Eniten työttömiä arvostelevat ne, jotka ei ole itse olleet koskaan työttömänä
Oletteko huomanneet tämän? Ei mitään käsitystä siis miten kovaa hommaa työnhaku on. Jopa niille, joilla on koulutusta ja työkokemusta.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Itse taas olen siinä uskossa että eläkeläiset ja vajaakuntoiset työttömät ovat suurimpia arvostelijoita.
Tätä en ole kyllä itse huomannut. Vaan että kovimmat arvostelijat ovat yleensä suht nuoria ja itse saaneet aina kaikki työt mitä hakeneet, koska ovat ns hyviä tyyppejä eli sopivat ulkonäöltä ja habitukselta hakemiinsa töihin.
Ja ne, jotka tekee kunnalle töitä siistissä toimistotyössä ma-pe 8-16 ja lasten loma-aikanaan tottakai ollaan lomalla vanhemmatkin.
Työttömiä on kahdenlaisia. Toiset haluavat töitä ja toiset eivät. En halveksi noita ensimmäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne, jotka tekee kunnalle töitä siistissä toimistotyössä ma-pe 8-16 ja lasten loma-aikanaan tottakai ollaan lomalla vanhemmatkin.
Juuri näin. Nämä olleet samassa työssä jo vuosikaudet,kun sattuivat merkonomin papereilla saamaan ilman mitään aiempaa työkokemusta. Ei varmaan kovin helposti enää töitä irtoaisi, jos menisi tuo työ alta.
Ne arvostelevat kovimmin, jotka luulevat, että ovat itse niin erinomaisia työihmisiä ja että työttömät ovat työtä vältteleviä, laiskoja, kouluttamattomia pummeja. Arvostelijat ovat saaneet vakituisen työpaikkansa hyvällä onnella, hyvässä taloustilanteessa ja ovat tuudittautuneet siihen, ettei heitä mikään uhkaa ennen eläkettä. Nämä ovat sitten ensimmäisenä rauhoittavia hapuilemassa, kun YT:t tai lomautukset tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on kahdenlaisia. Toiset haluavat töitä ja toiset eivät. En halveksi noita ensimmäisiä.
Säästä halveksuntasi muualle. Ei kukaan kaipaa sitä sinulta. Et ole mikään Jumala joka voi ylen katsoa ketään.
Olen ajatellut ihan samaa. Jos jostain syystä nämä omalla alallaan max parilla työnantajalla koko ikänsä töitä tehneet eivät voisikaan jatkaa oman alan töitä, olisivat he kusessa.
Työtön maisteri kirjoitti:
Ne arvostelevat kovimmin, jotka luulevat, että ovat itse niin erinomaisia työihmisiä ja että työttömät ovat työtä vältteleviä, laiskoja, kouluttamattomia pummeja. Arvostelijat ovat saaneet vakituisen työpaikkansa hyvällä onnella, hyvässä taloustilanteessa ja ovat tuudittautuneet siihen, ettei heitä mikään uhkaa ennen eläkettä. Nämä ovat sitten ensimmäisenä rauhoittavia hapuilemassa, kun YT:t tai lomautukset tulevat.
Nämä just on niitä pahimpia. Kuvittelevat että heidän erinomaisuudellaan on tekemistä tuon työpaikan kanssa, joka on tuurilla saatu. Ei varmaan olisi yhtä helppoa napata enää työpaikkaa, jos yt onnenpyörä osuisi kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästä halveksuntasi muualle. Ei kukaan kaipaa sitä sinulta. Et ole mikään Jumala joka voi ylen katsoa ketään.
En säästä. Sitä riittää reilusti kaikille työnvälttelijöille jotka elävät meidän työtätekevien siivellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten meinaat estää minua ylenkatsomasta. Buhahahahahaaa. Olen jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En säästä. Sitä riittää reilusti kaikille työnvälttelijöille jotka elävät meidän työtätekevien siivellä
Toivotaan että kalikka kalahtaa omaan nilkkaasi. Siinä sitten olet joko hakematta tai haet turhaan, kun sinua ei palkata vaikka hakisit ja haluaisit töihin. Niin se nykyään monella vähempiosaisella on.
T. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole elämässä muuta millä pönkittää tuota pientä egoasi kuin keuhkota miten joku elää sinun siivelläsi. Tuskinpa sinun panoksesi on kärpäsen kakan väliä suuressa mittakaavassa. Toivottavasti kalikka kalahtaa ja pääset itse nauttimaan tuosta siivellä elämisestä, kun niin sitä elämää tunnut kadehtivan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälin ja halveksin kyllä enemmän kaltaisiasi ylimielisiä nilkkejä kuin niitä parjaamiasi työttömiä.
No ai jaa:p Just nämä joilla ei ole ikinä ollut kok oelämänsä aikana mitään vastoinkäymisiä: ei työttömyyttä, sairautta, ei mitään. Ollaan niin "ahkeria"(kokemukseni mukaan jaskan jauhannassa ja kaljan lipityksessä, myös ns. akateemiset "menestyjät". No, kaupallisessa koulusskai nkannustettiin koko ajan ryyppäämään eli verkostoitumaan, sitähän se Suomessa on: ryyppäät, manipuloit ja livot oikeita takamuksia lipevänä, niin työelämässä ja muuallakin kyllä hommat onnistuu. Jos et, olet esim. absolutisti (muttet pääse myöskään vaikka lestojen klubiin työelämään ym.)niin soronoo vaan ura ym.haaveillesi:/
Yksi tällainen "ahkera"menestyjä jäi alkuvuonna työttömäksi, mut eihän hällä vielä ole hätäpäivä äainakaan, kun o ntonnien anssit turvanaan., säästöjä, osakkeita,rikas suku ym.tukenaan ja vahva uhmainen usko yhä työllistyä vain ns. hyviin/isopalkkaisiin asiantuntijatöihin. No, kattellaan, vuosi eli pitkäaikaistyöttömön rajahan hälläkin uhkaavatsi lähestyy. Ettei vaan työkkäri pistäisi kohta meidän muiden kuolevaisten pariin CV- kursseille ja hakemaan siivopjaksi ym., ku nammattisuoja mennyt ajat sittne umpeen työnhaussa jne. ehkä oeln ilkeä, mutta ylimielisyys voisi edes vähän laskea näiltäkin norsunluutornissaan paistattelevilta yli-ihmisiltä edes kerran ja hetkeksi.
Voi työttömätkin pitää niitä idiootteina ketkä ei oo. Se olis paras jos kaikki jäis samaan aikaan työttömäksi. Sais koko paskan valtion kaadettua.
Jep. Mä kerran keskustelin tämmösen tyypin kanssa. Hän sanoi suoraan, että oli kävellyt aikoinaan töihin. Siinähän se tuli.
Saattaa pitää paikkansa. En itsekään oikeasti ymmärtänyt ennen kuin jäin työttömäksi.
Itse taas olen siinä uskossa että eläkeläiset ja vajaakuntoiset työttömät ovat suurimpia arvostelijoita.