Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku voi olla tyynen rauhallinen vaikka on sössinyt raha-asiat?

Vierailija
24.08.2020 |

Itse en nukkuisi sekuntiakaan. Tuottavalla 57 v 350 000 e asuntolaina ja asunnon arvo 375 000 e.

Tämä ihminen on itse seesteisyys - haluaisin tuollaiset hermot!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kyllä kai jokainen hermoilee jos on syytä, ei pankki yleensä myönnä lainaa jos ei ole edellytyksiä sitä hoitaa 

Vierailija
2/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80000 ulosotossa, ei omaisuutta. Palkasta kolmannes kuukaudessa ulosottoon. Ei paljon hetkauta, sillä miksi pitäisi stressata, kun asialle ei voi mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs hätä ap:n tuttavalla on, jos ei saa kk-erää maksettua, talo jää pankin vaivoiksi ja itse menne vuokralle. Enemmän harmittaiasi jos olisi lyhentänyt vaikka puolet ja sitten menisi pakkomyyntiin, ei saisi itse / riittäisi itselle mitään mahdollisesta alihintaan myynnistä.

Toisaalta lainakatto ja omavastuut ei nyt ap:n esimerkissä täsmää, tuottavalla lienee muutakin omaisuutta.

Vierailija
4/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri sellaiset ole rauhallisia? Kun ei heitä mitkään raha-asiat kiinnosta eikä omaa mieltä haittaa, vaikka muut kärsisivät heidän toilailuistaan.

Vierailija
5/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa edes stressaisi? Jos kämpän arvo on 0 ja velkaa 350 000 niin saattaisi pari yötä valvotuttaa. Nythän on asiat hyvin.

Mulla on velkaa ulosotossa ja on velkaa pankkiin ja laskuja rästissä koko ajan ja hyvin nukuttaa. Välillä joo vituttaa kun ei rahat riitä mihinkään mutta minkäs teet. Kun ei riitä niin ei riitä. Lopetin jo vuosia sitten turhan rahasta stressaamisen kun ei se stressaaminen tuo lisää rahaa. Nyt vaan maksan pakolliset laskut ja loput annan olla. Jollain pitää elääkin ja tehdä muutakin kun käydä töissä ja syödä nuudeleita.

Vierailija
6/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa vielä raha-asioita sössitty ole, mutta aika isolla riskillä toki mennään. Korkojen nousu ehkä isoimpana.

Onhan tuo epätodennäköistä, että tuo 350 000 euron lainan ehtii maksamaan reilussa kymmenessä vuodessa (ennen eläkeikää), mahdotontahan se ei suinkaan ole.

Todennäköistä on, että lainan takaisinmaksu on pidempi ja tuttavasi arvelee myyvänsä kämppänsä eläkkeelle jäädessään. Liki 400 000 euron asunnosta joutuu vuokraakin maksamaan hyvinkin 1500-2000. Jos tuon rahan laittaa lainaan, kymmenen vuoden päästä tilanne on jo paljon paremman näköinen.

Vierailija
7/7 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80000 ulosotossa, ei omaisuutta. Palkasta kolmannes kuukaudessa ulosottoon. Ei paljon hetkauta, sillä miksi pitäisi stressata, kun asialle ei voi mitään.

Mulla saman verran, mutta nettopalkasta menee puolet eli ihan maksimit. No v. 2024 tää on ohi ja kaipa sitä virheistä on jotain oppinut, mutta hermoilu ja hötkyily ei tosiaan auta yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi