Lue keskustelun säännöt.
Asun kaupungin vuokra-asunnossa, tuttavat luulee köyhäksi
24.08.2020 |
Edullinen vuokra mieluisalla alueella, enkä ole kiinnostunut ostamaan omaa osaketta (minulla on kuitenkin perintömökki) tai menemään kalliiseen luksusasuntoon vuokralle. No, tämä on johtanut siihen, että minua luullaan vähävaraiseksi. Tuovat minulle kaikennäköistä roinaa, kun minä sitä kuulemma tarvin ja jälkikäteen ihmettelevät esim., että miten minulla on varaa niin isoon telkkariin tai ulkomaanmatkaan. Kuitenkin minulle on säästynyt ihan mukava summa rahaa tilille tällä asumisjärjestelyllä, niin miksi pitäisi ostaa oma? En halua myöskään sijoittaa, kun nykyään on maailmantilanne niin epävakaa.
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No, se on miten asian ottaa. Esimerkiksi meidän taloudessa jää noin 3000e säästöön kukaudessa, vaikka asumme vuokralla. Toki omistusasujana "maksaa itselleen", mutta silloin pitää tarkkaan miettiä, mistä ostaa asunnon, koska ei omistusasuntokaan aina ole sijoitus, joka nostaa arvoaan. Tiedän useita, jotka ovat ostaneet asunnon, koska niin kuuluu tehdä ja koska vain köyhät asuvat vuokralla, mutta todellisuudessa niissä kodeissa on sijainti ja/tai kunto aivan pielessä. Eli asunnosta ei välttämättä pääse eroon laisinkaan tai sen jälleenmyyntiarvo on merkittävästi pienempi kuin mitä siitä on itse maksanut.