Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulee paha olla syrjäytyneistä kertovasta ohjelmasta

Vierailija
10.09.2013 |

Olen katsellut Areenasta useamman jakson tuosta Sivuraiteilla-ohjelmaa. Itsenikin suuri osa todennäköisesti määrittelisi syrjäytyneeksi nuoreksi.(ei ole peruskoulun jälkeistä tutkintoa, en psikele/ole töissä) Mutta tuo ohjelma vahvistaa niitä stereotypioita, mitä ihmisillä on kaltaisistani! Mikä tuon tarkoitus on?

Itse en polta, juo, kaveripiiristäni lähes kaikki ovat koulussa/töissä, syön terveellisesti, treenaan, en liiku tuollaisissa örinä-hevi- tai vasemmistoporukoissa.

Vaadin itseltäni liikaa, se on syy, miski olen syrjäytynyt. Ei ole voimia tarpeeksi täyttää omia vaatimuksia, siksi olen masentunut.

Tämä aloitus siksi, että ihmiset tajuaisivat, ettei kaikki tällaisessa elämäntilanteessa olevat ole stereotyyppeja!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja milläs elät? Niin, veronmaksajien rahoilla- eli olet juurikin sitä samaa sarjaa. Sivuraiteella.

Tarkoitus on näyttää, miten pitkälle meillä ihmisiä hyysätään.

Kokoomusnuorten ohjelmaa nyt päivitellään mutta kohta se on ainoa oikea suunta- jokainen ON oman onnensa seppä. Mahdollisuudet on samat kaikilla.

Vierailija
2/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut ja kotiinsa lukkiutunut on varmaan tosi yleinen syrjäytyneen tyyppi. Kyllähän yksi noista nuorista oli ollut kuusi vuotta kotona ja pelännyt ulkona käymistä. Ja ainakin joku mainitsi masennuksestaan. Ehkä on aika vaikea saada sellaista ihmistä tuollaiseen ohjelmaan, joka on tosi pahasti masentunut. Eikä se välttämättä oikeasti olisi kovin eettistäkään.

Olet oikeassa: kaikkien arvostelijoiden pitäisi ottaa selvää siitä, miten monenlaisia ihmisiä "syrjäytyneiden" joukossa on. En mäkään löytänyt itseäni ohjelman henkilöistä, vaikka minut on luultavasti ainakin ennen laskettu syrjäytyneeksi nuoreksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on hyvä ja menee terapiaan ja alentaa omia vaatimuksiaan itselleen. Ja painuu sinne töihin.

Jos jaksaa treenata ja pitää itsestään huolta, on työkykyinen. Masennuksen taa liian helposti verhoudutaan kun ei huvita työt vaan halutaan "kehittää itseään" ja yhteiskunnan tuilla juosta treenaamassa, nukkua pitkään, käydä taide ja tiedekursseilla. Mutta annas kun pitäs töihin mennä! "vaadin niin paljon itseltäni ja masennun, en pysty en kykene. hauskanpitoon ja kivoihin juttuihin kyllä kykenen, mutta voi,en voi mennä töihin".

Aloittaja on oikea malliesimerkki turhantähden ja säälittävästi sivuraiteilla olevasta vapaaehtoisesti syrjäytyneestä joka laiskuutensa yrittää piilottaa "perfektionisminsa" taa.

Vierailija
4/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisilla "e-syrjäytyneellä"  on kuitenkin se yksi yhteinen tekijä: sossu maksaa.

Apua saa jos hakee, ihan turha vinkua ja hakea sääliä! Kukkahattutädit kyllä paapovat ja vaikealla lapsuudellahan voi aina ratsastaa!

Vierailija
5/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään hyve haluta lääkäriksi, jos rahkeet riittävät laitoshuoltajaksi. Ei sillä varjolla voi jäädä kotiin itseään säälimään ja elelemään naapurin kustannuksella.

Vierailija
6/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näköjään käsittäneet väärin. Tajuan kllä itsekin olevani syrjäytynyt, enkä hae asialle hyväksyntää.

Haen sitä, että kaikki eivät leimaisi passiiviseksi peräkammarintytöksi tai tyypiksi, jonka elämä pyörii tuopakoinnin, alkoholin ja autolla ympäriinsä ajelun ympärillä.

Vierailija
7/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

7=ap

Vierailija
8/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:56"]

Jotkut näköjään käsittäneet väärin. Tajuan kllä itsekin olevani syrjäytynyt, enkä hae asialle hyväksyntää.

Haen sitä, että kaikki eivät leimaisi passiiviseksi peräkammarintytöksi tai tyypiksi, jonka elämä pyörii tuopakoinnin, alkoholin ja autolla ympäriinsä ajelun ympärillä.

