Exä on työtön, eikä pysty maksamaan elatusmaksua
...sanoi huoletta että hae kelasta.
No, haen. ei siinä mitään. mutta onko todella näin että exä voi heittää omat velvollisuutensa yhteiskunnan maksettavaksi vaan kun sattuu olemaan (omasta syystään, irtisanouduttuaan työstään) työtön? Eikö tästä aiheudu edes minkäälaista merkintää luottotietoihin tai varattomuusmerkintää tms?
...lapsen päivähoitomaksukin on sen 250 euroa että tuo 150 e ei kata mitään lapsen elatuksesta, mutta parempi sekin kuin ei mitään.
Kommentit (7)
no, mä olen työtön ja maksan kahdesta lapsesta sen 303e exälle. lastenvalvoja totesi, että vaikka olen työtön(ansiosidonnaisella), mulla on varaa siihen. kela kyllä perii ne sun exältä takas korkojen kanssa.
Kela perii maksut aikanaan mieheltäsi, kun hänellä on taas tuloja. Näin olen käsittänyt. Eli ulosottoon menevät.
Eikös sinullakin ole mahdollisuus laittaa saatavat (= elatusmaksun puuttuvan osan) ulosottoon. Ota asioista selvää.
150+150+150= 450
450-250= 200
Hyvin näyttää katetta olevan.
Jos maksukyky on alentunut työttömyyden tmv takia, Kela auttaa elatustuen maksamisessa maksamalla osan! asia kannattaa heti selvittää eikä vain jättää roikkumaan
Ei ne mene auttamatta ulosottoon tai tule merkintää. Neuvottelu kysymyksiä.
No ennen kuin exä voi jättää elatustuen maksamatta, hänen on lastenvalvojalla todistettava maksukyvyttömyytensä.
Ja kyllä, minä olen elättänyt 150 euron elatusmaksulla teini-ikäistä jo neljä vuotta, vaikka itsekin olen ollut välillä työtön.
ahne narttu