjoitti:
SE ON KILOKALOREITA!
Tästä tuli mieleen, että antaako sun sykemittari kiloJOULEJA?
Tuon voi kulua, jos vetelet keskisykkeellä, joka on aerobisen kynnyksen tuntumassa. 80 minuutin pyöräily itsellä kuluttaa 130 keskisykkeellä 700 kcal. Kevyt hiki tulee, jonka kyllä ilmavirta kuivaa saman tien.
En itse luota lainkaan noihin kalorilaskelmiin. Kun uin rivakasti ja monipuolisesti lajia ja harjoituksia vaihdellen reilusti yli tunnin (2,5-3 km keskimäärin), saattaa Garmin väittää että kaloreita kului 350. Ja olen ihan puhki ja lihaksissa tuntuu seuraavanakin päivänä. Kun juoksen reilun tunnin, saattaa lukema olla 680. Olo on kevyt eikä erityisen rasittunut. Palaudun nopeasti.
Kuitenkin sen jälkeen kun korvasin viikosta kaksi juoksulenkkiä uinnilla, olen alkanut selvästi laihtua. Jokin ei täsmää.
Kuinka paljon bensaa kulutat tunnin ajomatkalla?
Ai se riippuu moottorin koosta ja käytetystä tehosta?
Vierailija kirjoitti:
En itse luota lainkaan noihin kalorilaskelmiin. Kun uin rivakasti ja monipuolisesti lajia ja harjoituksia vaihdellen reilusti yli tunnin (2,5-3 km keskimäärin), saattaa Garmin väittää että kaloreita kului 350. Ja olen ihan puhki ja lihaksissa tuntuu seuraavanakin päivänä. Kun juoksen reilun tunnin, saattaa lukema olla 680. Olo on kevyt eikä erityisen rasittunut. Palaudun nopeasti.
Kuitenkin sen jälkeen kun korvasin viikosta kaksi juoksulenkkiä uinnilla, olen alkanut selvästi laihtua. Jokin ei täsmää.
Uinnissa keho kuluttaa kaloreita siihen etttä se pysyy lämpimänä
Helposti kuluu. Itsellä meni viimeksi 25min pyörälenkillä (8.5km) 580kcal.
Jekke kirjoitti:
Helposti kuluu. Itsellä meni viimeksi 25min pyörälenkillä (8.5km) 580kcal.
Ei taida pitää paikkansa. Tänään töistä kotiin pyörällä. Matkaa 8,5 km aikaa meni 24 min ja kulutus 160 kcal...
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti sykemittaus ei toimi uidessa. En omaa Garminia, mutta ei se toimi muillakaan merkeillä luotettavasti kuin kävellessä ja juostessa. Pelkästään pyöräillessä syke muuttuu sen mukaan puristaako tankoa vai ovatko ne rentona. Hiihto - täyttä lottoa.
Aika kovaa oot ajanut