[/quote]

Eli olet se vähintään yhtä ärsyttävä, ellet jopa alkkiksia ärsyttvämpi syrjäytyneen stereotyypppi. Se joka kokee että hänellä on oikeus pitää hauskaa, treenata, tehdä kaikkia kivoja itselleen mieluisia juttuja. Hänen ei tarvitse käydä töissä, se on niin rankkaa ja stressaavaa, johtaa kovaan masennukseen.

Ei sillä väliä että naapuri rehkii perse ruvella sinunkin eteesi töitä että tukia saat joilla voit sluibailevan elämäntapasi rahoittaa. Tehkööt hän töitä, hän ei varmastikaan haluaisikaan nukua pitkään ja tehdä itselleen mieluisia juttuja joita ei töiltään kerkiä. Mutta sinä "perfektionismiin ja siten masennukseen taipuvaisena" haluat että mielenterveytesi tähden saat olla kotona. Ja koska olet perfektionisti jolla on suuret odotukset itselleen, masentuisit jostain tosi yksinkertasesta työstä kuten vaikka siivooja. Ethän sinä sitäkään voi tehdä, sehän masentaa kun et täytä omia idealistisia vaatimuksiasi.

Elätän verorahoilla mielummin rikkinäisen lapsuuden runtelemia ihmispoloja jotka hakevat lohtua pullosta kuin sellasia jotka eivät ole valmiita mihinkään epämieluisaan työhön kun ei täytä heidän vaatimuksiaan ja tasoaan vaikkeivat omiin haaveisiinsa taidoillaan yllä...

Vierailija
9/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kaikki ohjelmassa olevat nuoret sellaisia ole, joiden elämä pyörii päihteiden, tupakoinnin jne. ympärillä. Niissä jaksoissa, joita minä olen katsonut, on vain yksi sellainen, Jenny, jonka elämä ei kyllä varmasti ole,ollut helppoa, ymmärrän että hänellä ei oikein kunnollista otetta elämää ole.

Moni noista ohjelman nuorista on ihan fiksuja nuoria, joilla olisi varmasti mahdollisuus vaikka mihin. Minä luulen, että yrittämisen puute on monille jonkinlainen pettymisiltä suojautumiskeino, kun ei yritä eikö tahdo mitään, ei,voi pettyä, jos ei saavutakaan tavoitteitaan. Suurella osalla noista nuorista on varmaan ollut isoja vastoinkäymisiä, pettymyksiä ja hylkäämisiä lapsena, lapsi suojautuu niiltä omalla,tavallaan, esim.lopettamalla yrittämisen. Osalta taas puuttuu malli siitä, että opiskelu ja työnteko, vaikka ei olekaan aina kivaa, tuo kuitenkin enemmän kuin ottaa, siis ihan henkisen hyvinvoinnin kannalta. (Ja Joo, jotkut ylirasittuu töissä eikä saa sitä henkistä hyvää, mutta puhun nyt asioista keskimäärin).

En ole itse,syrjäytynyt nuori enkä kukkahattutäti, mutta ymmärrän ettei elämä aina ole helppoa, ja että kaikki eivät ole,niin vahvoja tai ljotain, että itse,nousisivat suosta, jonne ovat joutuneet.

Vierailija
10/10 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:12"]

eihän kaikki ohjelmassa olevat nuoret sellaisia ole, joiden elämä pyörii päihteiden, tupakoinnin jne. ympärillä. Niissä jaksoissa, joita minä olen katsonut, on vain yksi sellainen, Jenny, jonka elämä ei kyllä varmasti ole,ollut helppoa, ymmärrän että hänellä ei oikein kunnollista otetta elämää ole.

Moni noista ohjelman nuorista on ihan fiksuja nuoria, joilla olisi varmasti mahdollisuus vaikka mihin. Minä luulen, että yrittämisen puute on monille jonkinlainen pettymisiltä suojautumiskeino, kun ei yritä eikö tahdo mitään, ei,voi pettyä, jos ei saavutakaan tavoitteitaan. Suurella osalla noista nuorista on varmaan ollut isoja vastoinkäymisiä, pettymyksiä ja hylkäämisiä lapsena, lapsi suojautuu niiltä omalla,tavallaan, esim.lopettamalla yrittämisen. Osalta taas puuttuu malli siitä, että opiskelu ja työnteko, vaikka ei olekaan aina kivaa, tuo kuitenkin enemmän kuin ottaa, siis ihan henkisen hyvinvoinnin kannalta. (Ja Joo, jotkut ylirasittuu töissä eikä saa sitä henkistä hyvää, mutta puhun nyt asioista keskimäärin).

En ole itse,syrjäytynyt nuori enkä kukkahattutäti, mutta ymmärrän ettei elämä aina ole helppoa, ja että kaikki eivät ole,niin vahvoja tai ljotain, että itse,nousisivat suosta, jonne ovat joutuneet.

[/quote]

ja noi pilkut Ym.typerät virheet tulee, koska kirjoitan kännykällä, ja korjaaminen on niin hankalaa etten jaksa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi