Eniten työttömiä arvostelevat ne, jotka ei ole itse olleet koskaan työttömänä
Oletteko huomanneet tämän? Ei mitään käsitystä siis miten kovaa hommaa työnhaku on. Jopa niille, joilla on koulutusta ja työkokemusta.
Kommentit (28)
Tyttöystäväni on vuosia vaahdonnut työttömistä tyyliin "Minä en koskaan suostuisi olemaan hetkeäkään työttömänä" ja "Ottaisivat itseään niskasta kiinni". Muuten on kyllä hyvä tyyppi, mutta tämän asian suhteen aika ääripäätä.
Noh, tässä koronan seurauksena jäi itse työttömäksi. Ahkerasti on hakenut oman alansa töitä, mutta ei ole kahden kk:n aikana vielä tärpännyt. On kyllä ääni myös kellossa muuttunut mitä tulee työttömyyteen. Elämä opettaa.
no oliko yllätys? eniten huonosti kasvatettuja lapsia arvostelevat ne joiden lapset on hyvin kasvatettu, eniten maatalouden tukia arvostelevat ne jotka eivät viljele, eniten haukkuvia koiria arvostelevat ne joilla ei ole koiraa, eniten tupakansavu ärsyttää niitä jotka eivät tupakoi, eniten suuria eläkkeitä arvostelevat ne jotka eivät ole eläkkeellä.......
Minä olen kova arvostelemaan työttömiä. Olen myös työtön ollut, melkein vuoden verran. Oman alan työt katosi paikkakunnalta, jolla asun, joten opiskelin toisen ammatin. Ja sen jälkeen olen taas ollut töissä.
On työttömiä, jotka hakee töitä, päivittää osaamistaan, yrittää päästä opiskelemaan, pyrkivät etenemään tilanteestaan.
Ja sitten on työttömiä, jotka eivät edes ajattele töihin menemistä. Silti rahaa tulee liian vähän ja elämä on vaikeaa. En vain pysty ymmärtämään.
En itse ole koskaan ollut työttömänä mutta silti ihmetyttää ihmisten typeryys tässä asiassa.
Eikö ihmisillä ole oikeasti järkeä päässä?
Itse kyllä tiedostan olevani onnekas kun en ole ollut työttömänä päivääkään ja tiedostan myös että saatan huonolla tuurilla menettää asemani.
Korona opetti ehkä ainakin osaa.
Työnsaanti on monesti tuurista kiinni. Moni ahkera ja lahjakas ihminen vuorottelee työn ja työttömyyden välillä vuosikausia. Pätkätöiden aikana joutuu käyttämään aikaa työnhakuun, kun vakkarit voivat keskittyä työhönsä pitkällä tähtäimellä. Työttömäksi jäämisestä alkaa byrokratiarumba. Mitä useampi työpätkä ja sirpaletyö on tullut tehtyä, sitä työläämpää on hakea työttömyyskorvauksia. Palkat tulee milloin sattuu ja välillä jopa 60% verotettuna, kun työnantaja ei huomaa saaneensa verokorttia tai ainakaan kysele sen perään. Pätkätyöläistä ei perehdytetä eikä hänelle järjestetä kehityskeskusteluita. Ulos vaan, kun pesti päättyy. Huhheijaa. Kokemusta yli 10 vuodelta. Onneksi jaksoin, nyt mulla on oman alan vakinainen vaativa asiantuntijatyö. Mutta en unohda miten raskasta on työttömällä ja pätkätyöläisellä.
Vierailija kirjoitti:
Työnsaanti on monesti tuurista kiinni. Moni ahkera ja lahjakas ihminen vuorottelee työn ja työttömyyden välillä vuosikausia. Pätkätöiden aikana joutuu käyttämään aikaa työnhakuun, kun vakkarit voivat keskittyä työhönsä pitkällä tähtäimellä. Työttömäksi jäämisestä alkaa byrokratiarumba. Mitä useampi työpätkä ja sirpaletyö on tullut tehtyä, sitä työläämpää on hakea työttömyyskorvauksia. Palkat tulee milloin sattuu ja välillä jopa 60% verotettuna, kun työnantaja ei huomaa saaneensa verokorttia tai ainakaan kysele sen perään. Pätkätyöläistä ei perehdytetä eikä hänelle järjestetä kehityskeskusteluita. Ulos vaan, kun pesti päättyy. Huhheijaa. Kokemusta yli 10 vuodelta. Onneksi jaksoin, nyt mulla on oman alan vakinainen vaativa asiantuntijatyö. Mutta en unohda miten raskasta on työttömällä ja pätkätyöläisellä.
Ihanaa, että juuri sinä olet saanut vakituisen asiantuntija työn kaiken tuon jälkeen. Olet sen ansainnut. ❤️
Tuntuu että mitä menestyneempi ihminen, sitä vähemmän empatiaa hän kokee vähemmän onnekkaita kohtaan. Joko ei ole itse koettu vastoinkäymisiä tai sitten niistä on selvitty ja unohdettu millaista on olla pohjalla, ajatellaan että kun minä onnistuin niin kyllä kaikki muutkin jos vain viitsivät. Vaikka monen menestyjän menestys ei ole kiinni vain siitä että on tehnyt kovasti työtä, on pitänyt olla onnea matkassa että on sattunut juuri oikeisiin paikkoihin ja tavannut oikeita ihmisiä, todelliset oman onnensa sepät ovat harvassa.
Mitään logiikkaa tässä? Jos olen aina ollut töissä, niin kai mä nyt olen paras arvostelemaan työttömiä! Minähän tiedän mitä työ on! Työttömät ovat työn suhteen amatöörejä.